۳۵ حاجی غیرایرانی از آغاز اعزام زائران به عربستان فوت کردند

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۰
۳۵ حاجی غیرایرانی از  آغاز اعزام زائران به عربستان فوت کردند

اداره کل گذرنامه عربستان از فوت ۳۵ تن از حجاج کشورهای خارجی خبر داد. خوشبختانه حاجیان ایرانی در سلامت به سر می‌برند. 

اداره کل گذرنامه عربستان اعلام کرد، از زمان آغاز اعزام حجاج تاکنون، ۳۵ تن از حجاج کشورهای خارجی فوت کرده‌اند. این مرکز از ارائه دیگر جزئیات از جمله ملیت و یا علت فوت آنها نکرده است. 

این اداره با انتشار گزارشی اعلام کرد از تاریخ ۲۴ ژوئیه تا روز یکشنبه، ۶۷۵ هزار و ۱۴۳ حاجی وارد عربستان شده‌اند که از این تعداد ۳۵ تن از آنها فوت کرده‌اند.

در این گزارش اشاره‌ای به ملیت حجاج فوت شده و علت فوت‌شان نشده است.

پیرحسین کولیوند، معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر  اعلام کرد:

بحمدالله زائران کشورمان در سلامت هستند و مشغول اعمال حج و زیارت اماکن مقدسه در شهرهای مکه و مدینه هستند.  بحمدالله هیچ حادثه ای برای زائران ایرانی رخ نداده است و همگی در سلامت هستند.همچنین او از مردم و رسانه‌ها خواست تا اخبار صحیح را از قول مسئولان ایرانی پیگیری کنند و به شایعات و تبلیغات مسمومی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد توجه نکنند.

بر اساس گزارش ادره کل گذرنامه عربستان،  تعداد حجاجی که از طریق خطوط هوایی وارد این کشور شده‌اند را ۶۶۳ هزار و ۸۶۰ تن و حجاجی که زمینی وارد شده‌اند، ۱۰ هزار و ۷۹۶ تن و حجاجی که از راه دریا برای انجام مناسک حج وارد عربستان شده‌اند را ۴۸۷ حاجی است.  تعداد حجاج سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۱۷ درصد افزایش به ۹۸ هزار و ۳۸۷ حاجی رسید.

در حالی که عربستان به دلیل پروژه‌های توسعه‌ای در صحن حرم مکی برای چهار سال پیاپی تعداد حجاج داخلی را تا ۵۰ درصد و حجاج خارجی را تا ۲۰ درصد کاهش داده بود، در پنجم ژانویه گذشته اعلام کرد که میزان پذیرش حجاج را برای ایام مناسک حج افزایش خواهد داد.

در همین حال، حمید محمدی، رییس سازمان حج و زیارت همچنین با تکذیب خبر «کشته شدن» جمعی از زائران در عربستان، تاکید کرد:

خبری با عنوان کشته شدن ۳۰ زائر خانه‌ی خدا درست نیست. آماری که اعلام شده، مربوط به فوت‌شدگان کشورهای مختلف از ابتدای عملیات حج امسال است.

برخی رسانه‌ها، خبری که خبرگزاری عربستان مبنی بر فوت ۳۵ زائر را به «کشته شدن» تعبیر کرده بودند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه