۶ مجسمه غول پیکر در جنگل های کپنهاگ دانمارک

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی سه شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
۶ مجسمه غول پیکر در جنگل های کپنهاگ دانمارک

«توماس دامبو»(Thomas Dambo) هنرمندی است که با استفاده از وسایل بازیافتی، مجسمه‌های غول‌پیکری در جنگل‌های کپنهاگ ساخته که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است، با کجارو همراه باشید تا سری به جنگل‌های کپنهاگ بزنیم.

جنگل‌های کپنهاگ در کشور دانمارک میزبان ۶ مجسمه غول‌پیکر چوبی است که هنرمند باذوقی بانام «توماس دان» این مجسمه‌ها را با استفاده از وسایل بازیافتی و تکه چوب‌های بلااستفاده درست کرده است.

اگر روزی پا به جنگل‌های کپنهاگ گذاشتید و در مسیر حرکتتان انسان‌های غول‌پیکری را دیدید، نترسید! آدم فضایی‌ها حمله نکرده‌اند، تنها ذوق و سلیقه یک هنرمند جنگل را به‌جای زیباتری برای گردش و وقت‌گذرانی تبدیل کرده است. دامبو هدف اصلی خود از خلق آثاری با ابعاد بزرگ در میان جنگل را در دو واژه خلاصه کرده است: اکتشاف و محافظت.

هنر برای ماجراجویان

توماس دامبو، هنرمند بازیافت‌کاری است که درزمینهٔ تولید وسایل منزل و دکوراسیون با مواد بازیافتی فعالیت دارد. او برای ساخت مجسمه‌های غول‌پیکر کپنهاگ از پالت‌های چوبی بلااستفاده و چوب‌های اضافی در جنگل استفاده کرده است.

6 مجسمه غول پیکر در جنگل های کپنهاگ دانمارک

نکته جالبی که مجسمه‌های دامبو را خاص کرده است، این است که او ۶ مجسمه را بر اساس نقشه خاصی در نقاط مختلف جنگل ساخته است. دامبو توانسته نقشه گنجی از بومیان تهیه کند و بر اساس این نقشه مجسمه‌ها را در قسمت‌هایی درست کرده است که به باور بومیان در آن قسمت‌ها ثروت عظیمی نهفته است. درواقع هدف اصلی او از این کار ماجراجویی بیشتر بوده است. برای پیدا کردن مجسمه‌های دامبو در جنگل‌های کپنهاگ، باید دست به ماجراجویی بزرگی بزنید.

6 مجسمه غول پیکر در جنگل های کپنهاگ دانمارک

هر ۶ مجسمه منحصربه‌فرد ساخته‌شده‌اند و هنرمند برای ساخت هر مجسمه حس نابی را به کار گرفته است.

مجسمه‌هایی ساخته‌شده از عشق

شاید بتوان گفت توماس تنها به خاطر عشق به طبیعت و هنرش این مجسمه‌ها را ساخته است. مجسمه‌های او در دانمارک و سایر نقاط جهان شناخته‌شده نیستند و در هیچ کتاب راهنمایی هم در رابطه با آثار توماس و نقشه مسیر مجسمه‌ها، نوشته نشده است.

6 مجسمه غول پیکر در جنگل های کپنهاگ دانمارک

توماس درباره آثار خود می‌گوید:

این‌که کار من در سطح جهانی به‌خوبی دیده نمی‌شود، دلیلی برای ناامید شدن من نیست. باید برای هنرهای محلی هم ارزش قائل شد تا در آینده این هنرها در سطح جهانی دیده شوند، من امیدوارم هنرهای محلی باعث شوند تا مناطق دورافتاده در جهان بهتر دیده شوند.

6 مجسمه غول پیکر در جنگل های کپنهاگ دانمارک

غول‌های بزرگی چوبی قابل شستشو هستند و همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد از ۶۰۰ پالت چوبی بزرگ برای ساخت آن‌ها استفاده‌شده است. داوطلبان محلی نقش مهمی در ساخت این مجسمه‌ها دارند.

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه