فیلیپین؛ جزیره‌ای در جزیره دیگر

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی چهار شنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
فیلیپین؛ جزیره‌ای در جزیره دیگر

جزیره لوزون یکی از جزایر بزرگ کشور فیلیپین است که با داشتن ویژگی منحصر به فردی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این مقاله از کجارو قصد داریم ویژگی این جزیره به همراه جزایر و دریاچه‌های تودرتویی که در دل خود جای داده است را شرح دهیم؛ با ما همراه باشید.

«جزیره لوزون» (Luzon) بزرگترین جزیره فیلیپین و یکی از سه مجمع‌الجزیره اصلی کشور فیلیپین است که در شمال این کشور قرار دارد. این جزیره با داشتن ویژگی خاص و تمایز ویژه‌ای که دارد، به یکی از جالب‌ترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های دنیا تبدیل شده است. در این جزیره زیبا دریاچه‌ای به نام «دریاچه تال» (Taal Lake) قرار دارد که در داخل این دریاچه یک جزیره آتشفشانی قرار گرفته است؛ همچنین در دل این جزیره آتشفشانی که در دهانه آتشفشانی ایجاد شده است، دریاچه‌ جالبی بوجود آمده است که دوباره در داخل این دریاچه، جزیره بسیار بسیار کوچکی به نام  Vulcan Point شکل گرفته است. آیا این همه شگفتی و زیبایی به همراه جزایر تو در تو جالب و هیجان‌انگیز نیست؟! این ویژگی خاص جزیره لوزون است، بنابراین برای دیدن تصاویر جالب آن همراه ما باشید.

جزیره تو در تو فیلیپین

در این کره خاکی عجایب و شگفتی‌های بسیاری وجود دارد و در هر گوشه از آن دیدنی‌های محسور کننده متعددی یافت می‌شود. جزیره لوزون یکی از این شگفتی‌هاست و با داشتن دریاچه‌ها و جزایر تودرتو در دل خود، به نقطه‌ای جالب تبدیل شده است.

جزیره تو در تو فیلیپین

دریاچه تال، دریاچه آب شیرین در این جزیره است که در داخل خود جزیره‌ای آتشفشانی به نام «ولکانو» (Volcano Island) را جای داده است که همچون نگینی درخشان خودنمایی می‌کند.

جزیره تو در تو فیلیپین

جزیره ولکانو، همانطور که از نامش پیداست در اثر فوران آتشفشان تال در گذشته به وجود آمده است وتا به اکنون ۳۳ بار فوران آتشفشانی داشته و دومین کوه فعال آتشفشانی در فیلیپین به‌شمار ‏می‌آید.

جزیره تو در تو فیلیپین

این جزیره آتشفشانی در داخل خود دریاچه‌ای دارد که در دهانه آتشفشانی شکل گرفته است و به دریاچه زرد معروف است. دریاچه‌های بسیاری به این حالت و در دهانه‌های آتشفشانی شکل گرفته‌اند که در این میان کشور کانادا بالاترین میزان چنین دریاچه‌هایی را دارد.

جزیره تو در تو فیلیپین

در داخل این دریاچه زرد جزیره بسیار کوچکی وجود دارد که Vulcan Point نام دارد. این جزیره سومین جزیره بزرگ تودر تو در دنیا است.

جزیره تو در تو فیلیپین

جزیره کوچک Vulcan Point تنها جزیره‌ای نیست که در جزیره‌ای دیگر قرار دارد که خود در یک ‏جزیره دیگر واقع شده است! در سال ۲۰۱۲ ، جزیره ای در کانادا با چنین شرایطی کشف شد که مساحت بزرگ‌تری ‏نسبت به این جزیره کوچک دارد.

جزیره تو در تو فیلیپین

تورهای بسیاری برای بازدید گردشگران از این دریاچه و جزایرش وجود دارد و این منطقه برای گردشگران ماجراجویی که به دنبال شگفتی‌های بسیار و در کنارش علاقه به کوه‌نوردی دارند بسیار توصیه می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع Amusing Planet

دیدگاه