۱۰ دانشگاه برتر هند کدامند؟

سارا کرایی
سارا کرایی شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
۱۰ دانشگاه برتر هند کدامند؟

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور دارید، هند می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب پیش روی شما باشد. در این مقاله با برترین دانشگاه‌های هند آشنا می‌شوید.

کشور هند با داشتن دومین نظام آموزشی بزرگ‌ دنیا و طیف وسیعی از دوره‌های تحصیلی، محل خوبی برای دانشجویان آینده‌نگر در تمامی حوزه‌های تحصیلی، خصوصا کسانی است که علاقمند به رشته‌های مهندسی، علوم و فناوری هستند. جالب است بدانید که ۴۴ دانشگاه هندی جزو ۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا بر اساس رتبه بندی BRICS قرار گرفته‌اند. در این مقاله، اما، لیستی از بهترین دانشگاه‌ها هند بر اساس دایرکتوری بین المللی آموزش عالی آورده شده است؛ پس اگر به فکر تحصیل در هند هستید در ادامه با کجارو همراه باشید.

۱۰. موسسه ملی فناوری رورکلا 

دانشگاه هند

موسسه ملی فناوری رورکلا در ارائه‌ی دوره‌های علمی و مهندسی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد تخصص دارد. این موسسه توسط دولت به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزش فنی در کشور به رسمیت شناخته شده است.

۹. انستیتو تکنولوژی هند رورکیدانشگاه هند

انستیتو تکنولوژی رورکی هند دوره‌های کارشناسی را در ۱۰ حوزه‌ی مهندسی و معماری و همچنین دوره‌های تحصیلات تکمیلی را در ۵۵ حوزه معماری و برنامه‌ریزی، مهندسی و علوم کاربردی ارائه می‌دهد.

۸. دانشگاه مانيپال 

دانشگاه هند

دانشگاه مانيپال سه پردیس در شهرهای بنگلور، منگالور و دبی دارد و آمار دانشجویان و کارکنان آن بسیار بالا است. تخصص‌هایی که در دانشگاه مانیپال تدریس می‌شوند عبارت‌اند از: پزشکی و دندانپزشکی، معماری، مدیریت و مهندسی.

۷. مؤسسه فناوری کاراگپور هند 

دانشگاه هند

مؤسسه فناوری کاراگپور هند هدف خود را بر پایه‌ی آموزش دانشجویان در زمینه کارآفرینی و نوآوری قرار داده است. دوره‌های تحصیلی این موسسه شامل قانون، مدیریت، علوم و فناوری می‌شود.

۶. دانشگاه آنا 

دانشگاه هند

دانشگاه آنا با گردهم آمدن چندین کالج فنی مهم در شهر چنای هند ایجاد شده است. این دانشگاه دوره‌های مختلفی در رشته‌‌های مهندسی، فناوری و علوم کاربردی ارائه می‌دهد.

۵. موسسه فناوری دهلی هند 

دانشگاه هند

موسسه فناوری دهلی هند در ارائه دوره‌های آموزش عالی علمی و فناوری تخصص دارد. در این موسسه دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود. این موسسه از این نظر اهمیت دارد که توجه ویژه‌ای به پژوهش‌های سطح پیشرفته و کار علمی نشان می‌دهد و تمرکز خود را بر مشکلات و نیازهای منطقه‌، هند و جهان گذاشته است.

۴. دانشگاه دهلی 

دانشگاه هند

دانشگاه دهلی در زمینه هنر، آموزش و علوم اجتماعی و همچنین موضوعات فنی دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. به نظر می‌رسد دانشگاه دهلی روابط نزدیکی با مقامات دولت هند داشته باشد؛ به عنوان مثال، معاون رئیس جمهور هند، رئیس دانشگاه است.

۳. موسسه فناوری کانپور هند 

دانشگاه هند

دانشگاه کانپور (IIT Kanpur) توسط دولت برای انجام تحقیقات کلیدی و ارائه آموزش عالی در زمینه فناوری ایجاد شد. این موسسه به خاطر تعداد جوایز ملی و بین المللی که کارکنان آن در طی سال‌های اخیر کسب کرده‌اند، از جمله جایزه گوئدل، جایزه فالکرسن و جوایز آکادمی ملی هندوستان، شناخته شده است. 

۲. مؤسسه فناوری چنای هند 

دانشگاه هند

مؤسسه فناوری چنای هند دوره‌های علوم انسانی و طبیعی ارائه می‌دهد. در این دانشگاه دوره‌های مشترک دکتری با همکاری دانشگاه‌ها در سراسر جهان، از جمله دانشگاه ملی سنگاپور ارائه می‌شود.

۱. موسسه فناوری بمبئی هند

دانشگاه هند

موسسه فناوری بمبئی هند (IIT) جزو اولین موسساتی بود که با کمک مالی بین المللی از طرف یونسکو ایجاد شده است. این دانشگاه دومین موسسه فناوری کشور  بود و به عنوان یکی از مؤسسات ملی مهم شناخته می‌شود. موسسه فناوری بمبئی به خاطر تحقیق و پژوهش در زمینه مهندسی در سراسر دنیا مشهور است.

کاملا روشن است که بهترین دانشگاه‌های هند به صورت ویژه در ارائه رشته‌‌های فنی و علمی فعالیت دارند و دانشجویان و دانش‌پژوهان را از سراسر جهان جذب می‌کنند.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و همراهان کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع careeraddict

دیدگاه