مراکز خرید لندن؛ از برنت کراس تا هاتون گاردن (قسمت اول)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
مراکز خرید لندن؛ از برنت کراس تا هاتون گاردن (قسمت اول)

لندن گذشته از جاذبه‌های فراوان در تمام زمینه‌ها، بهشت عاشقان خرید است. برای آشنایی با مراکز خرید و خیابان‌های تجاری لندن با کجارو همراه باشید.

اگر هدف شما در لندن تنها خرید و انتخاب مراکز خرید باشد از پا درخواهید آمد. این شهر مجموعه‌ای از مغازه‌های کوچک و بزرگ، خیابان‌های عظیم، بازارها و مراکز خریدی است که تمام روز شما را مشغول خود می کنند. در سال‌های اخیر چند مرکز خرید به سبک آمریکایی در شهر ساخته شده است. جدیدترین مرکز خرید وستفیلد نام دارد اما مراکز خرید بزرگ‌تری نیز وجود دارند که در خارج از شهر هستند. اگر اتومبیل داشته باشید این مراکز ارزش دیدن را دارند اما اگر به اتومبیل دسترسی نداشته و قصد رفتن به مرکز خرید نزدیکی را دارید مراکز معروف لندن مانند خیابان kensington، بازار spitalfields یا angel islington بروید. در این قسمت به معرفی بهترین مراکز خرید و خیابان‌های لندن می‌پردازیم.

برنت کراس (Brent Cross)

برنت کراس

برنت کراس بهترین مرکز خرید شمال غرب لندن است. این مجموعه در سال ۱۹۷۶ افتتاح شد و اولین و تنهاترین مرکز خرید انگلیس به شمار می‌رفت. در اواخر قرن ۱۷ و اوایل قرن ۱۸ این مکان با آن درخت کریسمس بزرگ کنار آسانسور یا چراغانی‌های لوکس، رویای شیرین مردم بخصوص کودکان بود. امروزه برنت کراس منزلگاه ۲۰۰۰ برند و مجموعه‌ای از ۱۲۰ مغازه، رستوران و کافه است.

برنت کراس

ساعت کار: هر روز بجز شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از  ۱۰ صبح تا ۸ شب. شنبه‌ها از ۹ صبح تا ۸ شب. یکشنبه‌ها از ۱۲ ظهر تا ۶ عصر.

آدرس: شهرک هندون (Hendon)

بیشتر بخوانید:

 وستفیلد استراتفورد (Westfield Stratford city shopping centre)

وستفیلد استراتفورد

وستفیلد استراتفورد بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا، و مکمل خواهر خود یعنی وستفیلد در Central Line در منطقه Shepherd’s Bush است. برندهای معروف، فودکورت‌های بزرگ و اوت‌لت‌های مخصوص غذا همگی به این معنا است که یک روز کامل را می‌توانید در این مرکز خرید بگذرانید. در این مجموعه می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، پوشاک و لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب منزل و لوازم برقی را تهیه کنید. همچنین چند سینما، سالن بولینگ، مرکز تفریح کودکان، رستوران و کافه نیز وجود دارد.

ساعت کار: هر روز بجز شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۹ شب. شنبه‌ها از ۹ صبح تا ۹ شب. یکشنبه‌ها از ۱۲ ظهر تا ۶ عصر.

آدرس: پارک المپیک، خیابان montfichet

بیشتر بخوانید:

وستفیلد شپردز باش (Westfield Shepherds Bush)

وستفیلد

وستفیلد شپردز باش اولین مرکز خرید گروه وستفیلد است که در غرب Central Line قرار دارد. ساختمان این مرکز خرید بسیار چشمگیر، با بامی شیشه‌ای و زمینی براق است. این جا مکانی بسیار عالی برای خرید به شمار می‌رود اما پیشنهاد می‌کنیم اگر سردرد داشتید به وستفیلد نروید زیرا در هر طبقه یک موسیقی بلند پخش می‌شود.  این مکان مجموعه ای از انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، پوشاک و لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب منزل و لوازم برقی، چند سینما، سالن بولینگ، مرکز تفریح کودکان، رستوران و کافه است.

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب. یکشنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ عصر.

آدرس: خیابان Ariel Way

بیشتر بخوانید:

خیابان آکسفورد


Oxford street at December

خیابان آکسفورد شلوغ‌ترین مرکز خرید لندن است. با اینکه هنگام کریسمس این خیابان غیرقابل تحمل می‌شود اما چراغانی‌های امتداد خیابان، ویترین‌های زیبا و کالاهای لوکس با برندهای معروف بسیاری را به خود جلب می‌کند. در هر دو طرف خیابان مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری وجود دارد. از دیگر خیابان‌ها می‌توان به Bond Street، Regent Street، و حوالی Baker Street و Wimpole Street اشاره کرد.

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۹ شب. یکشنبه‌ها از ۱۱:۳۰ صبح تا ۶ عصر.

بیشتر بخوانید:

مرکز خرید انجل یا ان۱ (N1)

مرکز خرید

انجل واقع در Angel Islington مرکز خرید کوچک اما کاملی است. این مرکز خرید مجموعه‌ای از مراکز تفریحی چون سینما، رستوران‌ها و کافه‌ها، شیرینی‌فروشی، انواع پوشاک (با برندهایی چون H&M، Gap، و Monsoon)، لوازم آرایشی و بهداشتی، جواهرات، کتاب، لوازم کادویی، سوغات و لوازم خانگی است.

آدرس: خیابان Upper

ساعت کاری: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۵:۳۰ عصر.

مرکز خرید بلوواتر (Bluewater)

undefined

بلوواتر بزرگ‌ترین مرکز خرید در خارج از لندن است. این مکان یکی از عالی‌ترین مراکز خرید به شمار می‌رود که هنگام کریسمس منزلگاه یک سرزمین عجایب زمستانی و یک پیست اسکی است، که همین باعث تمایز آن از بقیه مراکز خرید لندن شده است. این مجموعه بهترین مکان برای پدر و مادرهایی است که عجله و استرس دارند زیرا تنها در همان طبقه اول می‌توانند هرآنچه را که لازم داشته باشند بدون پیاده‌روی و گشتن فراوان تهیه کنند. در بلوواتر بیش از ۳۰۰ مغازه (بدلیجات، لوازم جانبی، پوشاک، لوازم خانه، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، کتاب، رستوران، جواهر، ساعت، سوغات و لوازم کادویی، اسباب‌بازی و غیره) ۵۰ پارک و پارکینگی رایگان به ظرفیت ۱۳۰۰۰ اتومبیل وجود دارد.

مرکز خرید بلوواتر

ساعت کار: هر روز بجز  یکشنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب. یکشنبه‌ها از ۱۱ صبح تا ۵ عصر. جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب.

خیابان کنسینگتون (High St Kensington)

خیابان کنسینگتون

خیابان بلند کنسینگتون یکی از معروف‌ترین و اصلی‌ترین خیابان‌های تجاری لندن است که برای تمام افراد در هر سنی کالایی برای عرضه دارد. انواع مغازه‌های معروف مانند مارک اند اسپنسر، مینی فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها، نمایندگی یونورسال میوزیک گروپ، گروه موسیقی وارنر، ایمی و شرکت بریستول کارز در این خیابان مشغول کار هستند. از مغازه‌های خاص این منطقه whole foods market است که بزرگ‌ترین مغازه تهیه غذای اورگانیک در لندن محسوب می‌شود. همچنین مغازه‌های عتیقه‌فروشی این خیابان طرفداران بسیاری دارد.

بازار طلای هاتون گاردن (Hatton Garden)

خیابان هاتون گاردن

هاتون گاردن خیابان و محله‌ای در لندن است که از زمان قرون وسطی تا به حال مرکز جواهرات و تجارت الماس لندن به شمار می‌رود اما امروزه مغازه‌های دیگری نیز در این منطقه افتتاح شده‌اند. نام این خیابان از Sir Christopher Hatton گرفته شده است که لقبش را از ملکه الیزابت اول گرفت. در هاتون گاردن می‌توانید انواع جواهر، طلا، الماس، یاقوت، زمرد، نقره، طلای سفید، طلای سرخ (یا صورتی)، الماس سیاه، یاقوت کبود و بسیاری سنگ های قیمتی دیگر را تهیه کنید.

مرکز خرید Hey’s Galleria

هیز گالریا

این مرکز خرید ساختمانی متشکل از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها است که در قلب لندن نزدیک رودخانه تیمز قرار دارد. این مکان را ابتدا برای فضای لذت‌بخشش انتخاب کنید نه برای خرید.

ساعت کار: هر روز از ۸ صبح تا ۸ شب.

مطالب مرتبط:

منبع 10best

دیدگاه