تظاهرات ضد گردشگری در اسپانیا با شعار «توریست ها به خانه بروید»!

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۶
تظاهرات ضد گردشگری در اسپانیا با شعار «توریست ها به خانه بروید»!

فعالان چپ‌گرای اسپانیایی در چندین منطقه این کشور از جمله ایالت‌های کاتولانیا و باسک اقدام به برگزاری تظاهرات ضد گردشگری کردند.

تظاهرات ضدگردشگری با حضور بی‌شمار گردشگران خارجی در فصل تعطیلات تابستانی در اسپانیا، در برخی مناطق این کشور انجام شد که با صدمه‌زدن به اموال شهری و نوشتن شعار «توریست‌ها به خانه بروید» همراه شد.

خرابکاری‌های توسط خرابکارها در شهرهای کاتالان زبان بارسلون و مایورکا و همچنین مقصد گردشگری مهم سن‌سباستین در اعتراض به حضور گردشگران انجام شد و به عنوان نمونه افرادی نقاب‌دار به یک اتوبوس گردشگری در نزدیکی استادیوم شهر بارسلون حمله کردند و شعار «توریسم در حال کشتن محله‌هاست» را روی اتوبوس نوشتند و لاستیک‌های آن را پنچر کردند که البته به هیچ یک از داخل اتوبوس آسیبی نرسید.

سخنگوی بخش خودمختار کاتالان در این‌باره گفت:

مدل گردشگری انبوه در این کشور در حال فقیرتر کردن مردم طبقه جامعه کارگر است و چپ‌گراها در منطقه باسک نیز قرار است یک تظاهرات بزرگ ضدگردشگری را در روز ۱۷ اوت و در جریان برگزاری جشنواه فیلم سن‌سباستین برگزار کنند.

تظاهرات ضد گردشگری

این حرکت‌های اعتراضی از سوی جنبش جوانان «آران» که حامی استقلال منطقه کاتالان است ترتیب داده شده است، با این وجود مقامات منطقه‌ای این اقدام را محکوم و اعلام کرده‌اند از حضور گردشگران استقبال می‌کنند، زیرا این یک صنعت حیاتی برای کشور اسپانیا محسوب می‌شود.

بنا به اعلام موسسه ملی آمار اسپانیا، در حد فاصل ژانویه-ژوئن (نیمه نخست سال ۲۰۱۷) در مجموع ۳۶/۳ میلیون گردشگر وارد خاک این کشور شدند و در این میان بریتانیایی‌ها با ۸/۶ میلیون نفر پررنگ‌ترین حضور را داشته‌اند که در مقایسه با آمار مشابه در سال گذشته میلادی حاکی از رشد ۹/۱ درصدی است.

آلمانی‌ها در مکان دوم پرشمارترین گردشگران خارجی در اسپانیا قرار دارند و طی ۶ ماه نخست امسال ۵.۵ میلیون آلمانی که ۱۰ درصد از بیشتر از سال گذشته است، اسپانیا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند.

سال گذشته در مجموع ۷۵/۶ میلیون گردشگر به کشور اسپانیا سفر کردند. صنعت گردشگری ۱۱/۴ درصد از تولید ناخالص ملی ۱/۴ میلیارد دلاری این کشور اروپایی را به خود اختصاص می‌دهد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه