رمانتیک ترین شهرهای آمریکای جنوبی برای ماه عسل

کاملیا کوثری
کاملیا کوثری یکشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
رمانتیک ترین شهرهای آمریکای جنوبی برای ماه عسل

انتخاب مکانی که می‌خواهید ماه عسل را در آن بگذرانید، علاوه بر ذوق و سلیقه، نیاز به کمی اطلاعات دارد. با کجارو همراه باشید تا اطلاعات مورد نظرتان را کسب کنید.

به تازگی مراسم عروسی‌تان را پشت سر گذاشته‌ و با نیمه‌ی دیگرتان زندگی خوبی را آغاز کرده‌اید؟ حالا وقت آن است که برای ماه عسل برنامه‌ریزی کنید. آمریکای جنوبی، قاره‌ای است سرشار از مکان‌های رویایی و رمانتیک؛ جایی که می‌توانید زیر سقف پر ستاره‌ی آسمان استراحت کنید، برقصید و زیر نور ماه، با هم شام بخورید. اجازه بدهید راهنمای این لحظات عاشقانه‌ی شما باشیم و شما را به رمانتیک‌ترین مناطق این قاره هدایت کنیم.

بوئنوس آیرس، آرژانتین

بوینس ایرس

بوئنوس آیرس (Buenos Aires) پایتخت آرژانتین، شهری شبیه به پاریس است، اما کمی زیباتر! معماری، غذا و نوشیدنی‌های این شهر به همان خوبی است اما با روح لاتین و کمی چاشنی رقص تانگو! گردش در شهر، چشم دوختن به شاهکارهای معماری نئوکلاسیک، معماری یونانی رومی و ساختمان‌های آرت دکوی این شهر، اوقات خوشی را برای عشاق رقم خواهد زد. عبور از «پل بانوان» (Women’s Bridge) که توسط «سانتیاگو کالاتراوا» (Santiago Calatrava) طراحی شده است، جستجوی قبر «اویتا» (Evita) در گورستان «ریکولتا» (Recoleta) یا یادگیری رقص از محلی‌ها، از دیگر تفریحات جذاب در بوینس آیرس است.

فرناندو دی نورونها، برزیل

برزیل

«فرناندو دی نورونها» (Fernando de Noronha) در فاصله‌ی ۳۲۰ کیلومتری شرقی‌ترین سواحل برزیل قرار دارد و جزیره‌ای فوق‌العاده است. از آن‌جا که این مجمع‌الجزایر توسط یونسکو محافظت شده است، سواحلی بسیار زیبا و بکر دارد که تعداد بازدیدکنندگان از آن هم محدود است. آب‌های باشکوه آتلانتیک که به ساحل می‌آیند، دلفین، وال و لاک‌پشت با خود می‌آورند. زیرساخت‌های مناسب، هتل مجلل «پوزادا ماراویلها» (Puosoda Maravilha) تمام آن‌چه را که برای یک ماه عسل رویایی لازم دارید، به شما می‌دهد.

کارتاگنا، کلمبیا

کلمبیا

پیش از قدم زدن در خیابان‌های رنگین‌کمانی «کارتاگنا» (Cartagena)، باید کتاب «عشق سال‌های وبا» را بخوانید. این شهر که در ساحل شمالی کلمبیا قرار دارد، شهری است که وقایع رمان مشهور «گابریل گارسیا مارکز» (Gabriel Garcia Marquez) در آن رخ می‌دهد؛ رمانی در ستایش عشق حقیقی و خیالی.

امروز برای شما جذاب‌ترین و رمانتیک‌ترین روز دنیا است که در کارتاگنا، زیر سایه گل کاغذی، در رستوران‌های پر از گردشگر و عاشق و مساقر، با صدای موسیقی محلی می‌گذرد.

بیابان آتاکاما، شیلی

شیلی

مناظر چشم‌نوار بیابان «آتاکاما» (Atacama Desert) در شمال شیلی را باید حتما ببینید. با کوله‌گردان همراه شوید تا سوار بر کاروان‌های نقره‌ایشان، خودتان این مناظر را ببینید.

ترکیب آتشفشان‌ها، نمکزارها، دریاچه‌های مثل آیینه‌ زلال و جزیره‌هایی که کاکتوس‌هایی شبیه کاکتوس‌های کارتون‌ها دارند، شما را در بهت زیبایی طبیعت فرو خواهد برد. شب‌ها را هم می‌توانید زیر آسمان پرستاره‌ی کویر بخوابید و از شب سرد بیابان لذت ببرید.

ریودوژانیرو، برزیل

ریو

ریو، انصافا شایسته‌ی لقبی که به آن داده‌اند هست؛ بانوی دلربا، اما به عنوان مقصدی برای ماه عسل، این شهر برای همه‌ی سلیقه‌ها جذابیت خاص خود را دارد. می‌خواهید روی بام ساختمان‌های بلند استراحت کنید، در خیابان سامبا برقصید یا فقط در سواحل زیبای این شهر آفتاب بگیرید، ریو شهر شما است. اگر هزینه‌ی اقامت برایتان مهم نیست، هتل‌هایی نظیر Fascano و Emiliano را رزرو کنید.

جزایر گالاپاگوس، اکوادور

اکوادور

برای یک بار تجربه در تمام یک عمر، «گالاپاگوس» تجربه‌ی بسیار جالبی است؛ ساحل این  جایی است که «چارلز داروین» (Charles Darwin) حیوانات بومی این منطقه را دیده و تئوری «گرینش طبیعی» خود را ارائه داده است. بسیاری از پدیده‌های حیات وحشی را که در این منطقه می‌بینید، مختص به همین منطقه در اکوادور هستند. برای داشتن تجربه‌ای بی‌نظیر، یک قایق یا کروز رزرو کنید تا کودن پا آبی، ایگوانا، لاک‌پشت‌های غول‌پیکر، پنگوئن و خیار دریایی ببینید و بعد در یک هتل رویایی و لوکس، استراحت کنید.

ال کالافاته، آرژانتین

ال کالافاته

در آرژانتین، تا می‌توانید رو به جنوب بروید. منظره‌ی دراماتیک یخ‌های شناور روی آب آبی، قله‌های نوک‌تیز و دسته‌های فلامینگوهای مهاجر در «ال کالافاته» (El Calafate) شما را به حیرت وا خواهد داشت. این شهر کوچک در ساحل «دریاچه آرخنتینو» (Lago Argentino) که فاصله‌ی کمی با پارک ملی «لاس گلاسیرز» (Los Glaciares) دارد، دریایی از فعالیت‌های تفریحی برای شما به ارمغان خواهد آورد و این حس را به شما می‌دهد که با عشقتان، در این سرزمین بی‌انتها، تنها هستید.

کیتو، اکوادور

کیتو

«کیتو» (Quito) پایتخت اکوادور واقعا شهری ویژه است. این شهر که بر بلندای رشته کوه «آند» (Andes) قرار دارد، همچون موهبتی از سوی خداوند، روی یک تپه بلند واقع شده است. پس زمینه‌ی این کوه‌ها که به هنگام غروب به رنگ صورتی در می‌آید و مه غلیظی که هر از چند گاهی شهر را فرا می‌گیرد، هر روز رنگ تازه‌ای به شهر می‌دهد. این شهر که به‌نوعی بزرگ‌ترین میراث حفاظت‌شده‌ی یونسکو در آمریکای جنوبی است، پر از کلیسا، قصر، خانه‌های قدیمی، موزه و گالری است. به علاوه، کیتو شهری همیشه زنده است که آن را تبدیل به مکانی ایده‌آل برای تازه عروس و دامادها می‌کند.

پاراتی، برزیل

پاراتی

در «پاراتی» (Paraty)، یک قایق که با رنگ‌های پاستلی رنگ‌آمیزی شده است کرایه کرده و در اطراف «کوستا ورده» (Costa Verde) گردش کنید. رنگ زمردین دریا، شبیه به نگین انگشتری است؛ آب‌های آتلانتیک با انبوهی از جنگل‌ها احاطه شده و جای جای آن، جزیره‌های کوچک و بزرگ دیده می‌شود. روی عرشه لم بدهید، آب‌میوه‌ی خنک بنوشید و تا وقتی که هوا تاریک شود، به گشتن ادامه دهید. وقتی به خشکی بازگردید، شهر فرهنگ خود را از خلال فستیوال‌های سالانه، رستوران‌های شیک و تاریخ درخشانش به رخ شما خواهد کشید. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه