سپری کردن یک شبانه روز در هیروشیما از سرزمین آفتاب؛ ژاپن

مرتضی روحی
مرتضی روحی جمعه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
سپری کردن یک شبانه روز در هیروشیما از سرزمین آفتاب؛ ژاپن

هیروشیما ممکن است بسیار کوچکتر از توکیو یا اوزاکا باشد اما دیدنی‌های بسیار زیادی دارد. برای آشنایی بیشتر با دیدنی‌های این شهرها با کجارو همراه شوید.

شاید برخلاف انتظار باشد ولی هیروشیما و میاجیما شهرهایی دیدنی از سرزمین آفتاب تابان محسوب می شوند. . این منطقه دو سایت گردشگری مشهور را در خود جای داده است که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده اند.

این مکان‌ها شامل گنبد بمب اتمی ‌(Atomic Bomb Dome) ‌در پارک یادبود صلح هیروشیما و معبد ایتسوکوشیما (Itsukushima shrine) می‌شود. این معبد تنها معبد شینتو در ژاپن است که روی دریا شناور است.

معابد هیروشیما

اگر تنها ۲۴ ساعت را برای بازدید از هیروشیما اختصاص داده اید اینجا برنامه سفری در اختیارتان قرار می‌گیرد که از زمان کوتاه خود نهایت استفاده را ببرید.

صبح روز اول و بازدیدها بدو ورود

با قطارهای سریع السیر شینکانسن (the shinkansen bullet train) به هیروشیما وارد شوید. می‌توانید در ابتدای ورودتان وسایل مورد نیاز اقامت شبانه و چمدان خود را در داخل کمدهای مخصوص در ایستگاه قرار دهید.

سفر خود را با بازدید از موزه صلح هیروشیما آغاز کنید. با کمک گرفتن از ترجمه‌های انگلیسی گسترده موجود در آنجا می‌توانید بازدید پر باری را تجربه کنید. به راحتی می‌توانید یک روز تمام را در موزه صرف کنید اما نهایت تلاش خود را به کار بگیرید تا این بازدید را به چند ساعت محدود کنید.

قطارهای سریع

برای دیدن بناهای یادبودی چون صلح کودکان (Children’s Peace Monument) و گنبد بمب اتمی ‌(Atomic Bomb Dome) در پارک قدم بزنید و اگر زمان اضافه داشتید قلعه هیروشیما نیز در نزدیکی پارک قرار دارد و برای بازدید بسیار دیدنی است.

گنبد بمب اتمی

ظهر روز اول و ناهار

برای ناهار تعدادی زیادی  گزینه از غذاهای محلی در دسترس قرار دارند. سعی کنید اکونومیاکی (okonomiyaki) به سبک هیروشیما را حتما امتحان کنید. یادتان باشد بر خلاف اوکونومیاکی مربوط به شهر اوزاکا که در آن مواد تشکیل دهنده قبل از پخت مخلوط می‌شوند در هیروشیما این مواد تشکیل دهنده بصورت لایه لایه پخته می‌شوند و ممکن است شامل نودلهای سرخ شده یاکی‌سوبا (yakisoba) هم باشد.

اکونومیاکی

شما می‌توانید اکونومیاکی به سبک هیروشیما را در میکهان سوهونتن (Micchan Sohonten) پیدا کنید که معروف ترین فروشگاه اوکونومیاکی است که از سال ۱۹۵۰ فعالیت می‌کند.

روز اول بعد از ناهار: پیش به سوی میاجیما

در بعد از ظهر وسایل خود را از ایستگاه هیروشیما بردارید و برای عزیمت به میاجیما گوچی (Miyajima-guchi) وارد خط محلی سانیو (local Sanyo Line) شوید.

قطارها هر پانزده دقیقه حرکت می‌کنند و حدود سی دقیقه طول می‌کشد تا به ایستگاه میاجیما گوچی برسید و از آنجا هم طی یک سفر دریایی بسیار کوتاه وارد جزیره میاجیما شوید.

معبد شینتو

در این جزیره معبد ایتسوکوشیما (Itsukushima Shrine) قرار دارد و تنها معبد شینتو در جهان است که دروازه توری (torii gate) آن به نظر می‌رسد که در زمان بالا آمدن آب دریا یا مد بر روی آب شناور است.

 بیشتر بخوانید:

بعد از ظهر روز اول و تحویل گرفتن اتاق مسافر خانه

محل اقامت خود را در کین سوایکان (Kinsuikan) تحویل بگیرید که یک مسافرخانه سنتی رویکان است در فاصله نزدیکی از میاجیما و معبد ایتسوکوشیما قرار دارد. اتاق‌ها چشم انداز زیبایی از «دروازه توری» مشهور دارند.

وسایل خود را در اتاق رها کنید به سرعت دوشی بگیرید و لباس خود را تعویض کنید و به جزیره نگاهی بیاندازید.

در بالای کوه میسن میاجیما (Miyajima’s Mount Misen) چشم اندازی ۳۶۰ درجه از مناظر دریا و جزیره را تجربه خواهید کرد. هر چند برای رسیدن به قله به دو ساعت پیاده روی نیاز است اما می‌توانید به کمک تله کابین به سرعت به ایستگاه شی شیوا (Shishiiwa Station) برسید که حدودا در صد متری قله واقع شده است.

منظره هیروشیما از بالا

از بالای کوه با صرف یک ساعت زمان می‌توانید کل محوطه را کشف کنید. زمان را فراموش نکنید تا آخرین تله کابین را برای برگشن به پایین از دست ندهید مجبور نشوید که پیاده برگردید.

اگر زمان اضافه در اختیار داشتید تعدادی دیگر از مکان‌های ارزشمند در اطراف میاجیما برای بازدید وجود دارند از جمله پاگودای پنج داستان (Five Story Pagoda) و خیابان اوموستاندو (Omotesando Shopping Street) که مکان مناسبی برای خرید سوغاتی و صرف یک میان وعده قبل از شام در یک غروب فراموش نشدنی و چشم اندازی دلپذیر از معبد ایتسوکوشیما است.

عصر روز اول و شام

عصر روز اول و پس از بازگشت به کین سوایکان (Kinsuikan)، خودتان را برای یک وعده غذایی کای سکی (kaiseki) مجلل با بهترین مواد محلی فصلی آماده کنید. بسته به برنامه اتاق ممکن است در داخل اتاق یا سالن غذاخوری رویکان غذا را میل کنید.

منوی غذا با توجه به ماه و سال متغیر است و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در هر زمانی از سال یک تجربه باور نکردنی از خوراکی‌های محلی را خواهید داشت.

کای سکی

بعد از شام در جزیره آرام و ساکت گردش کنید. بسیاری از کسب و کارها شب‌ها تعطیل هستند اما ماچیا دوری (Machiya Dori) یک خیابان دیدنی برای قدم زدن در زیر نور فانوس‌ها است. معبد ایتسوکوشیما و چند سایت دیگر عصرها از سی دقیقه پس از غروب آفتاب تا یازده شب نورپردازی می‌شوند و یک منظره شبانه فراموش نشدنی را ایجاد می‌کنند.

هنگامی‌ که به رویکان باز می‌گردید قبل از خواب از استراحت در حمام ژاپنی اونسن (onsen) لذت ببرید. فراموش نکنید که زنگ هشدار ساعتتان را برای بیدار شدن در صبح زود تنظیم کنید.

صبح روز دوم پیاده روی در پای دروازه توری

زمان طلوع خورشید وهنگامی‌که سطح آب دریا پایین است برای قدم زدن در پای دروازه توری معبد ایتسوکوشیما بیدار شوید. در این ساعت از شبانه روز این امکان وجود دارد که تا دروازه پیاده روی کنید و آن را لمس کنید و به تماشای طلوع خورشید بپردازید.

معبد شینتو

به رویکان برگردید یک چرت کوتاه بزنید قبل از صرف صبحانه ژاپنی و ترک مسافرخانه سوار قایق شوید و به میاجیما گوچی بازگردید و یک توقف کوتاه برای خرید یک بسته غذایی بنتو از رستوران اوئنو (Ueno) که راس ساعت ده صبح باز می‌شود داشته باشید.

آنها در طبخ آناگو مشی (anago-meshi) که یک غذای معروف میاجیما است متخصص هستند. این غذا از مارماهی بخار پز شده تهیه می‌شود که بر روی برنج سرو می‌گردد.

آناگ مشی

با یک قطار به ایستگاه هیروشیما بازگردید و برای رفتن به مقصد بعدی خود سوار یک قطار سریع السیر شوید و از خوردن بنتو در قطارهای راحت شینکانسن (shinkansen) لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه