ماجراجوترین افراد اهل کدام کشورها هستند؟

علیرضا شفیعی
علیرضا شفیعی یکشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
ماجراجوترین افراد اهل کدام کشورها هستند؟

چینی‌ها را سخت‌کوش می‌دانیم و ایتالیایی‌ها را خوش‌گذران؛ اما مردم کدام کشور‌ها ماجراجو و اهل سفر هستند؟‌ با کجارو همراه باشید تا به این پرسش پاسخ بدهیم.

اگر نسبتا زیاد سفر کرده باشید، احتمالا با گردشگرانی از ملل مشخص بیش‌تر مواجه شده‌اید. بعضی می‌گویند آلمانی‌ها ماجراجو‌ترین انسان‌ها هستند در‌حالی‌که دیگران استرالیایی‌ها را شایسته‌ی این عنوان می‌دانند. این‌که در سفرهایتان با مردم کدام کشور‌ها بیش‌تر روبرو شده‌اید شدیداً به کشوری که از آن دیدن کرده‌اید بستگی دارد؛ با ‌این حال گزارش تازه‌ای منتشر شده که دقیقاً‌ نشان می‌دهد مردم کدام کشورها بیش‌تر سفر می‌کنند.

گردشگران در پراگ جمهوری چک

این گزارش ایرلندی‌ها را در رتبه‌ی نخست قرار داده است. قاعدتا عادت‌شان به مسافرت آن‌ها را صدر‌نشین کرده است. اما خودمانیم، چه‌کسی فکر می‌کرد ایرلندی‌ها اول باشند؟ شک دارید که این آمار درست باشد؟ حقیقت آن است که این مطالعه بر مبنای آمار رزرو هتل‌ها به نسبت جمعیت است؛ یعنی ایرلند جمعیت کمی دارد و خیلی از ایرلندی‌ها سفرهای داخلی زیادی انجام می‌دهند، مثلاً سفرهایی بین دوبلین، «گَلوِی» (Galway)، «کورک» (Cork) و «بلفاست» (Belfast)؛ به همین خاطر است که ایرلندی‌ها در صدر فهرست قرار دارند. دومین و سومین جایگاه این فهرست متعلق به استرالیایی‌ها و نیوزلندی‌ها است.

گردشگران در بلفاست ایرلند

اگر داده‌ها را به شکل دیگری سازماندهی کنیم و تنها سفرهای خارج از کشور را در نظر بگیریم استرالیایی‌ها رتبه‌ی نخست را تصاحب می‌کنند. لندن،‌ آمستردام، برلین و بارسلونا محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای استرالیایی‌ها هستند. اگر معیار سفر نسبت به جمعیت را حذف کنیم این آمریکایی‌ها هستند که بیش‌ترین رزرو هتل در کشورهای خارجی را داشته‌اند.

گردشگران در استرالیا

اطلاعات این گزارش از وب‌سایت رزرو هاستل «هاستل ورلد» (Hostelworld) جمع‌آوری شده و نتیجه‌ی بررسی آمار ۱۷۰ کشور است. طبق این گزارش، اروپا محبوب‌ترین مقصد گردشگری بوده است چرا‌ که از ۱۰ نقطه‌ی مورد‌علاقه‌ی گردشگران، ۷ نقطه در اروپا بوده است.

گردشگران در نیوزلند

مطالب مرتبط:

دیدگاه