راه‌آهن های رویایی آمریکای شمالی را بشناسید

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست یکشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
راه‌آهن های رویایی آمریکای شمالی را بشناسید

رویایی‌ ترین راه‌ آهن های آمریکا کدامند؟ برای دانستن جواب این سوال در کجارو همراه ما باشید.

شما بهتر از ما می‌دانید که برای سفر کردن، حتما نیازی نیست که با قرص ضد تهوع سوار ??????? بشوید یا قرار باشد ساعت‌ها پشت فرمان خودروی شخصی‌تان بنشینید. سفری که شامل مناطق زیبا باشد را بر روی صندلی سالن‌ انتظار فرودگاه نمی‌توان پیدا کرد.

اگرچه که راه‌آهن‌هایی که قرار است به اتفاق همدیگر ببینیم، در کشور عزیزمان نیستند، اما نه دیدن آن‌ها خالی از لطف است و نه حرفی که قبل‌تر به میان آوردیم محدود به کشورمان می‌شود. حال مروری بکنیم به زیباترین و رویایی‌ترین مسیرهای راه‌آهن‌ آمریکای شمالی!

آبشارهای آمتراک، از مبدا ایوجین به مقصد ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا

آمتراک

برای این مسیر، قطارهای تندرو و سریع‌السیر درنظر گرفته شده است ۲۵ دقیقه زودتر مسافران را به مقصد می‌رساند. این مسیر بهترین انتخاب برای دیدن و لذت بردن از سواحل جنوبی است.

شرکت مسافربری «بریتیش کلمبیا»، وعده‌ی لذت بردن از مناطق و چشم‌اندازهای زیبا را نیز به مسافران خود داده است تا نهایت رضایت را از سفر خود داشته باشند. این مناطق چشم‌نواز شامل «پارک استنلی» و «آکواریوم ونکوور» می‌شوند.

راه‌آهن گرند کنیون، از مبدا ویلیامز به مقصد گرند کنیون، آریزونا، آمریکا

قطار گرند کنیون

استفاده کردن از این مسیر ریلی، برابر است با تماشا و لذت بردن از مناظر نفس‌گیر و زیبا. یکی از این مناطق چشم‌نواز جنگل کاج «پوندروسا» است که منطقه‌ی «ویلیامز» را احاطه کرده است.

در حین اینکه قطار به «پارک ملی گرند کنیون» نزدیک می‌شود، ممکن است حیواناتی چون گوزن شمالی، شیر کوهی، آهو، سنجاب و حتی راسو نیز ببینید.

منطقه‌ی کوهستانی راکی، از مبدا ونکوور به مقصد بانف، آلبرتا، کانادا

مناطق کوهستانی راکی

تجربه کردن تماشای این کوهستان زیبا در چهار مسیر شگفت‌انگیز، تنها به وسیله‌ی سفر در این راه‌آهن به دست می‌آید. هوای تمیز و مطبوع مورد دیگری است که می‌توان در این مسیر از آن نهایت استفاده را برد.

 این مسیر به مسافران اجازه می‌دهد تا قسمت غربی کانادا را با صحنه‌هایی زیبا، که شامل دیدن نهنگ‌های قاتل نیز می‌شود، تماشا کنند. پارک‌های ملی و آبشارهای کوچک این منطقه از دیگری مواردی است که باید ازآن‌ها دیدن کرد.

راه‌آهن مرکزی کیپ کود، از مبدا هایانیس به مقصد سندویچ، ماساچوست، آمریکا

کیپ کود

به این مسیر، لقب «زیبای پنهان ایالت ماساچوست» را داده‌اند. این مسیر قطاری، مسافران را از باتلاق‌ها، ماسه‌زارها، جنگل‌ها گذرانده و از نزدیک، مسافران را با کانال کیپ کود آشنا می‌سازد.

این مسیر آغشته از تاریخ است. وقتی که به مقصد برسید، فعالیت‌ها و تفریحات بی‌شماری انتظار شما را می‌کشد. این تفریحات شامل قایق‌سواری، گالری‌های هنری، مناطق تاریخی و ورزش گلف است. رسیدن به منطقه‌ی کیپ یعنی رسیدن به دنیایی از دیدنی‌ها.

مسیر کاردینال، از مبدا نیویورک به مقصد شیکاگو، ایلینوی، آمریکا

مسیر کاردینال

راه‌آهن کاردینال مسیری مشخص و اصلی است که از جنوب تا شمال شرقی کشور کشیده شده است. از شهرهای کوچک و دورافتاده گرفته تا آسمان‌خراش‌هایی که سر به فلک کشیده‌اند، همگی در این مسیر قابل تجربه هستند. در نیویورک، «منطقه‌ی برادوی» و «پارک مرکزی» آن و در شیکاگو، «پارک هزاره» و «انستیتوی هنر»، انتظار مسافران را می‌کشد.

اما این تنها بخشی از دیدنی‌های هر دو ایالت است. زمانی که سوار قطار در این مسیر می‌شوید، می‌توان از هیاهو و شلوغی شهر به دامن طبیعتی که بین دو ایالت وجود دارد، پناه برد.

مسیر استراسبورگ، از مبدا استراسبورگ به مقصد پارادایس، پنیسیلوانیا، آمریکا

استراسبورگ

این مسیر از مناطق سرسبز گذر می‌کند و حال و هوایی روستایی و دهکده‌ای دارد. در طی این مسیر مسافران می‌توانند از هزار هکتار زمین زراعتی «لنکستر» دیدن کنند. این منطقه جاذبه‌های بسیاری دارد که شامل ماجراجویی در مزرعه‌ی «چری کرست» می‌شود.

آنطرف خیابان از ایستگاه قطار، می‌توان راجع به قطارها و تمامی امکاناتی که برای مسافران در نظر گرفته‌اند اطلاعات کسب کرد. همچنین اگر مسافران فرزند خردسال داشته باشند می‌توانند به موزه‌ی قطارهای اسباب‌بازی که در همان حوالی قرار دارد بروند که برای کودکان و والدینشان هم فال است و هم تماشا.

مسیر کاس سنیک، از مبدا کاس به مقصد بالد ناب، وست ویرجینیا، آمریکا

مسیر کاس سنیک

سفر در این راه‌آهن شبیه این است که انگار دارید در تاریخ سفر می‌کنید. شهر آن عموما دست نخورده و بکر باقی مانده است و مسافرین می‌توانند تاریخ را در خانه‌های بازسازی شده‌ای که در حال حاظر به عنوان اقامتگاه در نظر گرفته شده است، تجربه کنند.

این راه‌آهن که در سال ۱۹۰۱ میلادی ساخته شده است، از میان جنگل‌ها عبور می‌کند و هوای کوهستانی بسیار مطلوبی دارد.سفری کم هزینه و بهینه در بهترین نوع خود!

مسیر گریت اسموکی، از مبدا بریستون به مقصد نانتاهالا جورج، کارولینای شمالی، آمریکا

مسیر گریت اسموکی

این مسیر با حال و هوای روستایی و حومه‌ای خود، خدماتی را ارائه می‌دهد که برای خانواده‌ها بسیار مناسب است. به رغم تلاش‌هایی که در جهت توسعه‌ی این منطقه انجام شده، سفر در این راه‌آهن این امکان را به مسافران می‌دهد تا حیات وحش را از نزدیک تماشا کنند.

زمانی که از این مسیر عبور کنید، می‌توانید ۱۲۵ گونه‌ی گیاهی را ببینید که ده‌ها نوع دیگر آن نسبت به فصل سفر شما متغیر است. در طی سفر، مسافرین می‌توانند جوش و خروش رودخانه‌ها را تماشا کنند.

مطالب مرتبط:

منبع EcoPhiles

دیدگاه