۲۵ مکان سورئال در کلمبیا (قسمت دوم)

علی  کماسی
علی کماسی پنجشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
۲۵ مکان سورئال در کلمبیا (قسمت دوم)

کلمبیا دارای مکان‌های زیبای بسیاری است که بعضی از آن‌ها در هیچ جای دنیا نظیرش دیده نمی‌شود. برای آشنایی با این مکان‌های سورئال با کجارو همراه باشید.

کلمبیا یکی از زیباترین کشور‌های دنیا است و دارای طبیعتی بی‌نظیر و حیات وحشی خاص است. هر ساله تعداد زیادی گردشگر از این کشور و زیبایی‌هایش دیدن می‌کنند. مکان‌های بکری که نمونه‌اش را در هیچ کجا نمی‌توان یافت. مانند هتلی که روی دیواره‌ی صخره‌ای قرار دارد یا شهر پنهان که برای هزاران سال در جنگل‌ها مخفی بوده است. برای اینکه با این مکان‌های دیدنی بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

۱۳. Tuparro National Park, Vichada

Tuparro National Park, Vichada

توپارو (tuparro) یکی از پارک‌های ملی کمتر شناخته شده‌ی کلمبیا است که با اینکه محل تندآب میپورس (maipures)، یکی از خاص‌ترین مناظر طبیعی کلمبیا و به گفته الکساندر وان هامبولت (Alexander Von Humboldt) هشتمین عجایب آمریکای جنوبی است، در سال ۲۰۱۶ فقط ۳۰۰ بازدیدکننده‌ داشت. در این رودخانه خروشان و پرسروصدا، سنگی بزرگ وجود دارد که به نظر می‌رسد به شکل عجیبی تعادل خود را حفظ کرده و سوژه عکاسی بسیار عالی برای اینستاگرامر‌ها و عکاسان است.

۱۴. Casa en el Aire, Antioquia

Casa en el Aire, Antioquia

کاسا ان ال ایره (casa en el aire) که به معنی خانه‌ای در هوا است یکی از جالب‌ترین و خاص‌ترین هتل‌های کلمبیا است. اتاق‌های این هتل به دیواره صخره‌ی کوه‌های انتیوکا (Antioquia) وصل شده است.

Casa en el Aire, Antioquia

 یکی از امکانات فوق‌العاد‌ه‌ی این هتل سیم بلندی است که روی دره قرار گرفته و روی این سیم کیسه‌های خواب وجود دارد که اگر کسی جراتش را داشته باشد می‌تواند در این کیسه‌ها بخوابد.

۱۵. El Chocó

El Chocó

حیات وحش ناحیه‌ی ساحلی اقیانوسی کلمبیا به ندرت قابل دسترس است، مگر به وسیله‌ی قایق یا هواپیمای سبک. این منطقه زیباترین و متنوع ترین حیات‌ وحش کلمبیا را دارد. نهنگ‌های گوژپست مهاجر که هرساله بین ماه‌های ژوئن و اکتبر برای تولید مثل به این منطقه می‌آیند منظره‌ای فوق‌العاده و خاص با پس زمینه‌ی جنگلی بکر و ساحلی دست نخورده برای عکسای به وجود می‌آورند.

قورباغه سمی

گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند شانس دیدن یکی از زیباتین قورباغه‌های زهراگین دنیا را نیز دارند.

۱۶. Nuevo Tolima, Guaviare

Nuevo Tolima, Guaviare

جواهر پنهان دیگر شهر گواویاره (Guaviare)، نوئوو تولیما (Nuevo Tolima)، صخره‌ی سنگی بزرگی در میان جنگل است که هر گردشگری را با رمز و راز‌های خود غافل‌گیر می‌کند. دیواره‌ی این صخره با نقاشی‌های باستانی پوشیده شده که مشخص نیست کار چه تمدن بومی بوده است. قدمت بعضی از این نقاشی‌ها به ۱۰ هزار سال قبل برمی‌گردد. نوئوو تولیما با نقاشی‌هایی مانند میمون، ببر و انواع پرنده‌ها، جادویی‌ترین گالری هنری فضای باز کلمبیا است.

۱۷. San Agustín

San Agustín

سن آگوستین (San Agustín) یکی از عجایب باستانی است. این مجسمه‌های باستانی هزاران سال پیش توسط تمدنی بومی و ناشناس حجاری شده‌اند. بخش سورئال این سنگ‌ها، شکل آن‌ها است که ترکیبی از انسان و میمون است.

