۹ کاری که باید در سفر به دوسلدورف انجام داد

بهاره غنچه
بهاره غنچه جمعه، ۲۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
۹ کاری که باید در سفر به دوسلدورف انجام داد

در سفر به دوسلدورف یکی از شهرهای تاریخی و مهد هنر آلمان فعالیت‌هایی را باید انجام داد تا خاطرات منحصربه‌فردی را بسازیم. با کجارو همراه باشید تا بهترین و متفاوت‌ترین فعالیت‌های گردشگری این شهر را بشناسیم.

اگر دنبال تجربه‌ی یک سفر متفاوت در آلمان هستید، آخرهفته‌های شهر دوسلدورف را از دست ندهید. این شهر قدیمی که با ساختمان‌های مدرن و جدید احاطه شده است در آلمان به یکی از مقاصد گردشگری بین‌المللی و محلی تبدیل شده است. این شهر کوچک و پر جنب‌و‌جوش فعالیت‌های جذاب و مختلف زیادی را برای گردشگران خود تدارک دیده است. هیچ گردشگری در این شهر خسته و بی‌حوصله نخواهد شد. هرچند در حال حاضر تعداد گردشگران این شهر کم است اما در سال‌های آینده به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل خواهد شد. در این مقاله ۹ فعالیت را برای گردشگران معرفی می‌کنیم تا سفر عالی را تجربه کنند.

از اسلاسترم دیدن کنید

درست در میان شهر و در قدیمی‌ترین میدان شهر شما با اسلاسترم مواجه خواهید شد که شاید در نگاه اول به نظر برسد برای گردشگران ممنوع باشد اما چنین نیست و شما می‌توانید از این بنا بازدید کنید. آسانسور کوچک این برج می‌تواند ۳ نفر را به بالای آن برساند. در بالای برج یک رستوران کوچک قرار دارد که طعم کیک‌های خانگی آن و لذت خوردن صبحانه در آن بی‌نظیر است. تماشای شهر دوسلدورف از این رستوران یکی از بهترین تجربه‌های گردشگری در این شهر خواهد بود و برج تلویزیون نیز از اینجا قابل مشاهده است.

برج اسلاسترم

در مدیاهاربر گردش کنید

با کمی قدم‌زدن از کنار رودخانه دوسلدورف به مدیاهاربر خواهید رسید. منطقه‌ای از ساختمان‌های مدرن و مرتفع که از هر گوشه‌ی آن برج تلویزیون دیده می‌شود. معماری‌های خاص و متفاوت این منطقه دلیل مناسبی برای گردش در آن خواهند بود.

مدیاهاربر

از گالری هنری (K۲۱) دیدن کنید

یکی از بهترین تجربیاتی که در سفر به این شهر خواهید داشت احتمالا بازدید از گالری و موزه (K۲۱) خواهد بود. بهترین و بامزه‌ترین کارهای هنر معاصر را در اینجا خواهید یافت. سازه‌ی هنرمند توماس ساراسنو به نام در میان فلک در ارتفاع ۳۱ متری این حس را در شما ایجاد می‌کند تا مانند یک عنکبوت حرکت کنید.

اثر در فلک توماس ساراسنو

در پارک‌های شهر استراحت کنید

اگر دنبال تجربه‌ی زندگی مردم محلی و آشنایی با آن‌ها هستید حتما به یکی از پارک‌های شهر سری بزنید. اگر در شهر قدم بزنید حتما به پارک هوفگارتن خواهید رسید در این پارک که حقیقتا یک باغ است درختان و فعالیت‌های هنری و فرهنگی بسیاری به چشم می‌خورد. بر روی رودخانه هم می‌توانید به قایق‌سواری بروید.

هوفگارتن

دوچرخه‌سواری کنید

دوچرخه‌سواری برای گردش در شهر دوسلدورف بی‌نظیر خواهد بود. دوچرخه‌ای اجاره کنید و با آن این شهر قدیمی را زیر‌ و‌ رو کنید. در کنار رودخانه و از میان پارک‌ها سواری کنید و از مناطق دیدنی شهر دیدن کنید.

دوچرخه سواری آلمان

از هنرهای خیابانی دیدن کنید

در دوسلدورف منطقه‌ای وجود دارد که در آن هنرها و نقاشی‌های خیابانی متمرکز شده اند. در نزدیکی هاپت‌بان‌هوف شاهکارهای هنری دیده می‌شوند. خیابان کیفرن‌استراسه شاید به ظاهر یک خیابان عادی باشد اما در واقع خانه‌های آن به طرز باشکوهی رنگ‌آمیزی و تزئین شده‌اند.  

 خیابان کیفرن‌استراسه

از برج تلویزیون دیدن کنید

یکی از جاذبه‌های گردشگری دوسلدورف برج تلویزیون است که بازدید از آن را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید. تماشای شهر از بالای برج، دیدن خانه‌ها و خیابان‌ها حسی پر از آرامش را برایتان ایجاد خواهد کرد.

برج تلویزیون

در شهر قدیمی گردش کنید

بازدید از کلیساهای قدیمی، ساختمان‌های قدیمی، برج‌های مرتفع، بناهای تاریخی در این شهر قدیمی را فراموش نکنید. با دوچرخه در شهر بگردید و یا در تورهای گردشگری ثبت نام کنید تا از داستان‌های تاریخی شهر و توسعه و پیشرفت شهر در گذر زمان آگاه شوید.

مجسمه ویلیام دوسلدورف

از محل های هنری شهر دیدن کنید

هنر شهر دوسلدورف در فرهنگ غربی نقش مهمی را ایفا می‌کند. این شهر کوچک ۲۶ موزه دارد و پذیرای برگزاری گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری متعددی است. در هفته هنری شهر، موزه‌ها تا ساعت ۳ صبح باز هستند و با خرید کارت دوسلدورف می‌توانید از بیشتر موزه‌ها با کمترین هزینه دیدن کنید. در گوشه و کنار شهر می‌توانید فعالیت‌ها و پروژه‌های هنری را ببنید که توسط هنرمندان سرشناسی طراحی شده اند.

هنرهای خیابانی دوسلدورف

مطالب مرتبط:

دیدگاه