حمل و نقل عمومی در برلین؛ آلمان (قسمت اول)

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار یکشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
حمل و نقل عمومی در برلین؛ آلمان (قسمت اول)

یکی از شهرهای پرتردد که مقاصد گردشگری بسیاری از مسافران است برلین نام دارد این شهر دارای شبکه حمل و نقل عمومی بسیار بزرگی است تا بتوانید مردم و مسافران را در سریع‌ترین زمان با کمترین هزینه به مقصدشان برساند. با کجارو همراه باشید.

برلین یکی از شهرهای بزرگ آلمان است و از لحاظ وسعت و جمعیت دومین کشور اروپا به شمار می‌‌رود. به همین دلیل دارای سیستم‌های حمل و نقل عمومی مختلفی است. حمل و نقل برلین در بخش‌های مختلف است که برای راحتی حال شهروندان و مردم برلین خدمت‌رسانی می‌کند؛ اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، متروهای زیرزمینی و قطارها جزو این سیستم هستند. برخی از این مسیرها دارای امکانات تفریحی و توریستی برای مسافران است تا سفر درون‌شهری لذت‌بخشی را برای مردم و مسافران به ارمغان بیاورند.

بلیط‌ها، کرایه‌ها و نقشه مسیرهای برلین، آلمان

بلیط‌ها، مناطق تحت تعرفه و نقشه مسیرهای حمل و نقل عمومی در برلین را می‌توانید در نقشه زیر مشاهده کنید.

حمل و نقل عمومی در برلین

با تهیه بلیط‌های معتبر، صاحبان بلیط می‌توانند به کلیه امکانات حمل و نقل عمومی در برلین دسترسی داشته باشند: S-Bahn ،U-Bahn، اتوبوس‌ها، مترو و کشتی‌ها. کرایه‌ها به تعرفه منطقه‌ها و مدت اعتبار بلیط بستگی دارند.

مناطق تحت تعرفه و نقشه شبکه‌های ارتباطی

حمل و نقل عمومی در برلین

برلین به سه منطقه با تعرفه‌های متفاوت تقسیم می‌شود: AB ،BC و ABC. منطقه AB، شامل سرتاسر مناطق شهری است. منطقه ABC علاوه بر این مناطق، شامل مناطق اطراف برلین و پوتسدام Hauptbahnhof هم می‌شود.

شبکه حمل و نقل عمومی شبانه در برلین

کارت برلین

WelcomeCard برلین چه مزایایی به مسافرین ارائه می‌دهد؟

  • سفر نامحدود با سیستم حمل و نقل عمومی در مناطق AB (مرکز شهر) یا مناطق ABC (مرکز شهر + مناطق اطراف شهر از جمله فرودگاه شونفلد و پوتسدام)
  • هر فرد بزرگسال صاحب کارت می‌تواند حداکثر ۳ فرزند ۶-۱۴ ساله خود را به صورت رایگان و نامحدود به همراه خود جا‌به‌جا کند.
  • تا حدود ۵۰٪ تخفیف برای بازدید از ۲۰۰ منظره برتر و جاذبه‌های زیبا.
  • Incl نقشه عملی شهر و راهنمای سفر به همراه تعداد زیادی راهنما و نمونه از اماکن تجاری است به طور کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برلین (کرایه مناطق AB برلین)

کرایه برای یک فرد بزرگسال و حداکثر سه فرزند تا ۱۴ سال (همراه داشتن کودکان زیر ۶ سال، یک چمدان و یک سگ رایگان است)

  • ۴۸ ساعت – ۹۰,۰۰۰ تومان (۱۹،۹۰€)
  •  ۷۲ ساعت -۱۲۷,۰۰۰ تومان (۲۷،۹۰€)
  •  ۷۲ ساعت + بازدید از جزیره موزه – ۲۰۰,۰۰۰ تومان (۴۴،۰۰€)
  •  ۴ روز -  ۱۴۸,۰۰۰ تومان (۳۲،۵۰€)
  •  ۵ روز - ۱۶۶,۰۰۰ تومان (۳۶،۵۰€)
  •  ۶ روز - ۱۹۱,۰۰۰ تومان (۴۲،۰۰€)

حمل و نقل برلین و پوتسدام

برلین و پوتسدام (کرایه مناطق ABC برلین)

کرایه برای یک فرد بزرگسال و حداکثر سه فرزند تا ۱۴ سال (همراه داشتن کودکان زیر ۶ سال، یک چمدان و یک سگ رایگان است)

  • ۴۸ ساعت -  ۹۹,۰۰۰ تومان (۲۱،۹۰€)
  • ۷۲ ساعت -  ۱۳۶,۰۰۰ تومان (۲۹،۹۰€)
  • ۷۲ ساعت + بازدید از جزیره موزه - ۲۰۹,۰۰۰ تومان (۴۶،۰۰ €)
  • ۴ روز - ۱۶۱,۰۰۰ تومان (۳۵،۵۰€)
  • ۵ روز -  ۱۸۶,۰۰۰ تومان (۴۱،۰۰€)
  • ۶ روز - ۲۰۹,۰۰۰ تومان (۴۶،۰۰€)

گردشگری در برلین با هزینه کم

علاوه بر این، WelcomeCard بریلین امکان تخفیفی بین ۲۵ تا ۵۰٪ را برای بازدید از ۲۰۰ مکان زیبا و سایر مکان‌های مورد علاقه گردشگران در برلین و پوتسدام، از جمله برخی از جاذبه‌های محبوب شهر را فراهم می‌کند. با تهیه این کارت، شما نه تنها در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده‌اید، بلکه امکانی با ارزش خواهید داشت و آن استفاده از مکان‌های لذت‌بخش برلین است، آن هم در شرایطی که در صف‌های پذیرش اولویت با شما است. این کارت همچنین همراه خود راهنمایی کاربردی و نقشه کوچک قابل انتقالی از شهر و مسیرهای اصلی سیستم حمل و نقل عمومی دارد. این راهنما همچنین شامل تورهای پیشنهادی و راهنمایی‌های مفیدی برای تمام نقاط شهر است.

مراکز فروش و رزرو آنلاین

• سایت آنلاین www.berlin-welcomecard.de

• مراکز اطلاعات گردشگری برلین

• باجه‌های بلیط فروشی BVG و S-Bahn (خدمات حمل و نقل عمومی)

• دستگاه‌های بلیت فروشی خدمات حمل و نقل عمومی

• فرودگاه برلین- شونفلد، پایانه اطلاعات گردشگری برلین- براندبرگ A

• فرودگاه برلین- تگل، پایانه اطلاعات توریستی برلین A دروازه ۱

• بسیاری از هتل‌ها

• مراکز اطلاعات توریستی پوتسدام

تعرفه کودکان

كودكان كوچك تا پنج سال اگر همراه بزرگسالان باشند نیازی به پرداخت هزینه ندارند. کودکان ۶ تا ۱۴ ساله می‌توانند از تعرفه کاهش یافته استفاده کنند که هزینه ۷,۷۰۰ تومان برای منطقه AB است.

حمل و نقل عمومی

 S-Bahn

S-Bahn برلین ۱۵ خط با شبکه‌ای ۳۳۰ کیلومتری و ۱۷۰ ایستگاه قطار است. در مرکز برلین، S-Bahn عمدتا روی زمین ایجاد شده است. ایستگاه‌های قطار را می‌توان با نماد سبز و سفید S شناسایی کرد.

حمل و نقل عمومی در برلین

بلیط‌ها و جدول زمانی

بلیط‌ها

S-Bahn در برلین زیر نظر شرکت دویچه Bahn اداره می‌شود و جزئی از انجمن حمل و نقل برلین - براندنبورگ VBB به شمار می‌رود. بنابراین بلیط‌های S-Bahn برای اتوبوس‌ها، U-Bahn، مترو معتبر است و برعکس. این بلیط‌ها در دستگاه‌های بلیط فروشی یا در باجه‌های فروش موجود در ایستگاه‌های اصلی به فروش می‌رسند.

جدول زمانی

در طی هفته، S-Bahn ساعت ۴:۳۰ دقیقه شروع به کار کرده و ارائه خدمات خود را در ساعت ۱:۳۰ دقیقه متوقف می‌کند. بسته به زمان روز (ساعت)، قطارها با فواصل پنج، ده یا بیست دقیقه‌ای می‌رسند. در تعطیلات آخر هفته، قطارهای S-Bahn به صورت ۲۴ ساعته و به فاصله ۳۰ دقیقه‌ای کار می‌کنند.

مهم‌ترین خطوط S-Bahn

حمل و نقل عمومی در برلین

خط شرق و غرب

محور مرکزی سیستم حمل و نقل شهری برلین، خط شرق- غرب S-Bahn است که ایستگاه وست‌کروز و استروز را به هم متصل می‌کند. در شلوغ‌ترین دوره‌ها و در شرایط مطلوب، قطارهای S5 ،S7 و S75 با فاصله زمانی سه دقیقه‌ای به ایستگاه‌ها می‌رسند. بخش‌های بین ایستگاه‌ها، به ویژه باغ وحش و الکساندر پلاتز بسیار دیدنی هستند. در این خط، S-Bahn از مناطقی مانند ستون پیروزی، ایستگاه مرکزی، جزیره موزه و بازار هکسچر عبور می‌کند.

خط شمال- جنوب

مهم‌ترین خط شمال به جنوب S-Bahn، خط S1 بین ارانینبرگ و وانزه است، خط S2 بین برنائو و بلنکفلد و خط S25 بین تلتوو و هنینگ‌سیدورف قرار دارند.

S-Bahn مدور/ Bahn چرخشی

Bahn چرخشی به خطوط اطراف مرکز شهر برلین که مسیری حدود ۳۷ کیلومتری را تشکیل می‌دهند، گفته می‌شود. این مسیر در ۲۷ ایستگاه توقف داشته و تقریبا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد تا شهر را دور بزند. بسیاری از ایستگاه‌های Bahn چرخشی به خطوط S- و U-Bahn مرکز یا حومه برلین متصل هستند. ایستگاه‌های مهم متصل به Bahn چرخشی عبارت اند از: وست‌کروز، گزوندبرونن استکروز و سودکروز. Bahn چرخشی از خطوط S41 و S41 ،S-Bahn تشکیل شده است: خط S41 در جهت عقربه‌های ساعت و خط S42 عکس عقربه‌های ساعت حرکت می‌کنند. قطارها در طول روز و در ساعت‌های شلوغ در فواصل پنج دقیقه‌ای و شب‌ها در فواصل ده دقیقه‌ای به ایستگاه می‌رسند.

قطارهای زیرزمینی (U-Bahn)

حمل و نقل در برلین

U-Bahn (قطار زیرزمینی، مترو) دارای ۱۰ خط است و شبکه‌ای حدودا ۱۴۶ کیلومتری در سرتاسر برلین با ۱۷۳ ایستگاه تشکیل می‌دهد. بیشتر خطوط مترو در زیر زمین قرار دارند، اما بعضی از مسیرهای آن روی زمین واقع شده‌اند. ایستگاه‌های قطار U-Bahn برلین با رنگ زرد شناخته می‌شوند.

جدول زمانی و بلیط‌ها

بلیط متروهای زیرزمینی برلین توسط شرکت ورکشبتریب برلین BVG و بخشی از شرکت‌های VBB حمل و نقل برلین - براندنبورگ ارائه می‌شود. بنابراين بلیط مترو برای سفر با اتوبوس، S-Bahn، واگن‌های برقی و بالعکس معتبر است. بلیط‌ها را می‌توان از دستگاه‌های بلیط فروشی موجود در ایستگاه‌های مترو و باجه‌های بلیط فروشی ایستگاه‌های بزرگ خریداری کرد.

حمل و نقل در برلین

جدول زمانی

در طی روزهای هفته، بیشتر خطوط U-Bahn از ۴ تا ۱ صبح روز بعد فعالیت می‌کنند. در این بین، Bahn دارای تعدادی خط شبانه اتوبوس، برای حمل و نقل عمومی است. در طول روز، قطارهای U-Bahn با فواصل ۵ دقیقه‌ای و در شب با فواصل ۱۰ دقیقه‌ای به ایستگاه‌ها می‌رسند. در تعطیلات آخر هفته، قطارهای U-Bahn ۲۴ ساعته و به طور عمده در طول روز در فواصل ده دقیقه‌ای و شب‌ها در فواصل ۱۵ دقیقه‌ای به ایستگاه‌ها می‌رسند.

مطالب مرتبط:

منبع berlin.de

دیدگاه