با گوگل مپ محل پارکتان را ذخیره کنید

علی  کماسی
علی کماسی دوشنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
با گوگل مپ محل پارکتان را ذخیره کنید

پیدا کردن جای پارک ماشین بعد از یک خرید طولانی یا در یک پارکینگ شلوغ و بزرگ کار بسیار سختی است. با کجارو همراه باشید تا یک راه حل مناسب را به شما معرفی کنیم.

گوگل مپ به تازگی یک قابلیت جدید به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که به کاربران کمک می‌کند تا محل پارک ماشین خود را به‌یاد بیاورند. این گزینه در قسمت منو گوشی، وقتی که دایره آبی پایین صفحه را لمس کنید قابل مشاهده است و با حرف P روی نقشه به شما محل پارکتان را نشان می‌دهد. با این که سیستم پیدا کردن جای پارک در اپلیکیشن نقشه از زمان انتشار آی او اس نسخه ۱۰ در دسترس کاربران بود، اما سیستم گوگل به نظر قوی‌تر می‌آید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این قابلیت آشنا شوید.

گوگل مپ

در آی او اس نسخه ۱۰، برنامه نقشه اپل محل پارک ماشینتان را در صورتی که ارتباط گوشیتان را با بلوتوث یا کارپلی (Carplay) قطع کنید روی نقشه علامت گذاری می‌کند. شما همچنین می‌توانید این محل را روی نقشه به دلخواه تنظیم کنید و تغییر دهید و یک یادداشت یا یک عکس برای محل علامت گذاری قرار دهید تا جای پارک را سریع‌تر پیدا کنید.

در مواردی که گوشی شما به کارپلی یا بلوتوث وصل نباشد شما می‌توانید از گزینه علامت‌گذاری دستی روی نقشه استفاده کنید.

در همین حال گوگل امکان ذخیره محل پارک را به وسیله گوگل نو (Google now) فراهم کرده بود اما برای استفاده از این اپ باید وارد قسمت سنسور‌های تلفن همراه خود ‌می‌شدید و برای ذخیره کردن محل پارک خود باید مجوزهای لازم را در گوشی خود تایید می‌کردید.

بعضی مواقع ممکن است که شما این اطلاعات را روی گوشی خود بی دلیل مشاهده کنید؛ مانند زمانی که از تاکسی یا اتوبوس پیاده می‌شوید.

این امکان جدید در گوگل نیازمند تنظیم دستی در تنظیمات است اما زحمت وارد کردن این اطلاعات در عوض حدس زدن‌های گوگل نو می‌ارزد؛ چرا که به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری راجع به نقطه پارک ماشین خود وارد کنید.

مانند نقشه اپل شما می‌توانید یک یادداشت برای نقطه خود بنویسید. اما گوگل مپ قابلیت اضافه کردن بیش از یک عکس را به کاربرانش می‌دهد که کمک می‌کند تا سریع‌تر محل پارک ماشین خود را پیدا کنند.

گوگل مپ

به علاوه سرویس ذخیره مکان پارک ماشین گوگل به شما این امکان را می‌دهد تا مدت زمان ترک محل داده شده به این سرویس را مشاهده کنید. این سرویس برای زمانی که ماشینتان را در یک پارکینگ با محدودیت زمانی یا پارکومتر قرار داده‌اید بسیار مناسب است. زمان سپری شده روی نقشه به شما نمایش داده می‌شود و زمانی که به پایان زمان داده شده نزدیک شود از طریق نوتیفیکشن گوشی به کاربر اطلاع می‌دهد.

این قابلیت قبلا توسط تیم اندرورید امتحان شده بود. این سرویس به خصوص برای زمانی که ماشینتان را برای مدت طولانی در یک پارکینگ قرار می‌دهید مثلا فرودگاه، یا در محل‌های شلوغ شهری بسیار مناسب است.

گوگل مپ

گوگل هنوز به صورت رسمی قابلیت ذخیره محل پارک را اطلاع رسانی نکرده است. شاید به این دلیل است که این قابلیت هنوز در آی او اس جای خود را پیدا نکرده است. اما این کمپانی تایید کرده که این سرویس جدیدشان است.

مطالب مرتبط:

منبع techcrunch

دیدگاه