بدترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۷ کدامند؟

سحر مردانه
سحر مردانه پنجشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
بدترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۷ کدامند؟

آیا در مورد بد‌ترین شهر‌های جهان و نحوه‌ی رتبه‌بندی آن‌ها چیزی می‌دانید؟ با کجارو همراه باشید تا بدانید بد‌‌ترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۱۷ کدامند.

زندگی در تعدادی از شهر‌های جهان به‌دلیل رشد تروریسم و ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی، تهدید‌آمیز است. به‌طرز چشم‌گیری، آمار تهدیدات تروریستی در سراسر جهان افزایش یافته است. با این حال، اطلاعات فقط از ۱۴۰ شهر کوچک و بزرگ در جهان، در دست است.

تحقیقاتی که روی شهر‌های موجود در این مقاله صورت گرفته، با توجه به ثبات، مراقبت‌های بهداشتی، محیط زیست، فرهنگ، آموزش‌وپرورش و زیر‌ساخت‌ها است که از ۱۰۰ امتیاز رتبه‌بندی شده‌اند.

شهر‌هایی که در استرالیا، نیوزلند، ملبورن و اروپا واقع شده‌اند به‌جز اوکراین، جزو ۱۰ شهر برتر جهان و شهر‌هایی که در خاورمیانه، آفریقا و آسیا واقع شده‌اند، در بدترین حالت هستند. این نظرسنجی، روی شهر‌هایی صورت گرفته است که مردم تمایل به زندگی یا بازدید از آن‌ها داشته‌اند. در این فهرست شهر‌هایی مانند کابل در افغانستان یا بغداد در عراق وجود ندارند.شهر‌هایی مانند طرابلس و دمشق نیز، که جذب توریست توسط آن‌ها بعید است اما دارای شرایط نسبتا ثابتی بوده‌اند، در این نظرسنجی وجود دارند. در این مقاله با ۱۰ مورد از بد‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۷ آشنا خواهید شد.

۱۰. شهر کیف در اوکراین

بدترین شهرهای جهان

کیف، پایتخت شهر اوکراین است که ۴۷/۸ از ۱۰۰ امتیاز را دریافت کرده‌ است. شرایط زندگی در این شهر رو به کاهش است. در میان ۱۴۰ شهری که مورد بررسی قرار گرفته‌ است، موفق به دریافت رتبه‌ی ۲۱.۴ شده‌ است. این تنها شهر اروپایی است که امتیاز زیر ۵۰ را از آن خود کرده‌ است. در حال حاضر، کیف در حال ترمیم خود از آثار به جا مانده‌ی ناآرامی‌ها، بی‌ثباتی اقتصادی و جنگ داخلی مداوم در منطقه دونباس است.

۹. دوالا در کامرون

بدترین شهرهای جهان

این شهر دارای امتیاز ۴۴ از ۱۰۰ است. پس از تنش بین مناطق انگلیسی زبان و فرانسوی زبان کامرون، این شهر به بحران کشیده‌ شد. مراقبت‌های بهداشتی در این شهر بسیار پایین است و تنها موفق به دریافت  ۲۵ امتیاز شده‌ است.

۸. هراره در زیمبابوه

بدترین شهرهای جهان

این شهر دارای امتیاز ۴۲.۶ از ۱۰۰ است. پایتخت کشور زیمبابوه، که از نظر مراقبت‌های بهداشتی پایین‌ترین رتبه یعنی ۲۰/۸ را به خود اختصاص داده است اما در زمینه‌ی آموزش‌وپرورش دارای امتیاز ۶۶/۷ است.

۷. کراچی در پاکستان

بدترین شهرهای جهان

شهر کراچی در پاکستان دارای امتیاز ۴۰/۹ از ۱۰۰ است. کراچی از نظر ثبات فقط ۲۰ امتیاز توانسته کسب کند، اما از نظر آموزش‌وپرورش، موفق به کسب امتیاز ۶۶/۷ شده است. همچنین از نظر زیر‌ساخت در فهرست بدترین شهر‌های این مقاله، دارای امتیاز ۵۱/۸ است.

۶. الجزایر

بدترین شهرهای جهان

این شهر دارای امتیاز ۴۰/۹ از ۱۰۰ است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر الجزایر است که دارای بدترین جایگاه در قسمت زیر‌ساخت با امتیاز ۳۰/۴ است. همچنین بهترین مورد در این شهر به آموزش‌وپرورش با ۵۰ امتیاز اختصاص دارد.

۵. پورت مورسبی در پاپوآ‌‌گینه‌نو

بدترین شهرهای جهان

شهر پورت مورسبی در پاپوآ‌‌گینه‌نو دارای امتیاز ۳۹.۶ از ۱۰۰ است. از نظر ثبات، پایین ترین امتیاز یعنی ۳۰ را کسب کرده‌ است اما در زمینه‌ی آموزش‌وپرورش موفق به کسب ۵۰ امتیاز و فرهنگ و محیط زیست، ۴۷ امتیاز به‌دست آورده است.

۴. داکا در بنگلادش

بدترین شهرهای جهان

این شهر دارای امتیاز ۳۸.۷ از ۱۰۰ است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر بنگلادش که در قسمت زیر‌ساخت تنها قادر به دریافت ۲۶/۸ امتیاز شده‌ است. با این حال از نظر ثبات در میان ۱۰ شهر این فهرست، امتیاز ۵۰ را به‌دست آورده است.

۳. طرابلس در لیبی

بدترین شهرهای جهان

این شهر دارای امتیاز ۳۶/۶ از ۱۰۰ است. طرابلس شاهد سومین سقوط سطح استاندارد زندگی با امتیاز ۶.۲ است. تشدید خصومت در لیبی، تهدیدی برای ثبات دولت‌های اسلامی در خاورمیانه و آفریقا محسوب می‌شود.

۲. لاگوس در نیجریه

بدترین شهرهای جهان

این شهر دارای امتیاز ۳۶ از ۱۰۰ است. ادامه‌ی تهدید گروه‌هایی مانند بوکوحرام باعث تحلیل چشم‌گیر ثبات در نیجریه شده است. این شهر از لحاظ ثبات، در میان فهرست شهر‌های موجود در این مقاله، تنها ۱۰ امتیاز دریافت کرده است.

۱. دمشق در سوریه

بدترین شهرهای جهان

این شهر دارای امتیاز ۳۰/۲ از ۱۰۰ است. جای تعجب ندارد زیرا دمشق، پایتخت سوریه، با امتیاز ۱۶/۱ دومین شهری است که کمترین شرایط زندگی در آن دیده می‌شود. کاهش قابل ملاحظه‌ی ثبات زندگی در این شهر، باعث شده در فهرست ۱۴۰ شهری که مورد بررسی قرار‌ گرفته‌اند، در پایین‌ترین رتبه باشد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه