سفر به ۱۰ کشور شاد جهان؛ از نروژ تا نیوزیلند (قسمت اول)

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار چهار شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
سفر به ۱۰ کشور شاد جهان؛ از نروژ تا نیوزیلند (قسمت اول)

اگر اهل سفر کردن به کشورهای مختلف هستید و دوست دارید تا بهترین لحظات زندگی را در این کشورها تجربه کنید پس بهتر است به کشورهایی که به شما احساس شاد بودن و راحتی را می‌دهند سفر کنید. با کجارو همراه باشید.

آیا شما در یکی از شادترین کشورهای دنیا زندگی می‌کنید؟ آیا شما اهل یکی از این کشورها بوده‌اید و آیا متوجه شده‌اید که کشور شما در میان شادترین کشورهای جهان در نظر گرفته می‌شود؟ آیا به دنبال سواحل و تابستان‌های گرم و یا کوه‌ها و برف و سرما هستید، می‌خواهید به یک محل پر از شادی سفر کنید. هیچ چیز به اندازه لبخند یک گردشگر در یک کشور خارجی خوشایند نیست، جایی که ممکن است زبانی متفاوت داشته باشید، اما احساس می‌کنید که فرهنگ، مردم، و شیوه زندگی افراد را به طور کلی درک می‌کنید. این‌ها عواملی هستند که باعث می‌شوند تعطیلات، گشت و گذار در آخر هفته، ماه عسل، عروسی در خارج از کشور، و حتی محل کار بسیار لذت‌بخش، بدون مشغله و شاد باشند.

نروژ

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

نروژ در حال حاضر شادترین کشور جهان است، از دانمارک پیشی گرفته و دانمارک را به رتبه دوم فرستاده است! چه عواملی باعث شاد بودن این کشور و مردم آن شده‌اند؟ فرهنگ پرطراوت، پارک ملی جوتونیمن، فلات‌های فوق‌العاده نروژ، قطب شمال و راه‌های ورودی به این کشور که هرکدام از بخش‌های مختلف طبیعت تشکیل شده‌اند، نروژ را به یک مقصد عالی برای سفر تبدیل کرده‌اند که حتما باید یک بار در طول زندگی به آنجا رفت. وقتی می‌توانید مکان‌های شاد بودن را پیدا کنید که مکان مناسب مسافرت خود را پیدا کرده باشید.

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

به غیر از زیبایی‌های بی‌نظیر نروژ، این کشور بهشت ماجراجویی برای دوستداران سفر است. همچنین شهرهای این کشور پر از معماری‌های چشم‌نواز بوده که نشان‌دهنده عشق مردم این کشور به طراحی است. انتخاب شما برای رفتن به کوه‌ها، دره‌ها، سواحل و جنگل‌ها، یا گردشگری در خیابان‌های روستایی و مراکز شهر، همگی در شادترین کشور جهان برای شما آماده بوده و انتظار شما را می‌کشد.

دانمارک

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

کشوری که سال‌ها به عنوان شادترین کشور دنیا لقب گرفته بود، اکنون در رتبه دوم قرار گرفته است، با وجود اینکه به طور مرتب کیفیت زندگی خود را با کشورهای برتر در ارزیابی‌ها مقایسه کرده و بهبود می‌بخشد. افراد معمولا مجذوب خیابان‌های سنگ فرش شده، شهرهای رنگارنگ و زیبایی‌های طبیعی این کشور هستند. برخی از زیباترین شهرهای دانمارک که برای سفر مناسب‌اند، عبارت‌اند: از ریب، اسکاجن، سووانکه، ابلتفت، و ماریجر هستند.

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

شما می‌توانید به ریویرا دانمارک سفر کرده یا به گردشگری در سواحل جنوبی زلند، منطقه زیبای شناخته شده با صخره‌های سفید و سواحل شنی و حیات وحش بومی، بپردازید. شما همچنین می‌توانید به کپنهاگن، جذاب‌ترین پایتخت اروپا سفر کنید. کپنهاگن ترکیبی ایده‌آل از دنیای قدیمی و جدید است، که ترکیبی از کافه‌های شلوغ و کاخ‌های سلطنتی و کلیساهای باستانی به شمار می‌رود. دوچرخه‌سواری یا قدم زدن در شهر سبب آشنایی با آثار باقیمانده از گذشته می‌شود.

ایسلند

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

با ارائه بالاترین کیفیت آموزشی و نرخ تولد در جهان (و نرخ جرم و جنایت بسیار پایین)، یک جامعه پیشرفته از لحاظ فرهنگی و با انرژی و کارآمدی بالا است، ایسلندی‌ها یکی از شادترین مردم روی زمین هستند. یکی از بهترین گنجینه‌های پنهان ایسلند، کوه‌های شمال غربی این کشور، یعنی وستتفیردیر است. بیابان‌های دست نخورده و سکوت لذت‌بخش حاکم بر تمام منطقه، وستتفیردیر را به یک مقصد بسیار عالی برای سفر تبدیل کرده است. هر انسان اهل خطر، ماجراجو، عکاس و عاشق طبیعت باید از این مکان دیدن کند!

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

پایتخت این کشور یعنی ریکیاویک، یک منطقه کوچک با جذابیت‌های بزرگ است. این شهر از آن دسته مکان‌هایی است که در خیابان‌ها، روستاهای نزدیک، غذاخوری‌های سر راهی، و مکان‌های گردشگری این کشور شاد، با افراد و چهره‌های آشنا روبه‌رو می‌شوید. با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۰۰۰ نفر، در این شهر کوچک، اتفاق‌های بسیاری می‌تواند رقم بخورد. پیاده‌روی در آستوروالور، در مربع سبز مقابل مجلس، یا رفتن به لاگواگر، "خیابان اصلی" ایسلند با مغازه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و غیره بسیار لذت‌بخش است.

سوئیس

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

سوئیس، جدای از شکلات، ساعت و اسکی، در جهان معاصر با چهار زبان زنده، شهری شناخته شده به دلیل فرهنگ شهری و معماری منحصربه‌فرد خود است. اگر تا به حال به این کشور شاد و زیبا سفر نکرده‌اید، حتما باید پایتخت سوئیس را برای سفرهای بعدی، مدنظر داشته باشید. این شهر با مناظر قدیمی و هنر مدرن خود در جهان کلاسیک، دارای چشم‌اندازی پیشرو در فرهنگ است. از قلعه‌ها و رستوران‌های شیک گرفته، تا مناظر آلپ و پارک‌های در دسترس، سوئیس همه چیز دارد!

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

سوئیس مردم و گردشگران را همواره به سوی خاطرات، ساختمان‌ها، سازه‌ها و خانه‌های قدیمی و... سوق می‌دهد. سوئیس با مراتع سبز، دره‌های پهناور، کوه‌های یخچالی، حیات وحش خشمگین و دریاچه‌های کریستالی شما را از خود بیخود می‌کند. سفر به سوئیس برای فرار از مشکلات زندگی، شگفت‌انگیز است!

فنلاند

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

فنلاند به راحتی می‌تواند جزو یکی از مکان‌های بی‌نظیر جهان تلقی شود؛ با جنگل‌های انبوه، دریاچه‌های زیبا، مشابه با نقاشی‌های هنرمندان، یکی از پرطرفدارترین مکان‌های اروپایی برای عاشقان گردشگری است که در طول سال به این مکان سفر می‌کنند. پارک‌های ملی، مجموعه‌ای از دریاچه‌ها و رودخانه‌ها و مزرعه‌های دست نخورده فلفل این کشور، مکانی مناسب برای هر مسافر عکاسی است که به دنبال محیطی ایده‌آل می‌گردد. شما می‌توانید خرس‌ها، گوزن‌ها و سایر حیوانات وحشی را در طول سفرهای خود به پارک‌ها یا جستجو با قایق ببینید.

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

با این حال، فنلاند فقط یک کشور با سرزمین‌های رام نشده نیست. شهرهای شلوغ و پر جنب و جوش که در بخش‌های جنوبی این کشور قرار دارند، از جمله هلسینکی، به عنوان یک مرکز پیشرفته شهری با معماری در سطح بالا، نوازندگان خیابانی، رستوران‌های عالی و مغازه‌های شیک است. فنلاند به عنوان یکی از شادترین کشورهای دنیا، تمام انتظارات سفر شما را برآورده کرده، و شما را عاشق شگفتی‌های خود می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع ecophiles

دیدگاه