برترین جاذبه‌های گردشگری زادار، کرواسی (قسمت دوم)

بهاره غنچه
بهاره غنچه جمعه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
برترین جاذبه‌های گردشگری زادار، کرواسی (قسمت دوم)

زادار یکی از شهرهای بی‌نظیر و پر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی است. با کجارو همراه باشید تا نگاهی به جاذبه‌های این شهر داشته باشیم.

زادار یکی از شهرهای گمنام اما زیبای گردشگری در کرواسی است. این شهر که در دالماسی قرار دارد جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری دارد. شما می‌توانید در این شهر از سواحل بی‌نظیر و دریای زیبای دالماسی دیدن کنید. در کنار ساحل، خانه‌های روستایی، فعالیت‌های ماهیگیری و کشاورزی مردم بومی را تماشا کنید. از سازه‌های تاریخی و معماری‌های رومی هم‌چون کلیسای سنت ماری دیدن کنید. به خلیج بروید و غواصی کنید. به جزایر دوگی‌اوتوک، پاسمان، براک نیز سری بزنید و کل شهر را بگردید تا یک روز بی‌نظیر را در زادار سپری کرده باشید. در این مقاله ۱۲ جاذبه گردشگری این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

۷. دروازه شهر

بازدید از شهر زادار بدون دیدن دیواره‌ها و دروازه‌ی شهر کامل نخواهد شد. قدیمی‌ترین بخش شهر که توسط رومی‌ها ساخته شده است در امتداد دیوار شرقی قرار دارد و باقی بخش‌های باقی‌مانده از سازه‌های ونیزی‌ها می‌باشد. ۴ دروازه باقی‌مانده در این شهر نسبتا خوب حفظ شده‌اند و زیباترین و مهم‌ترین این دروازه‌ها، دروازه‌ی زمین نام دارد. اگر در بخش تاریخی شهر گردش کنید قطعا این سازه یکی از بهترین‌ها خواهد بود که در سال ۹۲۱ توسط ونیزی‌ها و به سبک معماری رنسانس ساخته شده است. دروازه‌های دیگر، سنت راک، پورت گیت و ولز نام دارند. از مشهورترین دروازه‌های کنار دریای شهر می‌توان مورسکا و کریس‌گوناس را نام برد که در سال ۹۳۸ به سبک رومی ساخته شده‌اند.

زادار کرواسی

۸. کلیسای سنت ماری

کلیسای سنت ماری در قرن یازدهم ساخته شده است که در طی سا‌ل‌ها تغییرات و بازسازی‌هایی بر روی آن انجام شده است. این سازه شامل برج ناقوس خارق‌العاده‌ای می‌باشد و معماری خاصی دارد. در کنار کلیسا موزه هنر کلیسا قرار دارد که مجموعه‌ای بی‌نظیر از قطعات طلا، نقاشی‌ها، اجناس عتیقه و مجسمه‌ها را شامل می‌شود. به همین دلیل این جاذبه گردشگری را طلا و نقره زادار نیز می‌نامند.

زادار کرواسی

۹. میدان مردم

میدان مردم از قرن شانزدهم یک مکان محبوب برای اجتماع مردم شهر بوده است. خانه تاریخی گارد ساخته شده در سال ۸۷۸ در غرب میدان قرار دارد که برج ساعتی نیز در قرن هجدهم به آن اضافه شده است. درون این برج موزه کوچکی نیز برای بازدید قرار دارد. در سال ۹۴۳ در مقابل این برج مکانی برای اعلانات عمومی شهر ساخته شد. امروزه در این ساختمان‌های قدیمی، موزه‌ها و گالری‌های هنری برگزار می‌شود. تالار شهر نیز در این میدان در سال ۱۳۰۸ ساخته شده است.

زادار کرواسی

۱۰. بازار رومی‌ها

بازار رومی‌ها بین قرون اول تا سوم ساخته شده است و در حال حاضر خرابه‌ای بیش از آن باقی‌نمانده، اما پیاده‌روی در میان این میدان خوشایند خواهد بود. این بازار ۹۰ متر طول و ۴۵ متر عرض دارد. در زمان رومی‌ها این محل بازار مرکزی و محل اجتماع مردم بوده است. در حال حاضر ستون‌های این بازار برجا مانده است. هم‌چنین در قرون وسطا برای نمایش مجرمان به عموم مردم، آن‌ها را در این بازار معرفی می‌کردند. بازدید هنگام شب از این بازار را از دست ندهید.

زادار کرواسی

۱۱. پارک ملی پاکلنیکا

این پارک ملی زمینه‌های مناسبی برای یک روز شاد در بیرون از خانه و هتل برای گردشگران مهیا می‌کند. صخره‌نوردی، پیاده‌روی، کوهنوردی و سایر ورزش‌ها از فعالیت‌های جذاب در این پارک هستند. این پارک برای حفاظت از پوشش گیاهی و حیوانات ایجاد شده است. کوه، دشت‌های سرسبز، صخره‌ها، پرندگان از جاذبه‌های دیدنی این پارک هستند. برای بازدید از این پارک به شما نقشه، راهنما و نکات ایمنی را آموزش خواهند داد. در بهار و پاییز بازدید از این پارک تجربه‌ی خارق‌العاده‌ای خواهد بود.

زادار کرواسی

۱۲. موزه شیشه‌های باستانی

موزه شیشه‌های باستانی در کاخ کازماسندی متعلق به قرن نوزدهم در نزدیکی آب‌نمای شهر قرار دارد. این موزه بزرگ‌ترین مجموعه شیشه‌های باستانی اروپا را شامل می‌شود. شیشه‌های رومی، فنجان‌ها، گلدان‌ها همگی از مجموعه‌ی بی‌نظیر این موزه هستند که در منطقه دالماسی کشف شده‌اند. هم‌چنین شیشه‌های عطر، روغن و کاسه‌های آب مقدس کلیساها نیز در این موزه وجود دارند.

زادار کرواسی

مطالب مرتبط:

منبع Planet Ware

دیدگاه