دسترسی شبانه روزی از مترو دروازه دولت به فرودگاه امام از امشب

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹
دسترسی شبانه روزی از مترو دروازه دولت به فرودگاه امام از امشب

ایستگاه دروازه دولت از امشب شبانه‌روزی می‌شود و مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) می‌توانند از این ایستگاه وارد خط ۱ شده و به فرودگاه امام خمینی (ره) دسترسی پیدا کنند.

دانلود آخرین ورژن نقشه مترو تهران همراه با لیست ایستگاه ها و تغییرات

«احمدی بافنده» مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت:

در حالت عادی قطارهای خط یک از ساعت ۵:۳۰ تا ۲۳:۳۰ فعال هستند ولی از امشب با ۲۴ ساعته شدن فعالیت ایستگاه دروازه دولت، مسافران می‌توانند از ایستگاه مترو دروازه دولت به ایستگاه شهر آفتاب منتقل شده و از آنجا نیز به فرودگاه امام خمینی (ره) بروند.

وی افزود که زمان سفر از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) ۴۰ دقیقه است و مسافران فرودگاه می‌توانند با صرف ۴۰ دقیقه به فرودگاه برسند.

بافنده با اشاره به اینکه بهای بلیط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) فعلا ۸۰۰ تومان است، گفت:

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر اینکه بلیط خط فرودگاه امام خمینی (ره) ۶ تا ۱۰ هزار تومان است منتشر شده اما باید اعلام کنم که هنوز این مبلغ به شرکت بهره‌برداری ابلاغ نشده و ما بهای بلیط ۸۰۰ تومانی قطارهای تهران- کرج را از مسافران اخذ می‌کنیم.

وی گفت که افتتاح این خط علاوه بر ساکنان شهرک فرودگاهی، ساکنان اسلامشهر، چهاردانگه، نسیم‌شهر، واوان، صباشهر و... که حدود ۲ میلیون نفر می‌شوند نیز می‌توانند از این خط استفاده کنند. ۱۰ هزار نفر در شهر فرودگاهی فعالیت می‌کنند که می‌توانند با استفاده از مترو سهم زیادی در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

احمدی‌بافنده با بیان اینکه از امشب ایستگاه دروازه دولت شبانه‌روزی می‌شود، گفت:

سعی کردیم ایستگاهی را انتخاب کنیم که علاوه بر آنکه در مرکز شهر باشد و دسترسی عموم به آن راحت‌تر باشد، ایستگاهی را انتخاب کنیم که از سایر مدهای حمل و نقل همچون بی‌آرتی و تاکسی نیز بهره ببرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در پاسخ به این سوال که بار مسافران چگونه خواهد بود، افزود:

مسافران بار محدودی را می‌توانند در سفرهای خارجی داشته باشند که باید اعلام کنم بار برخی از این مسافران از مسافرانی که وارد ایستگاه دروازه دولت یا ۱۵ خرداد در روز می‌شوند، کمتر است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه