کشف اسرار بهترین غذاهای جهان در سفر

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار چهار شنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
کشف اسرار بهترین غذاهای جهان در سفر

شهرهای مختلف دارای غذاهای متنوع و جالبی هستند برخی از این غذاهای سنتی و محلی در حال فراموش شدن هستند. پس در این مقاله همراه با کجارو به کشف بهترین غذاهای جهان می‌پردازیم.

بهترین غذاها معمولا ناشناخته باقی می‌مانند. این شرکت به شما در پیدا کردن این غذاها کمک کرده و شما را به »متخصصانی» که کارهای شگفت‌انگیز انجام می‌دهند معرفی می‌کند.

برای غذا خوردن در مکان‌های مختلف، با استفاده از کتاب راهنما به نزد آشپزهای قدیمی بروید. وبلاگ‌های مربوط به غذا و شرکت‌های توریستی به مسافران کمک می‌کنند تا طعم واقعی غذاهای هر شهر را با گوش دادن به داستان‌های مردم محلی، بچشند. ما با یگال شلیفر و همکارانش درباره غذاهای مورد علاقه خود، تاثیر مثبت آشپزهای قدیمی و سرآشپزهای حرفه‌ای در مراکز تهیه غذا صحبت کردیم.

اسرار بهترین غذاهای جهان

 تبدیل شدن به آشپز باتجربه

این سفر از سال ۲۰۰۹ هنگامی که من و همکارم، آنسل مولینس هر دو در استانبول زندگی می‌کردیم، آغاز شد. ما یک وبلاگ به اسم «خوردن در استانبول» با توجه به علایق شخصی خود ایجاد کردیم. هر دو استانبول و غذا خوردن را دوست داشتیم، اما احساس می‌کردیم که مکان‌های مورد علاقه ما در مقالاتی که درباره شهر نوشته شده، نشان داده نشده‌اند.

اسرار بهترین غذاهای جهان

علاوه بر این بعضی از مکان‌هایی که ما بیشتر دوست داشتیم از بین بروند هم در این مقالات معرفی می‌شدند - زیرا این مکان‌ها سنت‌های مرگ آفرینی را ترویج می‌دهند، که نسل جوان‌تر اغلب آنها را ترجیح می‌دهند، یا به دلیل فشارهای موجود توسعه می‌یابند. در سال ۲۰۱۰، شروع به ارائه یک تور گردشگری کوچک در خیابان‌های استانبول کردیم و بعد از آن این تورها را در شهرهای دیگر گسترش دادیم. در حال حاضر شبکه‌ای از خبرنگاران محلی برای ما کار می‌کنند و به ما کمک می‌کنند تا در هر شهری تورهای خود را توسعه دهیم.

ماموریت پروژه

ایده اصلی این است که داستان‌های هر شهر را براساس غذاهای آن شهر بازگو می‌کنیم. ما افراد را به مکان‌هایی می‌بریم که به احتمال زیاد به تنهایی پیدا نخواهند کرد. با انجام این کار، ما از تولیدکنندگان مواد غذایی محلی، فروشندگان و رستوران‌های کوچک، به عنوان راهی برای کمک به حفظ هویت منحصربه‌فرد هر مکان حمایت می‌کنیم.

اسرار بهترین غذاهای جهان

اکثر مسافرین واقعا علاقه‌مند به کسب تجربه‌های محلی هستند - ما راهی برای تهیه بسیار فوری و آسان غذاها می‌یابیم، زیرا در بسیاری از نقاط، احتمالا این روش، آخرین راه نگهداری از فرهنگ‌های سنتی است. غذاهای محلی به عنوان یک برنامه برای شروع مکالمه‌های جامع‌تر در مورد تاریخ، سیاست، فرهنگ، نوسازی و غیره عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

جلسه متخصصین

ما با معرفی مسافران به کارشناسان آشپزی محلی (یا «اوستا» به زبان ترکی) این فرآیند را انجام می‌دهیم. این موضوع به صنعت‌گران قدیمی اشاره می‌کند که بر تمرکز روی یک چیز بسیار افتخار می‌کنند و به خوبی آن کار را انجام می‌دهند. مثلا در توکیو ما مسافران را به کارشناسان سنتی معرفی می‌کنیم که فقط بر ساختن میوسو یا نوعی ترشی خاص تمرکز می‌کنند.

اسرار بهترین غذاهای جهان

ما در ریودوژانیرو با یک فروشنده خیابانی دیدار کردیم که دونات‌های خوشمزه می‌فروخت. او پول هنگفتی به دست نمی‌آورد، اما به کاری که انجام می‌دهد بسیار افتخار می‌کند و شادی زیادی برای مردم به ارمغان می‌آورد. نوعی نجابت و فروتنی در مورد کارهایی که این کارگران صنایع محلی انجام می‌دهند وجود دارد. آنها واقعا هدف دارند و بسیار محترمانه برخورد می‌کنند.

اسرار بهترین غذاهای جهان

بزرگ‌ترین پاداش

مستندسازی داستان‌های کارشناسان و به اشتراک‌گذاری آنها با مخاطبان بیشتر، جالب‌ترین بخش این روند است. در سال ۲۰۱۰، در یکی از بخش‌های راهنما، ما به معرفی فروشندگان خیابانی که غذاهای محلی می‌فروشند، پرداختیم.

بعد از این اتفاق، یک مرد مسن پیش من آمده و گفت: «من فقط می‌خواهم از شما تشکر کنم، زیرا از زمانی که درباره من نوشتید، کسب و کار من رونق بیشتری گرفته است.» او بسیار خوشحال بود که غذاهای او ارزشمند شده بودند. آشپزی قدیمی به او اجازه می‌دهد که مخاطبین جدیدی به دست آورد، که امیدوارم از او حمایت کنند. ما همچنین امکان تجربه داستان و غذای شگفت‌انگیز را برای مسافران فراهم می‌کنیم.

اسرار بهترین غذاهای جهان

مسافرت به مکان های قدیمی

ما در همه جا فعالیت می‌کنیم، ایده ما این است که مردم از نقشه‌های توریستی معمولی دست کشیده و تشویق شوند تا مکان‌هایی را جستجو کنند که ممکن است در کتاب‌های راهنما موجود نباشد. هنوز هم می‌توان از فرصت‌هایی که باقی مانده‌اند استفاده کرد و به مکان‌هایی رفت که تخریب نشده و از قرار گرفتن در آنها هیجان‌زده می‌شوید.

این تجربه بسیار رضایت‌بخش است. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که ما این روش را تبلیغ می‌کنیم. ما سعی می‌کنیم برخی از محدوده‌های بیرونی شهر را به مسافران پیشنهاد دهیم تا از هدر رفتن ثروت گردشگران پیش‌گیری کنیم. ایده ما این است که گردشگری روندی پایدار داشته باشد و همچنین به مسافران در جهت کشف مکان‌های جدیدی در این روند کمک کنیم.

حتما باید از شهر غذاها دیدن کرد

اسرار بهترین غذاهای جهان

تفلیس مکان مورد علاقه ما است. این شهر ترکیب فوق العاده‌ای از فرهنگ‌های غذایی و نوشیدنی‌ها، مناظر شگفت‌انگیز و زندگی بی‌نظیر است که باعث می‌شود انتخاب خوبی برای سفر باشد. مکزیکو سیتی مکان دیگری است که به ویژه دارای فرهنگ غذایی خیابانی شگفت‌انگیزی است؛ در این شهر، شما در حال راه رفتن بوده و فقط یک گزینه دارید، آن هم خوردن این غذاها است.

اسرار بهترین غذاهای جهان

یکی از خیابان‌هایی که ما مدت ها است بر آن تاکید می‌کنیم، خیابان کالدوس د گالینا لوئیس است، این خیابان به خاطر سس‌های آنچیلادا سبز بزرگ، شیرینی‌های باور نکردنی و مرغ‌های خوشمزه خود مشهور است. ما همچنین کار خود را در کوئینز، نیویورک آغاز کردیم، که اولین مقصد تحت پوشش ما در آمریکای شمالی به شمار می‌رود.

اسرار بهترین غذاهای جهان

تور کوییز بر تجربه مهاجران، داستان‌های سفر به آمریکا و تمرکز آنها برای غذا، متکی است. اما صادقانه بگویم، انتخاب مکان مورد علاقه برای من سخت است. هر جایی که مشغول کار کردن در آن هستیم، یکی از مواردی است که ما واقعا علاقه‌مند به آن هستیم - در غیر این صورت کار نخواهیم کرد!

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه