آیا گیاهخواران در سافاری با مشکل مواجه خواهند شد؟

شایان شفایی
شایان شفایی شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
آیا گیاهخواران در سافاری با مشکل مواجه خواهند شد؟

بسیاری از افراد گیاهخوار بوده و قصد دارند تا یک سافاری را تجربه کنند. اما آیا این افراد در سافاری از نظر غذایی با مشکل مواجه خواهند شد؟ با کجارو همراه باشید.

سافاری فعالیتی است که طیف گسترده‌ای از افراد با سبک‌های زندگی مختلف را در بر می‌گیرد و در نتیجه بسیاری از گیاهخوارن هم مایلند تا آن را تجربه کنند اما برای آن‌ها سوال است که آیا می‌توانند بدون مواجه شدن با مشکلات غذایی یک سافاری را تجربه کنند یا خیر؟ پاسخ کوتاه و سریع به این سوال خیر است! این افراد قرار نیست در سافاری از نظر غذایی اذیت شوند. راه‌های زیادی برای این دسته از افراد وجود خواهد داشت که بتوانند همانند سایر گردشگران یک سافاری را به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ گونه مشکلی تجربه کنند.

گیاهخواران در راه سافاری!

گیاهخواران سافاری

گیاهخواران باید پیش از سفر توضیحات غذایی خود را با جزئیات کامل اعلام کنند!

فرض کنیم گردشگری وجود دارد که گیاهخوار است و نصف چیزهایی که از دید بقیه «غذا» به حساب می‌آید را مصرف نمی‌کند! شگفت زده خواهید شد اگر بدانید در آفریقا راه‌های بسیاری برای چنین افرادی وجود خواهد داشت تا به آسانی همانند بقیه از سافاری خود لذت برده و از نظر غذایی دچار مشکل نشوند. مهم‌ترین نکته این است که این افراد باید پیش از رفتن به سافاری و در مرحله انتخاب کمپ خود، توضیحات غذایی خود را با جزئیات کامل اعلام کند و کمپی را انتخاب کند که با این مورد مشکلی نداشته باشد و اعلام آمادگی کند. به همین سادگی! بسیاری از مراکز و رستوران‌ها در این زمینه واقعا رعایت می‌کنند اگر تنها به آن‌ها تذکر کوچکی داده شود که فردی گیاهخوار نیز در جمع وجود دارد. بسیاری از مراکز سافاری وجود دارند که برای افراد گیاهخوار پیش از سفر تضمین می‌کنند که آن‌ها در تجربه سافاری خود با هیچ مشکلی از نظر غذایی مواجه نخواهند شد. برای گیاهخوارانی که می‌خواهند سافاری را تجربه کنند، استفاده از چنین مراکزی بهترین و مطمئن‌ترین راه حل خواهد بود.

آفریقا می‌تواند گیاهخواران را راضی نگه دارد!

گیاهخواران سافاری

آفریقا می‌تواند رژیم غذایی یک گیاهخوار را پوشش دهد!

در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورهای شاخص در زمینه سافاری، پیشرفت‌های عظیمی از نظر گردشگری شکل گرفته و قدم‌های مهمی در راستای پیشرفت تک تک عوامل مرتبط به گردشگری و سافاری برداشته شده است. امروزه شهرهای مهم آفریقا که قطب‌های اصلی سافاری به شمار می‌آیند، همه و همه از نظر غذایی و رستوران‌ها نیز بسیار پیشرفت داشته‌اند و تمام آن‌ها به آسانی می‌توانند رژیم غذایی یک گیاهخوار را پوشش دهند.

گیاهخواران سافاری

این نکته را به خاطر داشته باشید که اکثر شهرها و مناطق مهم آفریقایی که این روزها با سافاری ادغام شده‌اند، با فهم زبان انگلیسی هیچ مشکلی نخواهند داشت بنابراین شما به سادگی می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و بگویید که گیاهخوار هستید. مطمئن باشید که هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. در ادامه نقل قولی از گردشگری را بخوانید که همسفرش یک گیاهخوار بود و سافاری آفریقایی را بدون مشکل تجربه کرده بود:

در زامبیا و در یکی از سفرهایم یکی از همراهانم گیاهخوار بود و از طرفی به یک سری از غذاهای خاص هم آلرژی داشت. مسئولین کمپ با سرآشپز صحبت کرده و سپس سرآشپز با خود او صحبت کرد و تمام برنامه‌های غذایی او را متوجه شد. از آن به بعد او همیشه غذای مخصوص خود را دریافت می‌کرد و تا پایان سفرش هم هیچ مشکلی نداشت. بسیار خوب است که مسئولین کمپ‌های سافاری می‌توانند این مشکل را برطرف کنند و افراد گیاهخوار یا گردشگرانی که رژیم غذایی مخصوصی دارند حتما به این نکته توجه داشته باشند که پیش از سفر خود این مسئله را با کمپ در میان بگذارند و کمپی را انتخاب کنند که با این شرایط مشکلی نداشته باشند. نگران نباشید! آن‌ها می‌توانند به راحتی از پس این کار برآیند.

همان طور که می‌بینید گیاهخواران و افرادی که به یک سری از مواد غذایی آلرژی دارند هم می‌توانند به آسانی یک سافاری را تجربه کنند و با مشکلی مواجه نشوند.

هنوز هم در مورد سافاری برای گیاهخواران شک دارید؟

گیاهخواران سافاری

اگر گیاهخوار هستید و تمایل دارید یک سافاری را تجربه کنید اما همچنان در این زمینه مردد هستید، راهکارهای زیر را دنبال کنید:

  • به انجمن‌های سافاری در فضاهای مجازی بروید و با افرادی که این مسئله را تجربه کرده‌اند بحث کنید و سوالات خود را بپرسید.
  • قرص‌های مکمل و تقویتی را به همراه خود در سافاری ببرید.
  • مغز و آجیل به همراه داشته باشید تا در جاده و راه‌های کمپ از آن‌ها استفاده کنید.
  • با کمپ خود هماهنگ کنید و مسئله خود را برای آن‌ها به طور کامل شرح دهید.
  • به صورت آنلاین راهنمای رستوران‌های مخصوص گیاهخواران در نزدیکی کمپ خود را مطالعه کرده و مکان دقیق آن‌ها را پیدا کنید.

و در نهایت این مسئله را به یاد داشته باشید که تا کنون افراد بسیاری با شرایط غذایی ویژه‌ای سافاری آفریقا را تجربه کرده و با مشکلی هم مواجه نشده‌اند. تجربه سافاری برای این افراد به هیچ وجه دردسرساز نخواهد بود و گردشگران با سلیقه‌های خاص در موارد مختلف به راحتی و بدون مشکل می‌توانند سافاری را تجربه کنند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ نظرات خود را با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه