۱۰ فعالیت جالب که باید در سفر به غنا انجام داد (قسمت دوم)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی پنجشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
۱۰ فعالیت جالب که باید در سفر به غنا انجام داد (قسمت دوم)

غنا، سرزمینی مملو از جاذبه‌های هیجان‌انگیز و دیدنی‌های دوست‌داشتنی است که توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. در سفر به این کشور، همراه کجارو باشید.

غنا کشوری بسیار زیبا و تماشایی در غرب قاره‌ی آفریقا است. فرهنگ مردم این سرزمین، طبیعت بکر و منحصربه‌فردش، زیرساخت‌های گردشگری و جاذبه‌های تحسین‌برانگیز تاریخی و طبیعی‌اش، توانسته است تا به امروز جمع زیادی از علاقه‌مندان به سفر و دوست‌داران ماجراجویی را وادار به حضور در خاک خود سازد.

در قسمت نخست، به بیان تعدادی از فعالیت‌هایی که انجام آن‌ها هنگام حضور در این کشور آفریقایی بسیار هیجان‌انگیز و همراه با کسب تجارب ناب و فراموش‌نشدنی است، پرداختیم. در قسمت دوم این مقاله به برخی دیگر از این فعالیت‌ها می‌پردازیم که قطعا انجام آن‌ها و قراردادنشان در لیست برنامه سفر خود، خالی از لطف نخواهد بود.

۶. از محله osu دیدن کنید

غنا 2

یکی از کارهایی که انجام دادن آن در هنگام حضور در کشور غنا، بسیار جالب و هیجان‌انگیز است، رفتن به محله‌ی osu در آگرا است. محله‌ای بسیار پرجنب و جوش، با تعداد بسیاری از دکه‌های فروش غذاها و خوراکی‌های لذیذ خیابانی، رستوران‌ها و جشنواره‌های موسیقی خیابانی است که گردشگران به محض ورود شور و هیجان را در آن، احساس خواهند کرد. یکی از اتفاق‌هایی که معمولا در شب‌های این منطقه از غنا رخ می‌دهد، برگزاری جشنواره‌های موسیقی توسط مردم بومی است که جمعیت زیادی را نیز به سمت خود می‌کشاند. گوش دادن به موسیقی محلی، میل کردن کوکتل‌های خوشمزه محلی با چاشنی‌های تند و گرم محلی که از نارگیل، زنجبیل و گل خطمی تهیه شده است، لحظاتی دلنشین و فراموش‌نشدنی را به ارمغان خواهد آورد.

۷. از خرید پارچه، غافل نشوید

غنا 2

یکی از کالاهایی که غنا را در سراسر قاره‌ی آفریقا و جهان شهره ساخته است، پارچه‌های این کشور است که همانند نماد و سمبلی بومی برای مردم این سرزمین، به شمار می‌رود. خیابان‌های غنا، با رنگ‌های روشن، گرم و نشاط‌ آور پارچه‌های مختلف، پر از شور و هیجان است و می‌توان در جای جای آن، پارچه‌ فروشی‌های متعددی را یافت که در حال ارائه‌ی طیف وسیعی از محصولات خود به مشتریان و گردشگران هستند.

کشور غنا در کنار دیدنی‌های شگفت‌انگیزش، به تولید پارچه‌های رنگی و بومی در طرح‌های متنوع و جالب، در ساسر چهان مشهور است

جالب آنکه در اکثر موارد، خیاطی نیز در آن محل وجود دارد که در کوتاه‌ترین زمان و با قیمتی مناسب، لباسی زیبا را برای خریدار پارچه، می‌دوزد. یکی از مشهورترین پارچه‌های تولید شده در غنا، «کنته» (kente: نوعی پارچه از ابریشم و پنبه که از نوارهای بافته شده تهیه می‌شود و یک پارچه‌ی بومی متعلق به قوم اکان در جنوب غنا است)، است که در ابتدا به رنگ نارنجی تولید می‌شد. اما امروزه در بسیاری از رنگ‌ها و همچنین از جنس کتان نیز تهیه و عرضه می‌شود.

غنا 2

پارچه‌ی شمال گونجه (Gonja) نیز یکی دیگر از محصولات عرضه شده در کشور غنا است که با تفاوتی در طرح اولیه و این بار دارای لایه و با خطوط راه‌راه تولید شده است. چیزی کاملا متفاوت و بدون شباهت به الگو و مدل «کریستال کینت» از کنته که معمولا در گذشته به این صورت تولید می‌شد. موم هلندی بیش از یک صد سال قدمت دارد و در «Vlisco» با طرح‌های عجیب و غریب و البته جسورانه یافت می‌شود. پارچه‌ی «پان آفریقایی» (Pan)، نوعی دیگر از محصولات غنا و متعلق به غرب آفریقا است که می‌توان آن‌ را در «وودین» (Woodin) و در طیف‌های گسترده‌ای از سبک‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف یافت که توسط فروشندگان خیابانی به فروش می‌رسد.

۸. به تماشای پارک ملی مول (Mole)، بروید

غنا 2

بخش شمال کشور غنا، نسبت به دیگر قسمت‌های این کشور آفریقایی، کم‌تر مورد توجه گردشگران واقع شده است. اما در این منطقه از غنا نیز می‌توان جاذبه‌ی توریستی جالب و دوست‌داشتنی را مشاهده کرد که نظر مسافران و گردشگران را جلب خواهد کرد. «پارک ملی مول»، یکی از این دیدنی‌ها است که می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی درنظر گرفته شود. درواقع این پارک ملی، بزرگ‌ترین پارک حیات وحش در این کشور است که زیستگاه حیواناتی همچون بوفالو، فیل‌ها و کرگدن‌ها است. همچنین در این منطقه از غنا، گونه‌های نادرو کمیابی از حیوانات وحشی و درنده مانند یوزپلنگ وحشی ، زندگی می‌کنند.

۹. تجربه بودن در اسکای بار (Skybar)، را از دست ندهید

غنا 2

نشستن برفراز برج و آسمان‌خراش مسکونی آکرا که به «اسکای بار»، مشهور است، موقعیتی جالب و تماشایی را فراهم می‌سازد. با حضور در این برج، می‌توان چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از تمامی شهر را مشاهده کرد. همچنین این مکان با طراحی بسیار شیک و مدرن، محلی ویژه و خاص برای امتحان کردن انواع نوشیدنی‌های بومی، شام‌ لذت‌بخش و گوش دادن به موسیقی زنده است. تمامی امکانات این مجموعه، در سطح استاندارد و با کیفیتی بالا و عالی ارائه می‌شود.

۱۰. به تماشای آبشار Wli و کوه Afadjato بروید

غنا 2

کشور غنا از مناطق شرقی خود با کشور «توگو» (Togo: جمهوری توگو یکی از کوچک‌ترین کشورهای واقع در غرب آفریقا)، هم مرز است. این منطقه از غنا دارای آب و هوایی بسیار مطلوب و مطبوع نسبت به دیگر نقاط کشور است که می‌تواند گزینه‌ای مناسب و دلچسب برای طبیعت‌گردی و بهره‌مندی از هوایی تازه و مفرح، درنظر گرفته شود. با حضور در منطقه‌ی «Hohoe» می‌توان به آبشار بسیار زیبای  «Wli» که در بین جنگل‌های استوایی قرار دارد، دسترسی یافت.

غنا 2

این آبشار و مناطق پیرامون آن، چشم‌اندازی خیره‌کننده و فوق‌العاده را در محیطی کاملا آرام و عاری از هرگونه سر و صدای شهری، ایجاد کرده است. در کنار این آبشار خارق‌العاده، کوه زیبای «Afadjat»، نیز با راه دسترسی آسان و زیبا، به یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شرق غنا تبدیل شده است. همچنین این منطقه از غنا، همچون حیات وحشی امن برای حیوانات و موجودات مختلف است. پروانه‌های رنگارنگ، پرندگان گوناگون و میمون‌ها از جمله موجوداتی هستند که در این ناحیه از غنا، زندگی می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه