خیابانی برای عاشقان غذا؛ مونترآل، کانادا

بهاره غنچه
بهاره غنچه چهار شنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
خیابانی برای عاشقان غذا؛ مونترآل، کانادا

اگر تجربه‌ی غذاهای متنوع و خوش‌طعم را دوست دارید، با کجارو همراه باشید تا به یکی از معروف‌ترین خیابان‌های غذا در مونترآل کانادا سری بزنیم.

مونترآل بزرگ‌ترین شهر استان کبک در کانادا، جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. موزه‌ها، کلیساها، طبیعت دیدنی همه بخشی از جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند اما شاید بخشی که کمتر از آن به عنوان جاذبه یاد می‌شود، غذا خوردن در این شهر باشد. مونترآل برای غذاها و رستوران‌های بی‌نظیرش شهرت بسیاری دارد و کمتر پیش می‌آید گردشگری در مونترآل به دنبال تجربه‌ی غذاهای آن نباشد. منوی غذای رستوران‌ها از سنتی و کلاسیک گرفته تا غذاهای خلاقانه و جدید پر شده است.

 منطقه تاریخی سادکوئست در این شهر، درحقیقت برای عاشقان غذا ساخته شده است در این منطقه و خیابان اصلی آن هر آنچه از غذا و خوراکی بخواهید را پیدا می‌کنید. انواع رستوران و کافه در این خیابان وجود دارد. جشنواره‌های غذایی بسیاری در این منطقه برگزار می‌شود که هرساله عاشقان غذای بسیاری را دورهم گرد می‌آورد.

جشنواره غذا کانادا

در حال حاضر سادکوئست یکی از مناطق پر رونق شهر محسوب می‌شود. خیابان اصلی سادکوئست از بهترین و مهیج‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها پرشده است. اسپاگتی با خرچنگ رستوران جوبیف که حدودا ده سال از تاسیس‌اش می‌گذرد، یکی از غذاهای محبوب این منطقه است که طرفداران بسیاری دارد. رستوران لیورپول نیز در این منطقه شهرت بسیاری دارد و تا چندین ماه برای رزرو طول می‌کشد درحالیکه رستوران وین‌پاپیلون بدون رزرو است و صف‌های آن تا بیرون از رستوران کشیده می‌شود.

مونترال کانادا

صاحب رستوران فاکسی، دایان سولومان معتقد است که در پنج سال اخیر در این منطقه بسیاری از سرآشپزها فرصت مناسب داشته‌اند و توانسته‌اند رستوران شخصی خودشان را افتتاح کنند و این موفقیت سرلوحه‌ی آشپزهای جوان قرار گرفته است که تلاش می‌کنند تا کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند.

رستوران

در انتهای خیابان در دو سال گذشته بیش از ۱۴ رستوران جدید و فوق‌العاده افتتاح شده است. رستوران کاندید در یک کلیسای بازسازی شده در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد که در مدت اندکی به یکی از معروف‌ترین رستوران‌های منطقه تبدیل شد.

یکی دیگر از رستوران‌های مهیج این خیابان، رستوران هوار است که به خاطر فضای سرسبزش مشهور شده است. در باغچه سرسبز آن زنبورهای عسل را خواهید دید که رفت و آمد می‌کنند.

رستوران

شاید وجود این همه رستوران در کنار هم احساس رقابت را ایجاد کند اما به گفته‌ی رستوران میک‌میلان تمامی رستوران‌ها و کافه‌های همسایه روابط دوستانه‌ای باهم دارند و غیرمعمول نیست که یک صاحب رستوران وقتی میز خالی ندارد مهمان خود را به رستوران دیگری راهنمایی کند.

در این منطقه هرساله جشنواره‌های جهانی غذا برگزار می‌شود مثل جشنواره غذاهای آسیایی، ژاپنی و ... که گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.

جشنواره غذا

در این خیابان می‌توانید در میان رستوران‌های متنوعی قدم بزنید و گاه با خنده و شوخی از شما دعوت می‌شود که در رستوران آن‌ها غذا میل کنید. مواد غذایی و خدمات عالی در رستوران‌های منحصر‌به‌فرد شما را وسوسه خواهند کرد که برای میل یک وعده غذایی پاسپورت خود را بردارید و راهی مونترآل شوید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه