در سافاری چه وسایلی را به همراه داشته باشیم؟ (قسمت اول)

شایان شفایی
شایان شفایی شنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
در سافاری چه وسایلی را به همراه داشته باشیم؟ (قسمت اول)

اگر قصد رفتن به یک سافاری را دارید و هنوز مطمئن نیستید که دقیقا چه وسایلی در یک سافاری مورد نیاز شما خواهد بود، با کجارو همراه باشید.

سافاری تجربه‌ای جالب، هیجان‌انگیز و خاطره ساز است که چالش‌های خاص خود را به‌همراه دارد و گردشگر برای تجربه یک سافاری باید با مسائل مختلفی روبه‌رو شود که هرکدام به‌نحوی تجربه خاصی را به‌همراه خواهد داشت. سافاری‌ها هم همانند سایر تجربه‌های گردشگری دیگر وسایل و ابزار خاصی را می‌طلبد که باید هوشمندانه انتخاب شوند تا کارآمد ظاهر شوند. در ادامه با لیست اقلام و وسایل مورد نیاز سافاری همراه باشید:

وسایل مهمی که هرگز نباید فراموش کنید!

وسایل سافاری

  • کرم ضدآفتاب: سافاری‌ها در آفریقا برگزار می‌شوند و برای گردشگرانی که از سایر نقاط به این قاره سفر می‌کنند، گرمای خورشید می‌تواند مسئله ساز شود. پس کرم ضدآفتاب را هرگز فراموش نکنید!
کلاه‌های نقابدار در سافاری مناسب نیستند!
  • کلاه آفتابی: در ادامه مسئله‌ای که پیش‌تر مطرح شد، کلاه می‌تواند سافاری شما را لذت‌بخش‌تر کند. این نکته را مورد توجه قرار دهید که کلاه‌های نقابدار در سافاری چندان مناسب نیستند و سعی کنید از کلاه‌هایی که سایبان گرد و سرتاسری دارند استفاده کنید تا گردن شما هم در امان باشد و در آفتاب اذیت نشوید.
  • عینک آفتابی: عینک آفتابی در عین حال هم به دید بهتر شما در روز کمک می‌کنند و از اذیت شدن چشمانتان توسط نور خورشید جلوگیری می‌کند و هم باعث می‌شود تا گردوخاک یا حشرات چشمانتان را اذیت نکند. سعی کنید عینکی به‌همراه داشته باشید که تا حد امکان جلوی اشعه یو وی خورشید را بگیرد.
  • چراغ قوه: چراغ قوه به میدان دید بهتر شما در شب کمک خواهد کرد. اگر خواستید شبانه در کمپ قدم بزنید، به‌همراه داشتن یک چراغ قوه کمک بسیار بزرگی به شمار خواهد آمد.
  • پماد دفع حشرات: حشرات موذی در برخی از سافاری‌های خاص به یک مشکل اساسی تبدیل خواهند شد. اگر به یک سافاری می‌روید که پیش از آن خطر حضور مالاریا به شما اعلام شده، حتما به سراغ وسایل مخصوص دفع مالاریا بروید.
  • دارو: هر داروی مورد نیازی که مصرف می‌کنید یا وجودش را بسته به نوع سافاری خود ضروری می‌دانید به‌همراه داشته باشید.

وسایلی که نبودشان شما را عذاب خواهد داد!

وسایل سافاری

دوربین دوچشمی خود را به‌همراه داشته باشید!
  • دوربین دوچشمی: مشاهده بهتر حیوانات در سافاری گاهی اوقات نیاز به یک دوربین دوچشمی دارد و معمولا اگر به این امید به سافاری می‌روید که دوربین شخص دیگری را قرض بگیرید، ناامید خواهید شد! پس دوربین دوچشمی خود را به‌همراه داشته باشید.
  • دوربین عکاسی: سعی کنید یک دوربین عکاسی مناسب با قابلیت بزرگ‌نمایی کافی به‌همراه داشته باشید تا بتوانید از ثبت تصاویر زیبا در سافاری لذت ببرید.
  • کوله پشتی: یک کوله‌پشتی مخصوص گشت‌های روزانه سافاری به‌همراه داشته باشید تا تمامی وسایل مورد نیاز همواره همراه و قابل دسترسی باشند.
  • شارژر و تبدیل: همواره به یاد داشته باشید که شارژر تمامی وسایل خود را به‌همراه داشته باشید و متناسب با کمپ اقامت خود، تبدیل شارژرها را نیز فراموش نکنید.
  • حافظه جانبی برای دوربین عکاسی: همیشه حافظه جانبی اضافه به‌همراه داشته باشید. شما نمی‌دانید که قرار است چه تعداد عکس در سافاری ذخیره کنید.
  •  وسایل مورد نیاز شنا: به کمک این وسایل می‌توانید در گشت‌های خود در کنار آبشارها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها شنا کنید.

وسایلی که وجودشان بسیار کارساز خواهد بود!

وسایل سافاری

  • چاقوی جیبی: نیاز به توضیح ندارد که به‌همراه داشتن یک چاقوی جیبی در کمپ‌ها و سافاری‌ها تا چه حد می‌تواند کارساز باشد!
  • ضدعفونی‌کننده دست و دستمال مرطوب: به‌همراه داشتن این موارد می‌تواند پاکیزگی دست‌های شما را در کمپ‌ها، صحرا و جاده تا حد زیادی تضمین کند.
  • کیسه‌های زیپ‌دار: فواید این مورد به‌صورت تجربی در سافاری بیشتر خود را نشان خواهد داد. بسیار عالی است اگر ابزاری در اختیار داشته باشید که بتوانید به کمک آن از وسایل خود محافظت کنید و کاری کنید تا وسایل شما در آب آسیبی نبینند.
  • ضدعفونی‌کننده زخم: در جمع کردن وسایل پیش از سافاری باید احتمال هر چیزی را بررسی کرد و برای پیش آمدن آن آمادگی داشت. در صورت وقوع زخم، سوختگی، گاز گرفتگی یا جراحات احتمالی، به‌همراه داشتن هرگونه ضدعفونی‌کننده زخم بسیار کارآمد خواهد بود.
  • کتاب راهنما: بسیار عالی است اگر در سافاری یک کتاب راهنمای کوچک برای آشنایی هرچه بیشتر با محیط، طبیعت و جانوران منطقه به‌همراه داشته باشید و در مواقع نیاز به آن رجوع کنید.
  • پارچه: یک تکه پارچه یا لُنگ را به‌همراه داشته باشید. این مورد کارآیی چند منظوره دارد. می‌توان از آن به‌عنوان یک لایه گرمایی استفاده کرد؛ جهت جلوگیری از برخورد اشعه خورشید از آن‌ها بهره برد یا حتی به‌عنوان خشک کن از آن‌ها استفاده کرد. این وسیله در طول یک سافاری آفریقایی بسیار مفید ظاهر خواهد شد.

وسایل سافاری

در قسمت اول از این مقاله، موارد مهم و کلیدی که جهت سافاری لازم دارید را برشمردیم. در قسمت دوم در مورد لباس‌های مورد نیاز و وسایل جانبی که الزامی نیستند اما وجودشان کمک خواهد کرد صحبت می‌کنیم. نظر شما در مورد این وسایل چیست؟ آیا خارج از مواردی که مطرح شد، وسیله خاص دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه