مراکز خرید رم، ایتالیا؛ از ریناسنت تا داویده چنچی

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
مراکز خرید رم، ایتالیا؛ از ریناسنت تا داویده چنچی

رم بعد از پاریس، لندن، نیویورک و میلان مهم‌ترین مرکز مد در دنیا به شمار می‌رود. برای آشنایی با بهترین مراکز خرید رم با کجارو همراه باشید.

هر بخش از رم خصوصیات خاص خود را دارد و همین باعث شده است تا مغازه‌، رستوران یا حتی خیابان‌های هر منطقه ویژگی‌های خاصی داشته باشند. مغازه‌های اصلی در بخش تاریخی شهر و منطقه پراتی (Prati) متمرکز شده‌اند. برای خرید لباس‌های دست‌دوز به ناحیه مونتی (Monti)، و برای خرید انواع لباس‌های دیگر از جمله لباس‌های بچگانه و اغذیه فروشی به منطقه ترستور (Trastevere) بروید. در ادامه به طور جزئی‌تر به مراکز خرید رم می‌پردازیم.

مرکز خرید La Rinascente

مرکز خرید ریناسنت

در رم فروشگاه‌هایی که شبیه به مراکز خرید آمریکا باشد وجود ندارد اما La Rinascente شبیه‌ترین مرکز خرید به فروشگاه‌های آمریکایی است. این مرکز خرید  ۴ طبقه در مرکز شهر قرار دارد و عرضه‌کننده انواع پوشاک، کفش، بدلیجات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و غیره است. همچنین برندهای مختلفی از جمله fay، swarovski، tod’s، stone island و lacoste در این مجموعه دیده می‌شود. از بهترین امکانات این مجموعه رستوران‌ها، فست فودها و کافه‌ها است که دارای منوهای متنوع و جذابی هستند.

آدرس: خیابان Corso، ۱۹۰

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۹:۳۰ شب و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب.

بیشتر بخوانید:

مرکز خرید Galleria Porta di Roma

مرکز خرید گالریا پورتا دی روما

گالریا پورتا دی روما بزرگ‌ترین مرکز خرید شهر است که بیش از ۲۲۰ مغازه و رستوران را در خود جای داده است. همچنین این مجموعه دارای یک سالن تئاتر با ۲۴ پرده سینمایی مختلف است. در این مرکز خرید می‌توانید پوشاک مردانه، زنانه، و بچگانه، کیف، کفش، بدلیجات، لوازم ورزشی، مبلمان و لوازم خانگی، کتاب، شکلات، جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی یا هر وسیله مورد نیاز خود را تهیه کنید. از مغازه‌های معروف گالریا IKEA، H&M، Bata (کفش فروشی معروف ایتالیا)، Coin (فروشگاه زنجیره‌ای)، پوشاک زارا، Sandro Ferrone (طراح داخلی) و Mediaworld and Sisley است. رستوران‌های مجموعه نیز از فست فود (مک‌دونالد) گرفته تا کبابی‌ها طرفداران بسیاری دارند.

آدرس: خیابان Alberto Lionello، ۲۰۱

ساعت کار: هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

بیشتر بخوانید:

ایتالی (Eataly)

بازار ایتالی

ایتالی بزرگ‌ترین بازار ایتالیایی در دنیا است که شامل انواع رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها، خرده‌فروشی‌ها و یک مدرسه آشپزی ۴ طبقه به وسعت ۱۷۰۰۰متر است. ایتری شبیه سرزمین خیالی غذاها است که ارزش دیدن را دارد.

آدرس: خیابان piazzale, 12 ottobre 1492

ساعت کار: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب.

بیشتر بخوانید:

مرکز خرید کوین (Coin)

مرکز خرید کوین

کوین یک مرکز خرید لوکس واقع در منطقه پرلتی، در یکی از معروف‌ترین خیابان‌های (Via Cola di Rienzo) ایتالیا است. این مرکز خرید چند طبقه شامل لوازم خانگی، پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه، کیف و کفش، بدلیجات و لوازم جانبی، لوازم آرایشی، عطر و غیره با برندهای معروف داخلی و خارجی است. مرکز خرید کوین دو شعبه دیگر در نزدیکی San Giovanni و ایستگاه مرکزی قطار ایتالیا دارد.

آدرس: خیابان cala di Rienzo، ۱۷۳

ساعت کار: هر روز از ۱۰ صبح تا ۸ شب.

بیشتر بخوانید:

مرکز خرید پاپیروس (Il Papiro)

مرکز خرید پاپیروس

امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی و ایمیل دیگر کسی به سراغ نوشتن نامه نمی‌رود. با این حال اگر در ایتالیا قصد نوشتن یک نامه عاشقانه را داشتید، پاپیروس در نزدیکی Pantheon بهترین مکان برای این کار است. این مرکز خرید بهترین جا برای خرید لوازمی چون کارت پستال، سرنامه، کاغذهای مخصوص و تزئین‌شده و غیره است. ابزار نویسندگی بسیار زیبا و کاغذهایی که با دست تزئین شده‌اند این مکان را به یکی از پرطرفدارترین مراکز برای گردشگران و محلی‌ها تبدیل کرده است. علاوه بر ابزار نوشتن می‌توانید کادو و سوغات نیز تهیه کنید.

آدرس: خیابان Pantheon، ۵۰

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۷:۳۰ شب.

بوتیک  Dolce & Gabbana

بوتیک دی اند جی

زمانی که به آخرین مد ایتالیا فکر می‌کنیم اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد مارک Dolce & Gabbana است. طراحان ابتدایی کار خود را در دهه ۸۰ در یک مرکز مد در میلان به عنوان دستیار آغاز کردند. خیلی زود تجربه و استعداد آن‌ها باعث شد تا در سال ۱۹۸۲ اولین مغازه خود را افتتاح کنند. از آن پس طراحان نام خود را در دنیای مد ثبت کردند و به موفق‌ترین طراحان دنیا تبدیل شدند. در مغازه Dolce & Gabbana در رم می‌توانید انواع پوشاک مردانه و زنانه، کیف، کفش، بدلیجات و جواهرات را تهیه کنید.

آدرس: Piazza di Spagna، ۹۴

مرکز خرید بورسالینو (Borsalino)

کلاه فروشی

درست پشت خیابان Pantheon  یکی از بهترین بوتیک‌های کلاه‌فروشی رم قرار دارد. این مغازه در سال ۱۸۵۷ افتتاح شد ستاره‌های بسیاری از کلاه‌های فدورا و پاناما استقبال کردند. برخی کلاه‌ها همچنان با کیفیت و دقت بسیار بالا، توسط ماشین‌ها و تکنیک‌هایی تولید می‌شوند که قدمت آن‌ها به ۱۰۰ می‌رسد.

آدرس: خیابان Campo Marzio

مرکز خرید داویده چنچی (Davide Cenci)

مرکز خرید داویده چنچی

داویده چنچی یک مرکز خرید مجلل و بسیار گران‌قیمت است که تنها افراد ثروتمند ایتالیا از آن خرید می‌کنند. در این مجموعه برندهای معروف (چون جورجیو آرمانی، ورساچه، بربری، هوگان، لاکاست و تادز) پارچه کرک کشمیری، ابریشم، کت و شلوار مردانه، دامن و شلوارهای زنانه به چشم می‌خورند. علاوه بر پوشاک، کفش‌های چرم و لباس‌های بچگانه نیز در این مجموعه به فروش می‌رسند. حتی برای دیدن آخرین مد نیز به این مرکز خرید بروید.

آدرس: خیابان Campo Marizo، ۷-۱

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۷:۳۰ شب. دوشنبه‌ها از ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر تا ۷:۳۰ شب.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia 10best

دیدگاه