با کافه حیوانات سرتاسر جهان آشنا شوید

کسری مجیدی
کسری مجیدی سه شنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
با کافه حیوانات سرتاسر جهان آشنا شوید

با وجود پیشرفت‌های امروزی، انسان همواره سعی در تعامل با محیط پیرامون خود داشته است. همراه کجارو باشید تا با کافه‌هایی که درها را به روی حیوانات نیز گشوده‌اند، آشنا شوید.

توسعه و پیشرفت‌های روزافزون زندگی سبب دوری بشر از طبیعت و محیط پیرامون خود شده است. از طرفی انسان همواره در تلاش برای تعامل و ارتباط هرچه بیشتر با این عوامل بوده است. با اندکی چاشنی خلاقیت می‌توان راه‌های متعدد و گوناگونی را برای این موضوع متصور شد. امروزه یکی از همین راه‌ها که در بسیاری از شهرهای جهان به کار گرفته می‌شود، کافه‌های حیوانات هستند.

کافه حیوانات

کافه‌ی حیوانات، کافه‌ای است که علاوه بر پذیرایی از مشتریان، حیوانات خانگی و کوچک را نیز در خود جای داده تا به گونه‌ای هم فال باشد و هم تماشا! مشتریان در این کافه‌ها می‌توانند علاوه بر صرف سفارش خود، در کافه با این حیوانات که عموما گربه هستند، بازی کنند. در ادامه به معرفی تنها چند نمونه از این کافه‌ها پرداخته‌ایم.

کرامبز اند ویسکرز

کافه حیوانات کرامبز

اولین کافه گربه‌ای که در لس آنجلس احداث شد، کافه‌ی «کرامبز اند ویسکرز» (Crumbs & Whiskers) بود. این کافه همه‌ی مشخصات یک کافه‌ی آمریکایی را دارد، به علاوه آن‌که گربه‌های کوچک و بزرگی در آن جولان می‌دهند. برخی از این گربه‌ها اقامتگاه‌های جداگانه و مخصوص خود را دارند و بعضی به طور دائم در این کافه زندگی می‌کنند.

تماری نو اوچی

کافه حیوانات تماری

در قلب توکیو احتمالا یکی از فانتزی‌ترین کافه حیوانات جهان قرار دارد. کافه‌ی «تماری نو اوچی» (Temari no Ouchi) با دکوری جذاب و فانتزی پذیرای علاقه‌مندان و البته گربه‌ها است. گربه‌های متعدد این کافه از در و دیوارها و تزیینات این کافه بالا می‌روند و مشتریان را محاصره می‌کنند.

کت

کافه حیوانات کت

در شهر «کولومبوس» (Columbus) در ایالت اوهایو آمریکا کافه‌ای قرار دارد که با بهترین قهوه‌ها و شیرینی‌ها از مشتریان پذیرایی می‌کند. از طرفی «کت کافه» (Cat Cafe) به طور مداوم مراسم گوناگونی را همراه با جمع‌آوری گربه‌های متعدد از کلینیک‌ها برگزار می‌کند.

ریکی

کافه حیوانات ریکی

کافه «ریکی» (Ricky Café) در شهر «سندای» (Sendai) ژاپن واقع شده است. تفاوت این کافه با کافه‌هایی که تاکنون نام بردیم این است که ریکی حیواناتی غیر از گربه را در خود جای داده است. عموما بیشتر این حیوانات را جغدها تشکیل داده‌اند ولی دیگر حیوانات کوچک مانند طوطی نیز در آن پیدا می‌شود.

ماف

کافه حیوانات ماف

باز هم در ژاپن، این‌بار در شهر «سوکوبا» (Tsukuba)، در یکی از مراکز خرید این منطقه کافه «ماف» (Moff Cafe) قرار دارد که مکان اختصاصی را برای گربه‌ها کنار گذاشته است. مشتریان می‌توانند هم‌زمان با صرف نوشیدنی و خوراکی خود با این گربه‌ها بازی کنند.

کت تاون

کافه حیوانات کت تاون

شاید تعجب کنید اما با احداث مرکز نگهداری «کت تاون» (Cat Town) در سال ۲۰۱۱ در اوکلند کانادا، میزان ۴۲٪ کاهش در مرگ‌ومیر گربه‌های این منطقه دیده شد. در کنار تمامی خدمات اختصاصی برای گربه‌ها، کافه‌ای نیز برای مشاهده و تعامل با آن‌ها ساخته شده است.

هری

کافه حیوانات هری

برای آخرین مورد نیز دوباره به توکیو باز می‌گردیم؛ شهری که کافه «هری» (Harry Cafe) را در خود جای داده است. با پیدایش کافه‌های گربه‌ای متعدد در توکیو، این کافه تصمیم گرفت که از جوجه‌تیغی‌ها و خرگوش‌ها پذیرایی کند. هری در ابتدا یک مغازه بود اما با مشاهده‌ی علاقه‌ی مردم تصمیم گرفت کافه‌ای کوچک را در همان محل برپا کند. در این کافه امکان خریداری حیوان‌ها نیز وجود دارد.

مطالب مرتبط:

منبع Fodors

دیدگاه