۱۸. The Lost City

The Lost City

شهر گمشده‌ی مردم تاریونا برای هزاران سال در جنگل‌‌های کوهستانی سیرا نوادا پنهان بوده و در سال ۱۹۷۲ کشف شد. این شهر پنهان از ماچو پیچو معروف ۸۰۰ سال قدیمی‌تر است و برای رسیدن به این شهر باید چهار روز وقت بگذارید. بهای تمام این سختی‌ها منظره‌ای فوق‌العاده و محیطی عجیب است که در هیچ جای دنیا پیدا شدنی نیست.

۱۹. Tayrona National Park

Tayrona National Park

پارک ملی تایرونا (tayrona) در ساحل کارائیب با وجود دریای آبی و شفاف، جنگلی بکر و شهر تخریب شده‌ی باستانی مکانی تماما سورئال است. منظره این پارک صحنه‌‌هایی از فیلم پارک ژوراسیک را به خاطر آدم می‌آورد. همچنین حیات وحش این منطقه برای عاشقان طبیعت بسیار جذاب است.

۲۰. Palomino

Palomino

این شهر کوچک در نزدیکی ساحل کارائیب معروف‌ترین مکان برای تیوپ‌سواری در کلمبیا است. گردشگران می‌توانند با پیاده‌روی از داخل جنگل‌ها بالا بروند و با تیوپ پرباد از رودخانه‌ها پایین بیایند؛ جایی که اخیرا فیلم شهر گمشده‌ی زی در آن فیلم‌برداری شده است. ماجراجویی در این منطقه‌ واقعا خاص است اما بهترین قسمت آن وقتی است که در یک روز آفتابی سوار بر تیوب شاهد مناظر فوق‌العاده زیبا از قله‌های پوشیده از برف باشید. تجربه دیدن دریای درخشان کارائیب در کنار قله‌های پوشیده با برف تنها در پالومینو امکان پذیر است.

۲۱. Casa en el Agua Hostel

Casa en el Agua Hostel

بی شک زیباترین و بهترین هتل کلمبیا کاسا ان ال اگوا (Casa en el Agua) است. هتلی که روی آب شناور است و اطرافش تماما دریای زیبای کارائیب است و فقط با قایق قابل دسترسی است. در این هتل شما می‌توانید علاوه بر لذت بردن از طبیعت اطراف، از حمام آفتاب و شنا کردن در دریا و دیدن زیبایی‌های زیر دریا نیز لذت ببرید.

۲۲. Tatacoa Desert

Tatacoa Desert

بهترین مکان‌ برای دیدن ستاره‌ها در کلمبیا این بیابان بزرگ در شهر هولا (huila) است. بیابان تاتاکوا (Tatacoa) محیط عجیبی دارد، از جمله یک محدوده‌ی سنگی خاکستری رنگ که به سطح ماه شبیه است و یک منطقه تماما قرمز که حس ایستادن روی مریخ را به وجود می‌آورد. در قسمتی دیگر از این بیابان سنگ‌هایی به اشکال مختلف مانند کله‌ی سگ و یک کروکودیل وجود دارند.

۲۳. La Cueva del Esplendor

La Cueva del Esplendor

یک پیاده‌روی کوتاه از شهر قهوه‌‌ی جاردین (jardin) در جنوب شهرستان آنتیوکا شما را به آبشاری بی‌نظیر می‌رساند. غار اسپلندر، غار کوچکی است که در میان جنگل مخفی شده و یک سوراخ گرد روی سقفش دارد. از داخل این سوراخ آبشاری به درون یک دریاچه می‌ریزد و شما می‌توانید در آن شنا کنید. اگر قصد ماجراجویی بیشتری دارید می‌توانید به داخل غار هم بروید.

۲۴. Los Estoraques

Los Estoraques

لس استوراکاس (Los Estoraques) یکی از کوچیک‌ترین پارک‌های ملی کلمبیا است که با وجود سنگ‌ ماسه‌های قرمز رنگ که هزاران سال پیش توسط فرسایش زمین به وجود آمده است، منظره‌ای بی‌نظیر پدید آورده است. یکی از خوبی‌های این پارک نزدیکی‌اش به یکی از زیباترین شهر‌های کوچک کلمبیا یعنی لا پلایا (la playa) است.

۲۵. Las Dalias Natural Reserve, Caqueta

Las Dalias Natural Reserve, Caqueta

شهرستان کاکئتا (Caqueta) یکی از کم بازدید‌ترین مناطق کلمبیا است اما به این معنی نیست که طبیعت زیبا و مکان‌های مهیج در این محل نیست. کاکئتا جواهری پنهان در کلمبیا است. به خصوص دره‌ی زیبای لاس دالیاس (Las Dalias) که رودی زیبا درونش در جریان است. گردشگران می‌توانند از داخل این دره و مسیرهای پیاده‌روی‌اش استفاده کنند و از طبیعت بی‌نظیرش لذت ببرند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه