سفر ۲ روزه به مارماریس

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی یکشنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
سفر ۲ روزه به مارماریس

شهر بندری مارماریس با طبیعت بکر و بی‌نظیرش یکی از شهرهای مهم کشور ترکیه است که سالانه گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند؛ با برنامه سفر ۲ روزه به مارماریس با کجارو همراه باشید.

شهر «مارماریس» (Marmaris) یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری کشور ترکیه است. دلایل زیادی وجود دارد که با داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد نسبت به شهرهای دیگر ترکیه، شما را قانع می‌کند تا سفر به مارماریس را انتخاب کنید. منظره‌های بی‌نظیر، مکان‌های تاریخی، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در این شهر، سفری پر از هیجان، ماجراجویی، تفریح و آموزش و همچنین آفتاب مدیترانه‌ای همه با هم در مارماریس گرد هم آمده‌اند. از سواحل شن سفید گرفته تا آثار تاریخی این شهر، باعث شده است که مارماریس ترکیه نسبت به دیگر شهرهای جهان متمایز باشد. این شهر یکی از مهم‌ترین مراکز تجمع کشتی‌ها در ترکیه و همچنین مرکزی برای برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی است.

برنامه سفر مارماریس

 در ادامه، برنامه سفر ۲ روزه به مارماریس برای شما عزیزان کجارویی ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده است علاوه بر ذکر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مشهور و موردعلاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در بهترین حالت ممکن لحاظ شود و بهترین گزینه را پیش روی شما قرار دهد. بدیهی است این برنامه سفر از جانب کجارو تعیین شده است و طبیعتا گردشگران می‌توانند با توجه به زمان‌بندی خود و برنامه‌ای که دارند نوعی دیگر برنامه‌ریزی کنند؛ دوستانِ جان کجارویی، در این سفر با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم

مسیر سفر در دو روز

روز اول

برای روز اول، مکانی برای تفریحی مهیج در مارماریس را انتخاب کرده‌ایم که هم برای جوانان و هم برای خانواده‌ها مناسب است و در همان ابتدای سفر شور و نشاط سفر را دوچندان می‌کند.

پارک آبی مارماریس

برنامه سفر مارماریس-پارک ابی

  • آدرس: ‌ Siteler Mahallesi، Uzunyalı 203 Sok. Siteler
  • ساعت بازدید: از ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت و ۵۰ دقیقه

از تفریحات مفرح شهر مارماریس وجود پارک‌های آبی است. در پارک آبی مارماریس شما می‌توانید یک روز پر از هیجان را تجربه کنید. این پارک برای تمام گروه‌های سنی تفریحات متفاوتی همچون سرسره‌های آبی، استخر کودکان، استخر موج دار، زمین کوچک گلف، بولینگ، رستوران و… را پیشنهاد می‌دهد. این پارک آبی با داشتن ساحل اختصاصی و همچنین تخت‌های آفتاب گیر همراه با چتر را به‌صورت رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. از میان بازی‌ها سرسره کامیکازه، چاله فضایی و سرسره U شکل به مسافران پیشنهاد می‌شود.

گردشگران می‌توانند در رستوران همین پارک آبی غذای خود را نوش جان کنند و پس از رفع خستگی خود به مقصد بعدی حرکت کنند.

موزه و قلعه مارماریس

برنامه سفر مارماریس- قلعه و موزه مارماریس

  • آدرس: Tepe Mah، Kale İçi
  • ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۷ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۷ دقیقه با ماشین

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر مارماریس موزه ماماریس است که در قلعه مارماریس قرار دارد. این قلعه در پشت بندر کشتی‌های تفریحی قرار دارد و پس از بازسازی در سال ۱۹۹۱ برای بازدید عموم گشوده شد. در بخش‌های این موزه نگاهی به گذشته‌ی باشکوه و اشرافی این سرزمین شده است. اینجا مکان ایده‌آلی برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان است. در این موزه مجموعه‌‌ی گسترده‌ای از آثار تاریخی و هنری به نمایش گذاشته است که تمامی آن‌ها برچسب‌گذاری شده است و چشم‌انداز هیجان‌انگیزی بر گذشته‌ی امپراتوری عثمانی را به روی چشمان شما می‌گشاید. در این قلعه می‌توانید منظره‌ی بسیار زیبایی از مناطق اطراف و دریای زیبا را به تماشا بنشینید. این موزه ارزش کمی طی کردن مسافت را از پارک آبی دارد.

میدان جوانان ۱۹ می (19 May Youth Square)

مارماریس-میدان جوانان ۱۹ می

  • آدرس: Kemeraltı Mahallesi
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: ۲۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۵ دقیقه با ماشین

«میدان جوانان ۱۹ می» مارماریس یک مرکز اجتماعی است و فواره‌های رقصان نیز در این میدان قرار دارد؛ در اینجا همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از رستوران‌ها، مغازه‌ها، اجراهای موسیقی زنده و فعالیت‌های فرهنگی را یک‌جا داشته باشید. در تمامی رستوران‌ها از شما با آغوش باز استقبال می‌شود. دور و اطراف این میدان بزرگ و زیبا مملو از افراد دوست‌داشتنی و پرانرژی است، به‌طوری که دوست دارید هر روز عصرها برای گذراندن لحظاتی پر از آرامش و نوشیدن یک نوشیدنی خنک به این میدان بیایید. در حوالی غروب و شب گذر از این میدان بسیار دلپذیر است و فواره‌ها با رقص نور و موسیقی از شما میزبانی می‌کنند و لحظات فوق‌العاده‌ای را در آن سپری خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

مارماریس مارینا (Marmaris Yacht Marina)

مارماریس مارینا

  • آدرس: Adaköy، YalancıYalancibogaz Mevkii
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲۴ دقیقه با ماشین

آخرین بخش از روز اول سفر خود را به منطقه «ماماریس مارینا» اختصاص می‌دهیم که گزینه مناسبی برای قدم زدن و هم تفریح شبانه است. دیدن قایق‌های بادبانی و همچنین غروب خورشید در این بخش بسیار دلنشین است. مارینا یکی از مناطق عالی برای خرید و گشت‌وگذار در مغازه‌های گوناگون است. مارینا یک مرکز اجتماعی است و همواره چیزهای جذاب و مفرح زیادی برای گردشگران دارد؛ در گوشه کنار آن موسیقی اجرا می‌شود، انواع مختلف رستوران‌ با کیفیت‌های عالی میزبان مسافران است و مغازه‌های متعددی برای فروش سوغاتی ترک، لباس‌ یا هر چیز دیگری که بخواهید، می‌فروشند.

روز دوم

در روز دوم قصد داریم کمی از بخش شهری دور شویم و هیجان سفر خود را با گذر از بخش‌های طبیعی چند برابر کنیم.

دالیان (Dalyan)

مارماریس مارینا

  • آدرس: Kemeraltı Mahallesi، kemal elgin bul
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت

دالیان منطقه‌ای در کنار رودخانه است که برای بازدیدکنندگان خود، تجربه‌ای غیرقابل باور ایجاد می‌کند. منابع طبیعی بسیاری از جمله حوضچه های آب دارای سولفور در این منطقه وجود دارد که گل و لجن در آن ته نشین شده است و در افسانه‌ها آمده است که آب و گل در آن حاوی اکسیر جوانی است و در بهبود برخی از بیماری‌های پوستی مفید است. اینجا می‌توانید سفر دریایی با قایق‌های رودخانه را تجربه کنید و نگاهی به زیبایی محافظت‌شده‌ی ویرانه‌های باستانی بیندازید، به ساحل لاک‌پشت‌ها بروید و در معتبرترین و بهترین رستوران‌های ترکیه، غذا نوش جان کنید.

پیشنهاد ناهار

پس از گردش از این منطقه دیدنی، زمان استراحت و میل کردن ناهار فرا می‌رسد؛ زمان تقریبی برای صرف کردن ناهار یک ساعت است. دو رستوران پیشنهادی موارد زیر هستند:

رستوران Il Piatto Restaurant

رستوران Il Piatto Restaurant- مارماریس

این رستوران تا بخش تور قایق‌های دالیان ۵ دقیقه پیاده روی فاصله دارد و شامل منوی غذایی بسیار قوی است و همچنین محیط آن بسیار دوس داشتنی است.

رستوران Taj Mahal

رستوران Taj Mahal - مارماریس

این رستوران تا بخش تور قایق‌های دالیان ۷ دقیقه پیاده روی فاصله دارد و غذاهای لذیذ ترکی با تنوع بسیار را سرو می‌کنند.

آرامگاه صخره‌ای ساریان (Carian Trail)

آرامگاه صخره‌ای ساریان-مارماریس

  • آدرس: İçmeler Mahallesi، Mugla، Aydın
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۳ دقیقه با ماشین

یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده دیدنی مارماریس آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان است که به‌منظور محافظت از این کنده‌کاری‌های ظریف، حساس و باشکوه، گردشگران اجازه دارند که فقط از درون قایق این آثار منحصربه‌فرد تاریخی را تماشا کنند. هیجان دیدن این آثار از قایق وصف ناپذیر است و شما می‌توانید نگاهی گسترده از تمامی زوایا به حکاکی‌های پر رمز و راز این بنا بیندازید که بدون شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد. راهنمای تور روی قایق‌های رودخانه، با خوشحالی دانش تاریخی گسترده‌ی خود را از این مقبره‌ها و این منطقه‌ی بومی با شما به اشتراک می‌گذارند. همراه با بازدید از این بنای تاریخی عجیب، قایق‌رانی دلپذیری را خواهید داشت.

ساحل ایچملر (Icmeler Beach)

ساحل ایچملر-مارماریس

  • آدرس: İçmeler Mahallesi، Mugla، Aydın
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید:۲ تا ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۵ دقیقه با ماشین

سفر خود را با رفتن به ساحل ایچملر به پایان می‌رسانیم تا خاطرات خوش در مارماریس را به بالاترین اوج خود برسانیم. ایچملر، ساحلی زیبا در ۸ کیلومتری مرکز شهر است که پوشش گیاهی درختان کاج آن را پوشانده است.

آب این منطقه کم‌عمق و زلال و شن و ماسه‌ی آن نرم و قدم زدن در آن آرام بخش است. اینجا ساحلی است که برای خانواده‌ها و هر گروه دیگری ایدئال و مناسب است. وقتی به این ساحلی که همچون بهشتی آرام است، می‌روید، از دیدن مناظر کوه‌ها که در سراسر مسیر وجود دارد، حیرت‌زده خواهید شد. این ساحل یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب خورشید است. در ساحل ایچملر، سفر به قطعه‌ای کوچک از بهشت روی زمین را تجربه خواهید کرد. گشتی شبانه در این ساحل با خوردن غذاهای خوش‌طعم دریایی حسی فوق‌العاده را برای بخش آخر سفر ایجاد می‌کند.

مارماریس

 پس از سفری دو روزه در مارماریس به انتهای سفر خود می‌رسیم. خاطر نشان می‌شویم که در ساعات آزاد و شب‌ها می‌توان به مراکز خرید برویم و از تفریحاتی که در داخل شهر وجود دارد بهره ببریم. در آخر یادآور می‌شویم که این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می‌توانید با توجه به علایق خود برنامه‌ریزی دیگری داشته باشید.

// ]]>

مطالب مرتبط:

دیدگاه