ثبت رویداد‌های روزانه در سفر با گوگل

علی  کماسی
علی کماسی دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
ثبت رویداد‌های روزانه در سفر با گوگل

سفرنامه نویسی و ثبت رویداد‌های روزانه سفر یکی دیگر از جذابیت‌های هر سفر است. اما اگر وقت نوشتن ندارید با کجارو همراه باشید تا یکی از قابلیت‌های گوگل را که در این مورد به شما کمک می‌کند معرفی کنیم.

در فصل تابستان‌ هستیم و سفر‌های تابستانی مدت‌ها است که شروع شده و افرادی مشغول ثبت لحظه‌ لحظه‌های سفر در اینترنت هستند. فیس بوک و اینستاگرام هم از یک اپلیکیشن اجتماعی به کپسول زمان تغییر کاربری داده‌اند، اما این دو در حال از دست دادن محبوبیت خود هستند. ما راهکار بهتری پیدا کردیم و در ادامه درباره آن به شما توضیح می‌دهیم.

این مطلب از زبان نویسنده آن نوشته شده است.

خط زمانی گوگل مپ

هفته گذشته من به سفری مهم رفتم و دوست داشتم تا اتفاقاتی که در طول سفر می‌افتد را ثبت کنم و سفرنامه بنویسم. همچنین نمی‌خواستم بیشتر وقتم را صرف نوشتن کنم و از سفر غافل شوم. من سال‌ها برای نوشتن اتفاقات روزانه در سفرهایم از تقویم گوگل استفاده می‌کردم. اما متاسفانه فرصت ما انقدر کم بود که من به هیچ وجه وقتی برای نوشتن نداشتم.

زمانی که از سفر برگشتم، باز هم قصد داشتم تا تقویم گوگلم را پر کنم. به همین خاطر به قسمت تاریخچه مکان‌های گوگل مپ رفتم تا لیستی از مکان‌هایی که در سفر رفته‌ام را به دست آورم. از قضا تاریخچه‌ی مکان‌های ثبت شده‌ی من درست همان چیزی بود که از یک سفرنامه انتظار داشتم.

خط زمانی گوگل مپ

وقتی شما به شهری جدید سفر می‌کنید برای پیدا کردن مسیر از گوگل مپ استفاده می‌کنید و گوگل نیز به وسیله همین موضوع از مکان‌هایی که رفته‌اید گرفته تا مقدار زمانی که برای ناهار در صف بوده‌اید را به صورت یک خط زمانی تهیه می‌کند. همچنین عکس‌هایی که نشان جغرافیایی یا همان جئوتگینگ روی آن قرار داده بودم را نیز نمایش می‌داد.

به نظر هم برای یک اپلیکیشن رایگان منصفانه است که در مقابل اطلاعاتی که از کاربر می‌گیرد خدماتی هم ارائه می‌دهد. برای خود من اینکه به چه جاهایی رفته‌ام آن قدر ها هم شخصی نیست، اما افرادی نیز هستند که دوست ندارند کسی متوجه شود به کجا رفته‌اند، حتی یک اپلیکیشن.

در کل، خط زمانی گوگل برای زمانی که فرصت زیادی برای نوشتن در سفر ندارید و می‌خواهید تمام وقت خود را برای لذت بردن از سفر بگذرانید بسیار مناسب است.

مطالب مرتبط:

منبع The Verge

دیدگاه