برگزاری اجلاس وزرای گردشگری آئورا در ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
برگزاری اجلاس وزرای گردشگری آئورا در ایران

اجلاس وزرای گردشگری اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند (IORA) در چابهار یا جزیره کیش برگزار می‌شود. 

سرپرست معاونت گردشگری از برگزاری اجلاس وزرای گردشگری اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند (IORA) در چابهار یا جزیره کیش خبر داد.

میرهادی قره‌سید رومیانی، سرپرست معاونت گردشگری کشور در نخستین جلسه کمیته اجرایی اجلاس وزرای گردشگری اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند (IORA) اعلام کرد:

میزبانی جمهوری اسلامی ایران از اجلاس بین‌المللی آئورا در بهمن‌ماه سال جاری فرصت مغتنمی برای پیشبرد اهداف توسعه گردشگری و تعامل در این زمینه با کشورهای حاشیه اقیانوس هند از جمله اندونزی، مالزی، سنگاپور و جز آن فراهم خواهد آورد.

به گفته‌ی این مقام مسئول، با توجه به موضوع اصلی این رویداد یعنی توسعه پایدار گردشگری، راهکارهای تقویت تعامل و ارتباط با کشورهای حاضر در این راستا می‌تواند یکی از مهم‌ترین اهداف موردنظر به‌شمار آید.

یکی از بخش‌های این قانون که در پی انتقال صنعت گردشگری از بخش فرهنگی به صنعت در قالب برنامه ششم توسعه محقق شده موضوع گردشگری دریایی است که به‌صورت ویژه به آن پرداخته خواهد شد.

وی در ادامه گفت:

انتخاب محل برگزاری از میان دو منطقه آزاد کیش و چابهار انجام خواهد شد و درصدد هستیم که مجموعه‌ای از شرایط از جمله میزبانی شایسته از مهمانان، تامین امنیت و به‌ طور کلی بسته‌ای کامل از ملاحظات را در نظر بگیریم.

قره‌سید اعلام کرد که میزبانی شایسته این رویداد نیازمند پیوست عملیاتی متناسب با اهداف مذکور دارد تا در پی آن ضمن مشخص شدن وظایف هر یک از دستگاه‌های دخیل در این موضوع، از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، محیط‌زیست و امورخارجه، زمینه دستیابی به خروجی موردنظر نیز فراهم شود.

سایر موضوعات ازجمله پرداختن به راه ابریشم دریایی، برگزاری تورهای تلفیقی، توجه به موضوع گردشگری حلال و همچنین فعال کردن محوریت گردشگری فرهنگی ایران میان کشورهای مهمان از موضوعاتی بود که مسئولان و کارشناسان حاضر در این نشست مطرح کردند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه