پاریس، شهری برای عاشقان شعر و هنر

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
پاریس، شهری برای عاشقان شعر و هنر

پاریس شهر نور، شهری با جاذبه‌های بی‌نظیر در قاره‌ی سبز است که در هر بخش از آن داستان‌های بسیاری در هر زمینه‌ای می‌توان یافت که مدت‌ها می‌توانید در مورد آن صحبت کنید. در سفری کوتاه و با عکس‌های اختصاصی کجارو قصد داریم قدمی در این شهر عشق بزنیم؛ با ما همراه باشید.

پاریس شهر افسانه‌ای سرزمین فرانسه و پایتخت آن، سال‌های بسیاری است که در فهرست برترین‌های اروپا قرار دارد. این شهر زیبا که به شهر نور و شهر عشق معروف است با هر قدم در گوشه و کنار آن زیبایی‌های خاصش شما را محصور و جادو می‌کند. بناهای تاریخی، موزه‌ها، خیابان‌های معروف از یک سو و سبک مدرنیته، دنیای مد و هنر از سویی دیگر این شهر را به جواهری بی‌بدیل تبدیل کرده است که هر روز درخشان‌تر از روز قبل است. پاریس شهر افسانه‌ای گردشگران، همچون گنجینه‌ای است که هر کسی رویای دستیابی به آن را در سر می‌پروراند و ما در سفری کوتاه قصد داریم حس خوب قدم زدن در این شهر را با شما به اشتراک بگذاریم؛ دوستانِ جان کجارویی با ما همراه باشید تا با عکس‌های اختصاصی به بخش کوچکی از این شهر سفر کنیم.

پاریس

میادین در پاریس یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در این شهر است، چون هر میدانی، رستوران‌های منحصر به فرد، مغازه‌های شیک، سالن‌های معروف مد، جواهر فروشی‌های مجلل و هتل‌های زیبا را در خود جای داده است.

«میدان وندوم» (Place Vendome) که در بخش شرقی میدان «کنکورد» (Place de la Concorde) قرار دارد مجموعه‌ای بی‌نظیر را در اطراف خود گرد هم آورده است و ظاهری شاهانه را در کمال سادگی به تصویر کشیده است.

میدان وندوم پاریس

قدم زدن در بخش‌های این میدان و گذر به هر یک از خیابان‌ها بسیار لذت بخش است و می‌توان گفت بسیاری از هتل‌های معروف و جواهرفروشی‌های لوکس پاریس در اطراف این میدان قرار دارد.

میدان وندوم پاریس

در سفر به پاریس هر چقدر هم که زمان سفر شما طولانی باشد باز هم برای دیدن همه جاذبه‌ها و دیدنی‌هایش زمان کم می‌آورید. کلیساها بخشی از جاذبه‌های این شهر است که معروف‌ترین آن کلیسای نتردام است که سالانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند.

کلیسا پاریس

در نزدیکی میدان وندوم کلیسای زیبا و ساده‌ای با معماری هنرمندانه به نام Saint-Roch قرار دارد که مجسمه‌های زیبایش شما را مجذوب خود می‌کند. دیدن این کلیسا چه از نمای بیرونی آن و چه دیدن داخل آن حس خوبی را به شما القا می‌کند. همچنین در کنار این کلیسا مراکز خرید بسیاری با جدیدترین نمونه‌های مد وجود دارد.

کلیسا پاریس

همین‌طور که مسیر خود را ادامه می‌دهیم مجسمه‌ی طلایی رنگ «ژان دارک» (Jeanne d'Arc) با شکوه و جلال بسیار در جلوی چشمان ما نمایان می‌شود. این مجسمه نمادی از بانوی قهرمان فرانسوی است که در جنگ صد ساله بر ضد انگلستان فرمانروایی فرانسویان را بر عهده داشته است.

مجسمه ژان دارک پاریس

 او را در تاریخ ۳۰ مه ۱۴۳۱ به جرم کفر در میدان شهر «روان» (Roanne) سوزاندند اما سال‌ها بعد او را بیگناه و به عنوان قدیس معرفی کردند. داستان‌های بسیاری از درایت و پاکدامنی این بانو نقل شده است و به عنوان یاد بود او علاوه بر فرانسه در کشورهای دیگر مجسمه و نمادهای بسیاری از وی وجود دارد.

مجسمه ژان دارک پاریس

موزه‌های معروف بسیاری در جای جای دنیا وجود دارد اما کمتر کسی است که اهل تاریخ و آثار باستانی باشد اما نام موزه لوور را نشنیده باشد. این موزه که پربازدیدترین و بزرگترین موزه دنیا است علاوه بر ساختمان باشکوه و بی‌نظیرش مجموعه‌هایی را در خود جای داده است که در هیچ جای دنیا قابل رویت نیست؛ همچنین آثار باستانی ایرانی بسیاری در این موزه نگهداری می‌شود که مهمترین آن «اسب دوسر» یکی از سرستون‌های اصلی تخت جمشید است.

موزه لوور پاریس

قدم زدن در بخش‌های اطراف موزه و دیدن بناهای زیبای آن تجربه‌ای تکرار نشدنی و شیرین برای هر گردشگر است.

پاریس

کاخ «اپرای گارنیه» (Opéra Garnier) از کاخ‌های زیبای شهر پاریس است که در سال‌های بسیاری محل برگزاری نمایش‌های اپرا و باله شهر پاریس بوده است.

 نمای این بنا دارای ستون‌های کلاسیک و ۸ مجسمه است که نمادهای افسانه‌ای را شامل می‌شود: شعر، موسیقی، شعر کوتاه حماسی، از بر خوانی، ترانه، درام و رقص.

کاخ اپرای گارنیه پاریس

 موزه‌ و کتابخانه‌ای که در این کاخ قرار دارد آرشیوی از سه قرن گذشته و نمایشگاه‌هایی است که به هنر اپرا اختصاص دارد. شرکت در یکی از اپراها و یا نمایش‌های باله بهترین تجربه‌ای است که یک گردشگر ممکن است در شهر پاریس داشته باشد.

کاخ اپرای گارنیه پاریس

گذر از مرکز شهر و دیدن خانه‌های قدیمی و ساختمان‌های زیبا در کنار کافه‌های شلوغ و رنگارنگ طعم سفر را در این شهر نورانی و پر شور، بیشتر می‌کند.

پاریس

در آخرین بخش از سفر کوتاه خود به منطقه La Defense می‌رویم و از طاق باشکوه دفانس دیدن می‌کنیم. این منطقه که یادآور مقاومت تلخ نیروهای فرانسوی در این منطقه و در جنگ فرانسه-پروس که در سال‌های ۱۸۷۰ تا ۱۸۷۱ اتفاق افتاده است هم اکنون به جاذبه‌ای پربازدید تبدیل شده است و این سازه عظیم با ساختار مستطیل شکلش در شب و با نورپردازی‌هایی که طراحی شده است به بهترین شکل ممکن می‌درخشد.

طاق دفانس پاریس

آنچه که ذکر شد و دیدید تنها ذره‌ای از دیدنی‌های پاریس بود و مطمینا هر گردشگری که پای در این شهر تاریخی و دل ربا می‌گذارد دوست دارد که دوباره به آن سفر کند؛ فراموش نکنید که در هر بار سفر به پاریس حس جدیدی را تجربه خواهید کرد.

پاریس شهر نور

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه