ساحل قرمز در پنجین چین، ساحلی پوشیده از جلبک های قرمز

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی سه شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
ساحل قرمز در پنجین چین، ساحلی پوشیده از  جلبک های قرمز

شهر پنجین در کشور چین ساحلی استثنایی بانام، «ساحل قرمز» دارد که سطح آن پوشیده از گیاه «سیاه شور»(suaeda salsa) است، با کجارو همراه باشید تا این ساحل دیدنی را بهتر بشناسیم.

می‌خواهیم یک ساحل زیبا را به شما معرفی کنیم، اما این ساحل با بقیه متفاوت است و در آن خبری از شن و سنگ نیست. ساحل قرمز پنجین در کشور چین پوشش گیاهی خاصی دارد. این ساحل از نوعی جلبک دریایی قرمز بانام «سیاه شور»(suaeda salsa) پوشیده شده است.

چشم‌انداز قرمز

مساحت جلبک‌های دریای قرمز یا همان «سیاه شورها» شهر پنجین،۱۳۲ کیلومتر مربع است که برابر با نصف مساحت شهر اورلندو فلوریدا است. سکوی چوبی با ارتفاع ۲ متر در سرتاسر منطقه امن ساحل تعبیه‌شده است که افراد می‌توانند با پیاده‌روی در مسیر مشخص‌شده از منظره ساحل قرمزرنگ لذت ببرند. افراد حق ورود به منطقه اصلی پوشش گیاهی جلبک‌های قرمز را ندارند.

ساحل قرمز پنجین چین

گیاه «سیاه شور»(suaeda salsa) از دسته گیاهان گلدار و راسته میخک‌سانان است، نام علمی این گیاه «سوئدا»(suaeda) است. سیاه شور در فصل‌های بهار و پاییز سبزرنگ است ولی در تابستان رنگ آن‌ به سمت قرمز روشن می‌رود، به همین دلیل است که این ساحل، ساحل قرمز نام‌گذاری شده است.

ساحل قرمز پنجین چین

ضیافت رنگ‌ها، آواز پرندگان

جلبک‌های قرمزرنگ، فقط در چین رشد نمی‌کنند، مکان‌های زیادی در دنیا وجود دارد که پوشش گیاهی بخشی از آن را سیاه شورها تشکیل داده‌اند. در برخی کشورها این گیاه را بانام «seepweed» هم می‌شناسند. مهم نیست سیاه شورها کجای زمین رشد می‌کنند، این گیاهان در هر منطقه‌ای پرورش داده شوند، در فصل تابستان قرمزرنگ می‌شوند و تبدیل رنگ آن‌ها ربطی به خطه جغرافیایی که در آن می‌رویند ندارد.

موقعیت ساحل قرمز،شهر پنجین،کشور چین

یکی دیگر از جاذبه‌های ساحل قرمز پنجین گونه‌های متنوع پرندگانی است که در حوالی این ساحل پرواز می‌کنند. ساحل قرمز ۲۶۰ نژاد پرنده را در خود جای‌داده است که ازجمله آن‌ها می‌توانیم به ماهی‌خوار کاکل قرمز اشاره‌کنیم. اگر در فصل مهاجرت پرندگان به ساحل قرمز سفر کنید، «کاکایی ساندرز» (black-headed Saunder) را هم خواهید دید.

ساحل قرمز پنجین چین

ساحل قرمز ۲۶۰ نژاد پرنده را در خود جای‌داده است.

خوراکی‌ها و غذاهای پنجین هم با جاهای دیگر فرق دارد. اگر به پنجین سفر کردید حتماً خرچنگ‌های محلی و برنج مخصوص را امتحان کنید. یک نوع برنج بانام «برنج المپیک زمستانی سال ۲۰۰۸ پکن» در شهر پنجین پخته می شود که امتحان این برنج هم خالی از لطف نیست، با خوردن این برنج، حس می‌کنید مدال طلای المپیک را برده‌اید!

در ادامه شمارا به تماشای ویدئویی از ساحل قرمز شهر پنجین چین دعوت می‌کنیم:

دانلود ویدئو

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه