آیا ویروس کوسکاکی گردشگران ایرانی ترکیه را تهدید می کند؟

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
آیا ویروس کوسکاکی گردشگران ایرانی ترکیه را تهدید می کند؟

بنا به اعلام وزارت بهداشت کشورمان، تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع بیماری کوکساکی در کشور ترکیه به وزارت بهداشت اعلام نشده است.

«محمود نبوی» معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت:

بیماری‌های ویروسی خطرناک در کشور‌های دیگر باید از طریق مرزبانی، رصد و به وزارت بهداشت اعلام شود تا با پیشگیری از ورود آن به کشور جلوگیری و آمادگی‌های لازم برای وقوع احتمالی بیماری در کشور فراهم شود.

وی ادامه داد که تاکنون خبری مبنی بر شیوع بیماری‌های ویروسی خطرناک در شهر‌های استانبول و آنتالیای ترکیه به وزارت بهداشت گزارش نشده و نمی‌توان درباره اخبار منتشر شده به قطعیت اظهار نظر کرد.

نبوی بیان کرد:

کوکساکی یک ویروس از گروه آنترو ویروس‌ها است که براساس شدت به دو گروه A. و B. تقسیم می‌شود و عوارضی، چون بیماری تنفسی، مننژیت آسپتیک و بیماری‌های تب‌دار را در بدن ایجاد می‌کند.

معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت که ویروس کوکساکی در مواقع معدودی منجر به بیماری‌های قلبی می‌شود، اما نمی‌توان آن را به‌عنوان علائم دائمی و همیشگی این بیماری محسوب کرد.

نبوی گفت که تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع ویروس کوکساکی در کشور ترکیه به وزارت بهداشت اعلام نشده است، این در حالی است که این ویروس از جمله بیماری‌های تابستانی است و در مواقعی هم این ویروس در کشور ما شایع می‌شود، اما نمی‌توان تمامی ویروس‌های موجود و علائم آن را به این بیماری نسبت داد.

وی در پایان گفت:

در صورت اعلام رسمی شیوع این بیماری در کشور اقدامات لازم جهت پیشگیری و درمان آن صورت می‌گیرد بنابراین در حال حاضر هیچ خطری برای گردشگران ایرانی در کشور ترکیه وجود ندارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه