۲۵ مکان سورئال در کلمبیا (قسمت اول)

علی  کماسی
علی کماسی پنجشنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
۲۵ مکان سورئال در کلمبیا (قسمت اول)

کشور زیبای کلمیبا دارای یکی از متنوع ترین اکوسیستم‌های دنیا است. هرساله تعداد بیشتری از این کشور دیدن می‌کنند. برای آشنا شدن با مکان‌‌های دیدنی این کشور زیبا با کجارو همراه باشید.

کلمبیا دارای مکان‌های دیدنی شگفت‌انگیزی است که این کشور را مکانی عالی برای علاقه‌مندان به عکاسی و اینستاگرامر‌ها می‌کند. از جاذبه‌های باستانی تا نقاشی‌های دیواری شهری، کلمبیا را به کشوری ایده‌آل برای گردشگران تبدیل کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا ۲۵ مکان فوق‌العاده زیبا در کلمبیا را به شما معرفی ‌کنیم.

۱. Taroa Dunes, Guajira

Taroa Dunes, Guajira

در شمالی‌ترین نقطه آمریکای جنوبی، جایی که صحرای گوآخیرا به دریا می‌رسد شما می‌توانید یکی از عجیب‌ترین و زیباترین مقصدهای گردگشری دنیا را ببینید.

۲. El Peñón de Guatapé, Antioquia

El Peñón de Guatapé, Antioquia

این مکان در میان محلی‌ها به سنگی که بهترین منظره دنیا را دارد معروف است. ال پنون یک صخره عظیم است و به اعتقاد برخی یک شهاب سنگ است. در اطراف این صخره از تعداد زیادی دریاچه قرار دارد که زیبایی‌اش را دوچندان کرده است. این کوه‌ از کیلومترها دورتر هم دیده ‌می‌شود و منظره‌ی فوق‌العاده زیبایی که از نوک این صخره قابل مشاهده است پاداش بالا رفتن از ۷۴۰ پله‌ای است که برای صعود به این صخره گذاشته‌اند.

۳. Las Gachas, Santander

رودخانه‌ی سرخ لاس گاچاس به یکی از دیدنی‌ترین مناطقی که عکس‌هایش در اینستاگرام پست می‌شود تبدیل شده و هرساله گردشگران به این رودخانه می‌آیند تا درون جکوزی‌های طبیعیش بنشینند و عکس بگیرند. این رودخانه در نزدیکی شهر زیبای گوادالوپ قرار دارد.

۴. La Candelaria, Bogotá

La Candelaria, Bogotá

مرکز شهر بوگوتا، پایتخت کلمبیا به خودی خود رویایی نیست اما با توجه به هنر خیابانی‌اش و نقاشی‌های دیواری و گرافیتی‌های که روی دیوار‌ها کشیده شده، مکانی عالی برای علاقه‌مندان به عکاسی است. برای بازدید از این محل می‌توانید از تور هم استفاده کنید تا از فرهنگ و تاریخ گرافیتی کلمبیا بیشتر مطلع شوید. این مکان بیشتر شبیه به یک گالری هنر بدون سقف است.

۵. Mavecure Hills, Guainía

Mavecure Hills

کوه‌های ماواکور که از سه کوه عظیم تشکیل شده و از میان جنگل‌های گواینیا سر برآورده، یکی از بکرترین مقاصد طبیعی جهان است. گردشگران می‌توانند در کناره‌های شنی رود اینیریدیا چادر بزنند و شب را در این محل سپری کنند و سپیده دم از کوه‌های باستانی صعود کنند تا نمایی غیرقابل توصیف از جنگل‌های بارانی اطراف را مشاهده کنند.

۶. Laguna Negra, Guaviare

Laguna Negra, Guaviare

این برکه جنگلی بخشی از جنگل منطقه‌ی گوایریا است. وضوح آب به قدری است که در یک روز آرام به شکل یک آینه طبیعی عمل می‌کند. گردشگران می‌توانند به وسیله قایق‌های مخصوص در این برکه قایق‌سواری کنند و از انعکاس آسمان و ابر‌های زیبا در آب لذت ببرند.

۷. Comuna 13, Medellin

Comuna 13, Medellin

به لطف یک سری برنامه‌ریزی‌های شهری که برای ارتباط قسمت‌های منزوی شهر با بقیه قسمت‌ها طراحی شده بود، بخش‌هایی از شهر مدلین (Medellin) که زمانی یکی از خطرناک‌ترین و غیرقابل دسترس ترین مکان‌های کره زمین بود تغییر شکل یافت. در بخش ۱۳ این مهم به وسیله شبکه‌ای از پله‌های برقی که قسمت باریو (Barrio) را به مرکز شهر وصل می‌کرد انجام شد. آن‌ها حتی برای بچه‌ها سرسره نیز درست کردند تا مسیر سراشیبی منتهی به مدرسه را مفرح‌تر کنند.

۸. Los Flamencos, Guajira

Los Flamencos, Guajira

کلمبیا بیش از هرکشوری در دنیا گونه‌‌های مختلفی از پرندگان را دارا است و هیچ چیز سورئال‌تر از فلامینگو وجود ندارد. این پرندگان صورتی زیبا هرساله در تالاب ساحلی  Los Flamencos، زیستگاه طبیعی محافظت شده ساحل کارائیب در گواخیرا، جمع می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند همراه با یک راهنمای محلی، سوار بر قایق‌های کانو، به این پرندگان نزدیک شوند.

۹. The Cocora Valley

The Cocora Valley

دره‌ی کوکورا محل زندگی بلندترین درختان نخل دنیا است. این درختان عظیم‌الجسه که تمامی دره کوکورا را سبزپوش کرده‌اند نزدیک شهر قهوه در سالنتو‌ هستند.

۱۰. Chicamocha Canyon, Santander

Chicamocha Canyon, Santander

بزرگ‌ترین دره کلمبیا در منطقه‌ی سانتاندر، به معنای واقعی یک منظره غیرقابل توصیف است و در نزدیکی پایتخت ورزش‌های خطرناک کلمبیا یعنی شهر سان خیل (san gil) است. هرچند که دره به خودیه خود زیبا است اما بهترین راه برای دیدن کامل این زیبایی پاراگلایدینگ بر فراز این دره یا سوار شدن بر طولانی‌ترین تله کابین آمریکای جنوبی است.

۱۱. Caño Cristales

Caño Cristales

شاید یکی از معروف‌ترین مقاصد سورئال کلمبیا رودخانه پنج رنگ باشد که در جنگل‌های شهرستان متا قرار دارد. نام دیگر این رودخانه‌ی زیبا، رودخانه‌ای که از بهشت فرار کرده، است و به جرات می‌توان گفت که زیباترین رودخانه جهان است.

۱۲. Casa Elemento

کلمبیا

این هتل که در ارتفاعات کوه‌های سییرا نوادا قرار دارد از محبوب‌ترین مکان‌های عکاسان است. این هتل، بزرگ‌ترین تخت توری جهان هم نامیده می‌شود. این تخت‌های توری که در سراشیبی کوه آویزان شده‌اند دارای یکی از بهترین مناظر و چشم‌انداز‌های دنیا است. شما می‌توانید روی این تخت‌ها دراز بکشید و از منظره‌ی دیدنی جنگل و دریا لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه