بهترین شهرهای دنیا برای پیاده روی

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
بهترین شهرهای دنیا برای پیاده روی

ونکوور، پاریس، بوستون، نیویورک و ملبورن تنها تعدادی از شهرهایی هستند که گردش در آن‌ها با پای پیاده لذت بیشتری از وسایل نقلیه دارد.

یک راه عالی برای گردش در شهر، سفر با پای پیاده در آن است تا غرق صداها، رایحه‌ها و تمام جزئیاتی شویم که این مکان‌ها را منحصربه‌فرد می‌کنند. چه به تنهایی در حال سفر باشید و چه اینکه همراه تورهای پیاده‌روی محلی باشید، می‌توانید چیزهایی را ببینید که با ماشین و اتوبوس از دست می‌دادید. در ادامه فهرستی از بهترین شهرهای مناسب برای پیاده‌روی در جهان و دلایلی که باعث می‌شوند دلتان بخواهد سریعاً به آن‌ها سفر کنید، می‌آوریم. با کجارو همراه باشید.

ونکوور، کانادا

ونکوور

به تازگی در شهر ونکوور نقشه‌های مسیریابی  نصب شده‌اند که به شما در جهت‌یابی کمک می‌کنند. در امتداد «فالس کریک» (False Creek) قدم بزنید و در یک بازار محلی برای خرید غذای تازه توقف کنید، یا از «لاست لاگون» (Lost Lagoon)، پارک شهری که مخصوص افراد پیاده است، دیدن کنید. منظره‌ی کوهستان پشت رودخانه‌ی «برارد اینلت» (Burrard Inlet) محیط زیبایی را خلق می‌کند.

ونکوور

برای کشف عمیق‌ترین و تاریک‌ترین رازهای ونکوور با تور شهری ممنوعه‌ی ونکوور به خیابان‌ها بروید. با این تور پیاده‌روی ونکوور به دنیای گانگسترها و مکان‌های ممنوعه، شیرجه بزنید! این تور پر از رسوایی شما را به اوایل قرن بیستم می‌برد، زمانی که گانگسترها برای فرار از قانون، کافه‌ها و رستوران‌های غیرقانونی به راه انداخته بودند. این تور پیاده‌روی هیجان‌انگیز تمام رازهای شهر را آشکار می‌کند و به شما تصوری از گذشته‌ی مرموز و جذاب آن می‌دهد.

پاریس، فرانسه

پاریس

پاریس یک مقصد رویایی برای تورهای پیاده‌روی است. این شهر علاوه بر جاذبه‌های دیدنی‌اش، یکی ازمناسب‌ترین شهرهای اروپا برای پیاده‌روی است. می‌خواهید به برج ایفل بروید؟‌ از کنار پل آلما عبور کنید. می‌خواهید به طاق پیروزی بروید؟ در شانزالیزه قدم بزنید و در تمام فروشگاه‌ها توقف کنید. مناطق پرطرفدار پاریس، کناره‌ی رودخانه یا محله‌ی لاتین از بهترین مکان‌ها برای گردش پیاده‌اند.

پاریس

اگر سودای دیدن بخشی از پاریس را دارید که توریست‌ها به ندرت می‌بینند، تورهای پیاده‌روی پاریس مخفی می‌توانند شما را به هدفتان برسانند. این شرکت گردشگری که توسط افراد متولد و بزرگ‌شده در پاریس هدایت می‌شود، شما را به مکان‌های رمانتیک و محله‌هایی می‌برد که پاریسی‌ها می‌خواهند مخفی نگهشان دارند. برای راضی کردن شکموی درونتان و امتحان خوراکی‌های لذیذی که پاریس به‌خاطرشان شهرت دارد، تور خوراک‌شناسی آن‌ها که از محله‌ی سن ژرمن می‌گذرد، بهترین انتخاب است. همان‌طور که در محله‌های اپیکوری قدم می‌زنید،‌ راهنماهای مطلع دانششان درباره‌ی غذاهای اصلی فرانسوی، تاریخ و واقعیت‌ها و داستان‌های فرهنگی جالب را با شما به اشتراک می‌گذارند. بهترین ماکارون‌ها را پیدا کنید و زندگی لذتجویانه‌ی یک پاریسی اصیل را از نزدیک تجربه کنید. برای تجربه‌ی زیبایی پنهان پاریس و غذاهای منحصربه‌فرد آن، این تور خوراک‌شناسی بهترین انتخاب است.

بوستون، ماساچوست، آمریکا

بوستون

بوستون یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای آمریکا است. مسیر آزادی (Freedom Trail) به‌طور ویژه طراحی شده تا ۱۶ مکان را پوشش دهد. این جاذبه‌ها از خانه‌ی ایالت ماساچوست تا خانه‌ی پل ریور را شامل می‌شوند. شما همچنین می‌توانید در امتداد بندر بوستون قدم بزنید، به پارک‌های محلی بروید و از گزینه‌های غذایی عالی در مسیر لذت ببرید.

بوستون

برای یک پیاده‌روی تاریخی با راهنمایی داوطلبان پرشور بومی، از «بوستون با پای پیاده» (Boston By Foot) کمک بگیرید. این سازمان غیرانتفاعی آموزشی که علاقه‌ی زیادی به معماری و تاریخ بوستون دارد، هر روز تور لذت‌بخش «بیکن هیل» (Beacon Hill) را برگزار می‌کند.این تور از جاهای زیادی عبور می‌کند، از گنبد طلایی خانه‌ی ایالت گرفته تا خانه‌های پیچیده‌ی میدان لوئیزبرگ و جذابیت و انرژی منحصربه‌فرد بوستون را به نمایش می‌گذارد. همان‌طور که در خیابان‌های زیبا و پرپیچ و خم بوستون قدم می‌زنید، نمونه‌هایی از معماری آمریکای قدیم به ویژه کارهای چارلز بالفینچ را خواهید دید و در داستان‌های سرزنده و رنگارنگ شهروندان برجسته‌ی بوستون که بیکن هیل را خانه‌ی خود می‌دانسته‌اند، غرق می‌شوید.

نباید تور کلاسیک بوستون که از سال ۱۹۷۶ محبوب بوده‌ است را از دست بدهید

نباید تور کلاسیک بوستون که از سال ۱۹۷۶ محبوب بوده‌ است را از دست بدهید! باستن بای فوت تورهای دیگری جز بیکن هیل نیز دارد، بنابراین شما می‌توانید هر وقت از سال که بخواهید در این شهر چندبعدی گردش کنید!

نیویورک، آمریکا

میدان تایمز نیویورک

نیویورک بزرگترین شهر جهان از لحاظ اندازه و جمعیت است. به دلیل جمعیت هشت میلیونی، این شهر ممکن است گاهی بسیار شلوغ شود. هنگامی که به اینجا سفر می‌کنید، صدها تور پیاده‌روی به شما عرضه می‌شود که انواع مختلفی از وال استریت تا تور برادوی و گونه‌های مختلف مواد غذایی دارند.

نیویورک

می‌توانید به تمام نقاط دیدنی اصلی سیب بزرگ مثل سنترال پارک، میدان تایمز، ساختمان امپایر استیت، منطقه‌ی تئاتر، دهکده‌ی گرینویچ و ... بروید. حتماً برنامه‌هایتان را بین چند روز تقسیم کنید تا خسته نشوید!

فلورانس، ایتالیا

فلورانس

در فلورانس مناطقی وجود دارند که رانندگی در آن‌ها ممنوع است

شهر دیگری که در آن پاهایتان شما را به جاهای بیشتری می‌برند، فلورانس است. خیابان‌ها زیبا و قدیمی هستند و مناطقی وجود دارند که رانندگی در آن‌ها ممنوع است! برای تمام مناطق، تورهای پیاده‌روی وجود دارد: شما می‌توانید از سنترو استوریکو، منطقه‌ی تاریخی نزدیک کلیسا‌ی کاتدرال (Duomo) دیدن کنید یا به آرامی به سمت گالری اوفیتزی قدم بزنید. پای پیاده در فلورانس شما را به جاهای می‌برد که با رانندگی نمی‌توانید ببینیدشان!

ملبورن، استرالیا

ملبورن

ملبورن پر از پارک‌ها و معماری‌های قدیم و جدیدی است که تنها با پای پیاده می‌توان به سراغشان رفت. باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی دارای ۸,۵۰۰ گونه‌ی گیاهی از سراسر جهان هستند و دقیقاً کنار رودخانه‌ی یارا قرار دارند. همچنین می‌توانید در مرکز شهر ملبورن یا CBD قدم بزنید و از فروشگاه‌ها جذاب، رستوران‌های خوشمزه و کافه‌های شادش دیدن کنید. پارک‌های زیادی هم هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید، مثل رویال پارک و هاید پارک. ملبورن یک مقصد سفر دلپذیر و پر از راه‌های بی‌پایان برای سیاحت است.

ادینبورگ، اسکاتلند

ادینبورگ

ادینبورگ برای گردش با پای پیاده ساخته شده است

ادینبورگ مقصد سفریست که برای گردش با پای پیاده ساخته شده است! به سمت آرتور سیت، آتشفشان خاموش در مرکز شهر، یا باغ دکتر نیل، یک مکان آرام در نزدیکی آتشفشان بروید. می‌توانید در آرامش از معماری قدیم و جدید دیدن کنید و در تمام کافه‌های مسیر توقف کنید. اولد تاون منطقه‌ی جمع و جوریست و می‌توانید از رویال مایل شروع کنید و به تمام نقاط دیدنی مثل قلعه‌ی ادینبورگ،‌گرسمارکت، هاگوارتز اصلی و ... سر بزنید! اینجا یک مقصد سفر واقعاً رمانتیک است!

مراکش،‌ مغرب

مراکش

مراکش یک مقصد کوچکتر و فشرده‌تر است که باعث می‌شود گردش با پای پیاده در آن بسیار جذاب‌تر باشد! مراکش که ترکیبی از مناطق قدیمی و جدید است در پایین کوه اطلس قرار دارد. برای دیدنی‌های تاریخی مثل مسجد کوتوبیا، بقایای قصر باهیه و دروازه‌های عظیم به مدینه بروید. در خیابان‌ها، محلی‌های زیادی وجود دارند که غذا می‌فروشند و می‌توانید غذاهایشان مثل رو سمارین (Rue Semmarine) را امتحان کنید. کوچک بودن باعث می‌شود مراکش به مکانی عالی برای سفر و گردش با پای پیاده تبدیل شود.

بوئنوس آیرس، آرژانتین

بوئنوس آیرس

بوئنوس آیرس، معروف به «پاریس آمریکای جنوبی»، مکانی فوق‌العاده برای گردشگری تفریحی و فرهنگی است. شما می‌توانید از هر جایی با پای پیاده به موزه‌ها، محله‌ها و پارک‌ها بروید. در منطقه‌ی ریکولتا قدم بزنید و از بیگ بن آمریکای جنوبی و تئاترو کلون دیدن کنید. در مرکز شهر در اونیدا د مایو پرسه بزنید تا ساختمان‌های تاریخی متعددش را ببینید. این خیابان دو میدان اصلی یعنی میدان کنگرسیونال و میدان د مایو را به هم وصل می‌کند. فرهنگ، غذا و دیدنی‌های زیبا، بوئنوس آیرس را به یک مقصد گردشگری شگفت‌انگیز تبدیل کرده‌اند!

دوبرونیک،‌ کرواسی

دوبرونیک کرواسی

دوبرونیک یکی از میراث جهانی یونسکو و یک مقصد گردشگری بسیار محبوب (به خصوص پس از درخشش در سریال بازی تاج و تخت) است. این شهر بین دریای آدریاتیک و آلپ دیناریک قرار دارد. قسمت قدیمی شهر توسط باروهای قرون وسطایی احاطه شده و درون آن صومعه‌ی فرانسیسکن و قصر اسپونزا قرار دارد.

وقت کافی به پرسه‌زنی در خیابان‌های باریک دوبرونیک اختصاص دهید تا از معماری قدیمی لذت ببرید. می‌توانید تا ساحل بانج قدم بزنید و منظره را تماشا کنید. سفر به این شهر، آدم را عاشق می‌کند!

مطالب مرتبط:

منبع Ecophiles

دیدگاه