افتتاح نخستین موزه مجازی هنر کشور در اصفهان تا پایان سال ۹۶

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۲
افتتاح نخستین موزه مجازی هنر کشور در اصفهان تا پایان سال ۹۶

نخستین موزه مجازی هنر کشور در اصفهان تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

«مهدی احمدی‌فر» رییس حوزه هنری استان اصفهان گفت:

در تمام موضوعات باید پیوست رسانه‌ای وجود داشته باشد، اما لزوم وجود این پیوست در حوزه فرهنگ و هنر از سایر حوزه‌ها بیشتر است.

احمدی‌فر با بیان اینکه موزه مجازی در اصفهان راه‌اندازی خواهد شد، افزود که طراحی و ساخت نخستین موزه مجازی ایران توسط حوزه هنری استان اصفهان با همکاری انجمن موزه داران استان در دستور قرار دارد. در این موزه مجازی، آثار هنرمندان اصفهانی احصا خواهد شد.

احمدی‌فر افزود:

این موزه مجازی تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد و کاری است که برای اولین بار در کشور انجام می‌گیرد. در موزه مجازی زمینه برای شناساندن هنرمندان ناشناخته فراهم آمده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد کانون فیلم حوزه هنری اصفهان، بیان کرد:

مرحوم «زاون قوکاسیان» همواره دغدغه هنر و سینما را داشتند و پس از فوت ایشان متاسفانه در بخش هنرهای سینمایی وقفه‌ای به وجود آمد، حال مقرر شده است تا نیمه دوم سال جاری کانون فیلم بار دیگر فعالیت خود را از سر بگیرد.

احمدی‌فر یکی از مشکلات مربوط به هنر تئاتر در اصفهان را کمبود سالن مناسب و تخصصی دانست و ادامه داد:

در این راستا حوزه هنری زمینه ایجاد سالن پلاتو تخصصی را ایجاد کرده و تا پایان سال جاری این سالن و سالن سعدی پس از بازسازی، در اختیار هنرمندان تئاتر اصفهان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از بازگشایی دفتر تئاتر بچه‌های مسجد خبر داد و گفت:

هدف از بازگشایی این دفتر ایجاد رونق در هنر تئاتر است. در این دفتر بچه‌های علاقه‌مند و مستعد در حوزه تئاتر و نمایش شناسایی می‌شوند و با تشکیل گروه و تمرین، پس از نماز برای مردم نمایش اجرا خواهند کرد. این روش می‌تواند راهی برای مردمی کردن تئاتر باشد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه