۱۰ مکان برتر طبیعت گردی در کبک؛ کانادا

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی جمعه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۱۰ مکان برتر طبیعت گردی در کبک؛ کانادا

کبک، شهری در کانادا با جاذبه‌های طبیعی تماشایی و برخوردار از مسیرهای شگفت‌انگیز بسیاری برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی است. برای آشنایی بیشتر همراه کجارو باشید. 

پیاده‌روی و طبیعت‌گردی یکی از کارهای دوست‌داشتنی است که امروزه تعداد زیادی از گردشگران و توریست‌ها را به خود جلب کرده است. به همین دلیل شناخت مکان‌های مناسب برای یک پیاده‌روی و ?????‌???? بسیار مهم است. 

اغلب گردشگران استان کبک (Quebec) را به واسطه‌ی طبیعت زیبای وحشی و ستودنی‌‌اش، می‌شناسند است. این استان با قرارگیری در خاک کانادا و نیز با حضور در تپه‌های دامنه‌ای کوه آپالاچی (Appalachian: رشته کوهی است مناسب برای کوهنوردی که با طولی برابر با ۳۰۰ کیلومتر، در بخش شرقی آمریکا و در بین کوهستان اسپرینگر در ایالت جورجیا و نیز کوهستان کاتادین در ایالت مین قرار گرفت است)، یکی از بهترین مکان‌ها با تنوعی از مناسب‌ترین زمین‌ها و نواحی برای پیاده‌روی و قدم زدن محسوب می‌شود. در ادامه شما را با بهترین مسیرهای پیاده‌روی در این استان کانادایی آشنا خواهیم کرد.

۱. مسیر سنت ریموند (Saint Raymond)

پیاده روی در کبک

Vallée Bras du Nord، با قرارگیری در شهرک‌های شرقی ریموند (Raymond)، یکی از مشهورترین مسیرهای پیاده‌روی شناخته شده با طولی بالغ بر ۸۰ کیلومتر است. در این منطقه، مسیرهای مبتدی، متوسط و دشوار وجود دارد که با توجه به توانایی و علاقه‌ی دوستداران به طبیعت برای پیاده‌روی انتخاب می‌شود. همچنین حضور ۸ پناهگاه و اقامتگاه‌های مختلف در طول مسیر و سراسر منطقه‌، یکی از تسهیلاتی است که برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی و طبیعت‌گردی درنظر گرفته شده است. این اقامتگاه‌ها، در تمام ساعات شبانه‌روز و کل سال، در حال ارائه‌ی سرویس به مشتریان و گردشگران است.

۲. مسیر Les Sentiers de l’Estrie

پیاده روی در کبک

یکی دیگر از مسیرهای مناسب پیاده‌روی در شهرهای شرقی، Les Sentiers de l’Estrie است که از «شهرک ساتن» (Sutton)، به «روستای کینگزبری» (Kingsbury)، با طولی برابر با ۲۰۰ کیلومتر امتداد دارد. این مسیر پیاده‌روی فوق‌العاده از چندین کوه مشهور همچون «مونت ساتن» (Mont Sutton)، و «مونت افورد» (Mont Orford) که از گزینه‌های بسیار مناسب برای اسکی روی برف شناخته می‌شود، عبور می‌کند. همچنین در طول مسیر می‌توانید کمپینگ‌ها، پانسیون‌ها و مهمانخانه‌های متعددی را برای اقامت کوتاه‌مدت به همراه صبحانه بیابید. جالب است بدانید که انجمن باشگاه غیرانتفاعی پیاده‌روی، سالانه ۲۰۰ مسیر پیاده‌روی را برای علاقه‌مندان، ساماندهی می‌کند.

۳. مسیر Deux-Criques (پارک ملی La Mauricie)

در شائونیگان (Shawinigan)، مسیر Deux-Criques، یکی از چالش‌برانگیزترین مسیرهای پیاده‌روی است که با طولی برابر با ۱۷ کیلومتر و عبور از بیابان‌های نفس‌گیر و جاده‌های سخت و دشوار، در استان کبک هر سال شاهد حضور جمعی از علاقه‌مندان به پیاده‌روی و طبیعت‌گردی است. بهترین زمان برای پیاده‌روی در این مسیر، از ماه آوریل تا اکتبر است که برای انجام آن به همراه داشتن وسایل و تجهیزات مناسب برای این فعالیت‌ هیجان‌انگیز و در عین حال بسیار سخت، لازم خواهد بود. در طول مسیر، مسافران و گردشگران می‌توان در یک پیاده‌روی هفت تا هشت ساعته، از تماشای مناظر زیبا و بکر این منطقه از کبک، لذت ببرند.

۴. مسیر Pingualuit Crater

پیاده روی در کبک

بخش شمالی منطقه‌ی «نونویک» (Nunavik)، برخوردار از مسیری نسبتا آسان و با تنها ۲.۵ کیلومتر راه پیاده‌روی است. اما موقعیت و محل قرارگیری دور آن ممکن است که برای برخی از گردشگران و مسافران، سخت و نامناسب باشد. در این مسیر، حفره‌ یا دهانه‌ی آتشفشان Pingualuit را مشاهده می‌کنند که در نوع خود جالب و تماشایی است. این دهانه، درواقع حوضچه‌ای است پرآب و دایره‌ای شکل که به دلیل شفافیت آب آن، به «چشم کریستال نونویک»، شهرت یافته است.

در مسیر Pingualuit Crater، حضور دهانه‌ی آتشفشان با عمر ۱ میلیون و ۴۰۰ سال، بر جذابیت آن افزوده است

دانشمندان معتقدند که این حوضچه‌ی جالب، توسط سقوط و برخورد یک سنگ آسمانی به زمین در ۱ میلیون و ۴۰۰ سال پیش، ایجاد شده است. دهانه‌ای که یکی از قدیمی‌ترین و بهترین حوضچه‌هایی است که امروزه در جهان وجود دارد. گردشگران می‌توانند برای رفتن از مسیر «Parcs Nunavik»، از یک تور مسافرتی نه روزه با تمامی امکانات با مبلغی برابر با ۴ هزار و ۹۹۹ دلار (حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان)، استفاده کنند.

۵. لِس لاک (Les Lacs)، پارک ملی فوریلن (Forillon)

Pingualuit Crater

در ناحیه‌ی خیره‌کننده‌‌ی Gaspésie، «لس لاک»، یکی از مناظر زیبا و منحصربه‌فرد است که از چشم‌اندازی گیج‌کننده از دره‌ی رودخانه‌ی موریس و چندین دریاچه تشکیل شده است. این منطقه‌ی شگفت‌انگیز، یک مسیر چالش‌برانگیز پیاده‌روی به صورت دایره‌ای شکل با طولی برابر با ۳۵ کیلومتر است که با درنظر گرفتن مسیر بین‌المللی آپالاچیان، به ۱۱۳۵ کیلومتر مسیری بکر و فوق‌العاده برای پیاده‌روی و کوهنوردی، تبدیل می‌شود. مسیر پیاده‌روی آپالاچیان، با ۱۱۰۰ کیلومتر از دنباله‌ی آپالاچین به کوه Katahdin در «مین» (Maine)، شروع شده و با عبور از سراسر «نیوبرانزویک» (New Brunswick)، به بالای شبه‌جزیره‌ی Gaspé ، گسترش می‌یابد. کوهنوردان و طبیعت‌گردان هیچ نگرانی از جا ماندن در مسیر نخواهند داشت؛ چرا که در طول راه اردوگاه‌ها و پناهگاه‌های کنار جاده‌ا‌ی متعددی را برای اسکان و استراحت، خواهند یافت.

۶. مرکز حفاظت از حیات وحش ایستگاه شرقی مگدالین (Les Îles-de-la-Madeleine)

Pingualuit Crater

 «Les Îles-de-la-Madeleine»، یا «جزایر مگدالن» (Magdalen)، به عنوان مرکز تعداد زیادی از اقامتگاه‌های کوتاه‌مدت دیدنی و خوش‌منظره‌ که دسترسی به آن‌ها آسان است، شناخته می‌شود. دو مسیر پیاده‌روی را می‌توان در این منطقه از کبک، عالی و ممتاز برشمرد. یکی از این مسیرها، مرکز حفاظت از حیات وحش ایستگاه شرقی است و دیگری نیز یک اکوسیستم سرسبز با گیاهان منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی است که با پیاده‌روی در آن می‌توان از فرصت تماشای پرندگان عالی و فوق‌العاده، بهره‌مند شد.

 ۷. مسیر L’Acropole des Draveurs

Pingualuit Crater

شهر شارلوا (Charlevoix) در استان کبک، برخوردار از مسیر پیاده‌روی بسیار دشوار اما محبوب و دوست‌داشتنی با طولی برابر با ۱۰ کیلومتر و ۴۰۰ متر است. مسیری که گردشگران و طبیعت‌گردان بین ۴ الی ۶ ساعت طول می‌کشد تا آن را به اتمام برسانند. هرچند این مسیر با سختی‌های خاص خود همراه است، ولی زیبایی طول راه و چشم‌اندازهای مسیر به گونه‌ای چشم‌گیر و دوست‌داشتنی است که ارزش این زمان صرف کردن و تحمل سختی را خواهد داشت. در طول مسیر می‌توان مکان‌های متعددی را مشاهده کرد که همه دارای مناظر پانورامای بسیار زیبا است و خود از دلایل محبوبیت این مسیر پیاده‌روی در بین گردشگران و طبیعت‌گردان محسوب می‌شود.

۸. پارک ملی در سگنه (Sentier du Saguenay)

در «سگنه لاک سنت ژان» (Saguenay-Lac-Saint-Jean)، «پارک ملی Sentier»، با ۴۲ کیلومتر طول، یکی دیگر از مسیرهای فوق‌العاده برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت ناب و بکر شهر کبک، است.

مسیر پارک ملی Sentier، با حضور آبشارهای زیبا و مناظر خیره‌کننده، بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است

هرچند پیمودن این مسیر، مدت زمان ۲۱ ساعت طول می‌کشد و تقریبا دو تا سه روز در سفر به سر خواهید برد، ولی یکی از بهترین تجربه‌های پیاده‌روی چند روزه‌ای است که گردشگران و طبیعت‌گردان خواهند داشت. در این مسیر دوست‌داشتنی، روبه‌رو شدن چهره‌به‌چهره‌ی گردشگران با حیوانات محلی، تماشای آبشارهای زیبا و حیرت‌انگیز و نیز مناظر خیره‌کننده و شگفت‌انگیز، از جمله تجربیاتی است که هر طبیعت‌گرد و مسافری آن را خواهد داشت.

۹. پارک ملی مجمع‌الجزایر مینگان (Mingan)

Île Nue مینگان در ناحیه‌ی مسکونی «کوت-نور» (Côte-Nord) استان کبک، یک مسیر پیاده‌روی دایره‌ای آسان با طولی برابر با ۸ کیلومتر و ۳۰۰ متر در اطراف یک جزیره‌ی زیبا است که پیمودن آن حدود ۳ الی ۴ ساعت طول می‌کشد. چشم‌انداز زیبا و حیرت‌انگیز در این منطقه وجود دارد که به «بارن» (the barrens)، نامگذاری شده که نام آن با توجه به آنچه که در آن منطقه خواهید دید، مناسب و به جا انتخاب شده است. در این جزیره زیستگاه گونه‌های درختی بونسای یا دارسان (bonsai: درختان کوتاه گلدانی که زیستگاه اصلی آن‌ها کشور ژاپن است)، و به طور متفاوت یا وگرنه یا درغیراینصورت آن هست بادزده یا بربادرفته یا بوسیله باد جارو شده، خاکستری و تا حدی تیره رنگ یا تند و تلخ یا سخت است. نکات برجسته‌ی این مسیر پیاده‌روی، تماشای «کوره‌های باسک» (Basque)، از آثار باستانی باقیمانده از قرون ۱۷ و ۱۸ میلادی و نیز مشاهده‌ی پرندگان دریایی نادر است.

۱۰. مسیر پیاده‌روی چامپلین؛ پارک گاتینو (Gatineau Park)

Pingualuit Crater

در «اوتاوا» (Outaouais)، مسیر پیاده‌روی چامپلین، یک مسیر کوتاه و در عین حال ساده است که طول آن برابر با ۱ کیلومتر و ۳۰۰ متر است. عبور از این جاده با پای پیاده تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. چشم‌اندازهای بی‌نظیر در چامپلین، از مزایای منحصربه‌فرد و قابل توجهی است که در این مسیر وجود دارد و باعث می‌شود طبیعت‌گردان و گردشگران ضمن حضور در آن، از تماشای مناظر حیرت‌انگیز و نفس‌گیر دره‌ی اتاوا که شامل سپر کانادا (Canadian Shield: زمین‌های بسیار کهن در کانادا که نیمی از مساحت آن را فرا گرفته و به صورت محدب، پیچیده و درهم و متشکل از سنگ‌های آذرین و دگرگونی‌های دوران مختلف است) و زمین‌های پایینی ساحل سنت لارنس است، لذت ببرند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه