حقایق جالب در مورد کوش آداسی؛ ترکیه

کسری مجیدی
کسری مجیدی سه شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
حقایق جالب در مورد کوش آداسی؛ ترکیه

کوش آداسی از مناطق گردشگری محبوب تابستانی در سفر به ترکیه محسوب می‌شود. همراه کجارو باشید تا با حقایق و نکات جالبی از این منطقه آشنا شوید.

کوش آداسی در غرب ترکیه به‌عنوان یکی از مناطق گردشگری پرطرفدار، به‌ویژه برای سفرهای تابستانی، به شمار می‌رود. مهم‌ترین مشخصه‌ی این منطقه، با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی، سواحل و جاذبه‌های کم‌نظیر آن است. از طرفی با توجه به عقبه و قدمت این منطقه، آثار تاریخی بسیاری نیز در آن یافت می‌شود.

به بهانه‌ی گرم‌تر شدن هوا و در ادامه، سفرهای تابستانی بسیاری از هموطنانمان به این منطقه، به سراغ حقایق و نکات جالبی از کوش آداسی رفته‌ایم.

کوش آداسی

۱. بر اساس مستندات قدمت سکونت بشر در این منطقه به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می‌شود.

۲. در طول تاریخ نیز به کرات این منطقه بین اقوام و ملل گوناگون، از جمله ایرانیان و رومیان، دست به دست شد؛ تا آنکه در قرن ۱۵ میلادی به تصرف عثمانی‌ها درآمد. بعدها در اوایل قرن ۲۰ بود که کوش آداسی به‌عنوان بخشی از ترکیه‌ی امروزی مطرح شد.

کوش آداسی قدیم

۳. نام کوش آداسی از دو واژه‌ی «کوش» (Kuş) به معنی «پرنده» و «آدا» (ada) به معنی «جزیره» گرفته شده است.

۴. «افسوس» (Ephesus) نام یکی از شهرهای مشهور، قدیمی و باستانی است که در کوش آداسی فعلی قرار گرفته است. کماکان نیز چندین آثار از دیگر شهرهای قدیمی در کوش آداسی پابرجا است که به جاهای دیدنی کوش آداسی تبدیل شده است.

کوش آداسی

۵. کوش آداسی در خلیجی به همین نام در دریای «اژه» (Aegean)، در سواحل غربی ترکیه، با فاصله‌ای ۹۰ کیلومتری از «ازمیر» (Izmir)، واقع شده است.

۶. این شهر به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خود از آب و هوای گرم و مرطوب با میانگین دمای ۳۶ درجه در روزهای گرم سال و میانگین دمای ۱۳ درجه در روزهای سرد سال برخوردار است.

کوش آداسی

۷. کوش آداسی با ۳۰۰ روز آفتابی در سال پذیرای علاقه‌مندان است.

۸. گردشگران در تمامی روزهای سال به این منطقه سفر می‌کنند؛ اما با توجه به ویژگی‌های طبیعی کوش آداسی عموما شلوغ‌ترین زمان سال در این منطقه فصل تابستان است.

گردشگران در کوش آداسی

۹. کوش آداسی از جمعیتی نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر برخوردار است.

۱۰. در شلوغ‌ترین زمان سال، در حدود یک میلیون نفر به کوش آداسی سفر می‌کنند.

۱۱. همان طور که اشاره شد، عمده شهرت کوش آداسی به خاطر سواحل آن است. به‌طور کلی این منطقه از ۷ ساحل اصلی بهره می‌برد که از امکانات و تجهیزات تفریحی کاملی برخوردار هستند. البته جزایر، غارها و پارک‌های این منطقه نیز از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌روند.

سواحل کوش آداسی

۱۲. بندرگاه کوش آداسی یکی از بزرگ‌ترین بندرهای ترکیه محسوب می‌شود. همچنین بسیاری از قایق‌ها و کشتی‌های دیگر کشورها و بین‌المللی نیز در این منطقه لنگر می‌اندازند.

بندر کوش آداسی

۱۳. نزدیک‌ترین فرودگاه به کوش آداسی، فرودگاه ازمیر در ۸۰ کیلومتری آن است.

۱۴. بیشترین درآمد کوش آداسی از صنعت گردشگری حاصل می‌شود.

گلف در کوش آداسی

۱۵. برای آخرین مورد جالب است بدانید که به واسطه‌ی نزدیکی این شهر و یکی از جزایر تفریحی یونان، با نام «ساموس» (Samos)، رفت و آمدهای بسیاری با قایق‌های تفریحی بین این دو منطقه صورت می‌گیرد و یکی از جاذبه‌های آن‌ها به شمار می‌روند.

کوش آداسی و ساموس

مطالب مرتبط:

دیدگاه