یک روز عادی در سافاری چگونه خواهد بود؟

شایان شفایی
شایان شفایی سه شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
یک روز عادی در سافاری چگونه خواهد بود؟

اگر تاکنون یک سافاری را تجربه نکرده‌اید و در مورد آن مشتاق هستید، در ادامه با کجارو همراه باشید تا یک روز عادی در سافاری را بیشتر بررسی کنیم.

سافاری از آن دسته برنامه‌ها و رویدادهایی است که می‌تواند برای هر کسی رویایی و تکرار نشدنی باشد. سافاری قطعا یک تجربه جدید برای هر گردشگری خواهد بود. اگر تاکنون در یک سافاری حضور نداشته‌اید اما به این مسئله علاقه دارید و مشتاق هستید که بدانید یک روز عادی در یک سافاری معمولی به چه شکلی خواهد گذشت، می‌توانید مطالبی که در ادامه آمده است را مطالعه کنید. البته این نکته بسیار مهم است که سافاری‌ها طبیعتا بسته به کمپ و نقطه‌ای که برگزار می‌شوند با یکدیگر متفاوت خواهند بود. ازاین‌رو ما تنها تمرکز خود را بر چارچوب‌های اصلی یک سافاری قرار داده‌ایم و رویدادهایی را بررسی خواهیم کرد که تقریبا در تمام سافاری‌ها وجود دارند. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به گذر یک روز در سافاری بیندازیم.

مشاهده حیوانات در صبح

سافاری‌ها معمولا با این بخش آغاز می‌شوند. بازدید از حیات وحش منطقه و مشاهده حیوانات منطقه در صبح، اولین بخش از یک سافاری خواهد بود که این بخش موردعلاقه اکثر گردشگران قرار خواهد گرفت. این بخش از سافاری نکات مثبت بسیار زیادی دارد که تصورشان هم لذت‌بخش خواهد بود. از هوای خنک و تازه صبحگاهی گرفته تا صدای پرندگان که تمام این موارد شرایط محیطی و ذهنی گردشگر را برای مشاهده حیوانات و کسب تجربیات تازه فراهم خواهد کرد. در مورد بخش «مشاهده حیوانات در صبح» باز هم این نکته مطرح می‌شود که بسته به منطقه‌ای که در آن حضور یافتید و گروهی که با آن‌ها به سافاری رفتید، چه اتفاقات و فعالیت‌های جانبی دیگری در نظر گرفته باشند. اما در کل معمولا در این بخش شما با یک لیوان قهوه یا چای هم پذیرایی خواهید شد.

سافاری

نوبت دوربین‌های عکاسی و دوربین‌های شکاری فرا رسیده!

پس اینکه چیزی خوردید و نوشیدید، نوبت دوربین‌های عکاسی و دوربین‌های شکاری فرا می‌رسد. حال وقت اولین بازدید از حیوانات است. هیچگاه از پیش مشخص نمی‌شود که قرار است با چه چیزی روبه‌رو شوید. ممکن است صحنه شکار یک جانور به دست جانور دیگری را ببینید یا ممکن است یک حیوان با توله‌هایش را در حال استراحت مشاهده کنید. در این حالت راهنمای شما بیشترین تلاش خود را خواهد کرد که امنیت شما تضمین شود و مشکلی پیش نیاید. هنگامی که به ساعت ۹ صبح می‌رسیم، زمان استراحت فرا می‌رسد. مطمئنا در این لحظه شما گرمای هوا را به‌خوبی حس کرده‌اید و متوجه شده‌لید که خورشید هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌تابد. پس از استراحت گروه برای مشاهدات دیگر آماده می‌شود و تا نزدیک ظهر باز هم حیوانات و وقایع حیات وحش را مشاهده خواهید کرد و نزدیک ظهر به‌سمت کمپ اصلی باز خواهید گشت.

زمان صرف ناهار در سافاری

ناهار اصلی‌ترین وعده در سافاری است که در نزدیکی ظهر صرف می‌شود و محتویات اصلی آن هم معمولا میوه‌ها و سبزیجات است. این زمان، بهترین موقع برای این است که تصاویری که ثبت کرده‌اید را چک کنید، تجهیزات خود را شارژ کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. توجه داشته باشید که برخی از کمپ‌ها تنها زمان‌های خاصی برق دارند که معمولا زمان صرف غذا یکی از آن‌ها خواهد بود پس مطمئن شوید که تمام تجهیزات خود را شارژ کرده‌اید.

سافاری

پس از صرف غذا و شارژ تجهیزات خود، فرصت برای چرت نیمروز هم فراهم است که اگر خوش شانس باشید در همین بین هم می‌توانید حیوانات جالبی را از نزدیک مشاهده کنید. بسیاری از افراد که سافاری را تجربه کرده‌اند می‌گویند که در همین زمان میمون‌های پوزه دراز یا فیل‌ها را دیده‌اند.

مشاهده حیوانات در عصر

مشاهده حیوانات در عصر آرام‌تر و کُندتر جلو می‌رود!

حوالی بعد از ظهر، باید برای دومین بازدید خود از حیوانات و حیات وحش آماده شوید. بعضی از گروه‌ها پیش از شروع این بخش با چای و کیک از شما پذیرایی خواهند کرد و بعضی دیگر این کار را انجام نخواهند داد! مشاهده حیوانات در عصر به نسبت صبح کمی آرام‌تر و کُندتر جلو می‌رود؛ چراکه در این زمان سنگینی هوا کاملا حس می‌شود و فعالیت حیوانات نیز به حداقل می‌رسد. حدودا یک ساعت پیش از غروب خورشید، فعالیت حیوانات بیشتر می‌شود. هرچه خورشید به افق نزدیک‌تر می‌شود، هوا نیز خنک‌تر شده و راهنمای شما حیوانات بیشتری را به شما نشان خواهد داد. در این زمان نور برای عکسبرداری بسیار عالی خواهد بود و اگر خوش شانس باشید راهنمایتان می‌تواند موقعیت‌های بی‌نظیری برای عکاسی پیش روی شما بگذارد.

سافاری

پس از فرا رسیدن تاریکی شب گروه آرام آرام به‌سمت کمپ بازمی‌گردد و در همین بین استراحت مختصری هم انجام می‌شود. در راه بازگشت به کمپ باز هم راهنمای شما اتفاقات شاخص را به شما نشان خواهد داد و مشاهده حیوانات و حیات وحش همچنان ادامه خواهد داشت تا اینکه به کمپ بازگردید.

زمان صرف شام در سافاری

معمولا بین ساعت ۷ تا ۸ شب، زمان صرف شام در سافاری است. این زمان، بهترین موقع برای صحبت با سایر افراد گروه، تجدید خاطرات یکدیگر و نشان دادن عکس‌ها به یکدیگر است. بعضی از افراد پس از این زمان کم‌کم برای خوابیدن آماده می‌شوند و بعضی دیگر ترجیح می‌دهند تا کمی بیشتر با سایر افراد گروه آشنا شوند و صحبت کنند. در هر صورت کمی بعد زمان خوابیدن فرا می‌رسد و صبح روز بعد تمامی این اتفاقات تکرار خواهد شد به امید اینکه سوژه‌های جالب‌تری در راه باشد.

سافاری

نظر شما در مورد سافاری و نحوه گذشتن یک روز در سافاری چیست؟ آیا این اتفاق را تجربه کرده‌اید یا مایل به تجربه کردن آن هستید؟ نظرات خود را با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه