۱۵ مکان دیدنی در دنیا که سوژه عکاسان است (قسمت دوم)

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده پنجشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
۱۵ مکان دیدنی در دنیا که سوژه عکاسان است (قسمت دوم)

عکاسی کردن یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که در سفر هرکسی دوست دارد انجام دهد .همراه کجارو باشید تا با بهترین مکان‌های دنیا برای گرفتن عکس‌هایی بی‌نظیر آشنا شوید.

در قسمت پیشین مقاله با مکان‌هاو شهرهایی شگفت‌انگیز آشنا شدید که رویای عکاسان هستند. در ادامه با تعدادی دیگر از بهترین سوژه‌های عکاسی در جهان شگفت‌انگیزمان آشنا خواهید شد.

۹- مهاجرت بزرگ، تانزانیا

تانزانیا

مهاجرت بزرگ نام منطقه‌ای است که می‌توانید یکی از غیر عادی ترین مهاجرت های حیوانات در جهان را تجربه کنید. شما شاهد یکی از بزرگ ترین پدیده های طبیعی در بهترین حالت آن خواهید بود. حیواناتی از شیرها تا گورخرها و کل‌های یالدار (نوعی پستاندار گاوسان) را بسته به زمان سال می‌بینید. بهترین زمان برای بازدید از حیات وحش، در طول فصل خشک است که از ژوئن تا اکتبر است و شما می‌توانید فرصت گرفتن عکس‌هایی جذاب از این حیوانات را داشته باشید. تجربه یکی از استثنایی‌ترین اتفاقات حیات وحش در آفریقا، یک شگفتی طبیعی است که هر کسی باید آن را تجربه کند.

۱۰- ریودوژانیرو، برزیل

برزیل

میزبان المپیک تابستانی ۲۰۱۶، محلی رویایی برای عکاسی در سفر است. این شهر به خاطر شهرک‌های پراکنده، جشنواره های سالانه و جنب‌و‌جوش شبانه روزی آن شناخته می‌شود. بهترین محل‌ها برای عکاسی، مجسمه‌ی مسیح منجی، ساحل ایپانما (Ipanema) و اسکاداریا سلارون (Escadaria Selarón) هستند. در شهری پر از زندگی و فرهنگ، ریودوژانیرو یقینا یکی از بهترین‌هاست.

۱۱- پارک گل آشیکاگا،ژاپن

ژاپن

اگر شما از افرادی هستید که عاشق گل ها هستید و از زیبایی طبیعت لذت می برید، «پارک گل آشیکاگا» (Ashikaga Flower Park) در شهر آشیکاگا ژاپن جایی است که شما به‌وفور چنین چیز هایی را خواهید دید. گل های ویستریا (فوجی) آبی، سفید، صورتی و زرد در پارک غالب هستند. یک درخت فوجی (fuji) بزرگ که حدودا ۱۰۰ ساله است و شاخه های آن، چتری بزرگ را می سازند که عصاره و زیبایی کل پارک را نشان می‌دهد. بهترین زمان برای بازدید از پارک در آغازین روز های مه است که گل های فوجی در شکوفه ی کامل هستند. شما قطعا خواهید خواست که هر جا و در هر زمان برای گرفتن بهترین عکس های سفر اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

۱۲- دریاچه ی پوکاکی، کوهستان کوک، نیوزیلند

نیوزلند

«دریاچه ی پوکاکی» (Lake Pukaki)، یک الماس آبی جذاب است که در تفریحگاه بزرگ و مرتفعی قرار دارد. یک منظره ی نمادین از قله‌های بلند کوهستان کوک، دریاچه ی مرتفع یخچالی و تپه های طلایی. در ابتدای دریاچه ی پوکاکی، بلندترین قله ی نیوزیلند، اوراکی (Aoraki) از کوهستان کوک، در آن سوی دریاچه ی فیروزه ای قامت راست کرده است. پیتر جکسون سه بار از این منطقه استفاده کرد تا پیش زمینه ی صحنه ی های لوکیشن اصلی سه گانه های ارباب حلقه ها و هابیت را آماده کند. شما هیچ‌وقت برای سفر عکاسی به نیوزیلند اشتباه نخواهید کرد.

۱۳- باگان، میانمار

میانمار

یک شهر باستانی در جنوب غربی ماندالای (Mandalay)، شهری معبدی است که از معابدی با معماری متعلق به هزاران سال قبل پر می‌شود. بیش از ۲۰۰۰ معبد در دشت های سبزی که دیدنش برای بسیاری از گردشگران و عکاسان جالب است. آناندا پاتو (Ananda Pahto) و شوزیگون پاگودا (Shwezigon Pagoda) از بهترین مکان ها برای مشاهده در باگان هستند.

۱۴- بورا بورا، پلی‌نزی فرانسوی (French Polynesia)

فرانسه

سراشیبی های استوایی باشکوه و گلهای ختمی شکوفا در امتداد تالاب، آن را به مقصدی جذاب برای هر مسافری تبدیل می‌کنند. از لحظه ای که شما قدم به این جزیره می گذارید، عاشق آب زلال و تپه های شن و ماسه ای سفید آن خواهید شد. آنجا همچنین خانه های ییلاقی روی آبی وجود دارد که شما می‌توانید مناظر استثنایی را از تالاب و کوهستان «اوتمائو» (Otemau) از آنجا مشاهده کنید. این مکانی است که هر کسی در طول زندگی خود باید حداقل یک بار آن را ببیند. شما می‌توانید تقریبا در همه جای «بورا بورا» (Bora Bora)، بهترین موقعیت‌های عکاسی را به دست بیاورید.

۱۵- جنگل ملی ژانگژیاژی، چین

چین

جنگل ملی ژانگژیاژی، واقع در استان «هونان» (Hunan) چین با تنگه‌ها، آبشارها و ستون‌های باشکوه آن، همگان را مات و مبهوت می‌کند. اگر احساس می‌کنید که این مکان را شناخته اید، ژانگژیاژی برای کوهستان های «هللوجاه» (Hallelujah) در فیلم آواتار، محصول سال ۲۰۰۹، الهام‌بخش بود. این جنگل با تکه سنگ های بزرگی از جنس ماسه سنگ و کوارتز و حیواناتی عجیب و غریب پر شده است. در داخل ژانگژیاژی، «غار اژدهای زرد» (Yellow Dragon Cave) و «دریاچه بائوفنگ» (Baofeng Lake) نیز وجود دارند که دیدنی هستند. بهترین زمان برای عکاسی در طول ساعت طلایی است که به شما تضمین داده می‌شود که بهترین نور را برای عکستان خواهید داشت، بدون توجه به اینکه شما در جنگل هستید.

مطالب مرتبط:

منبع ecophiles

دیدگاه