نکاتی که باید پیش از سفر به برلین بدانیم

کسری مجیدی
کسری مجیدی جمعه، ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
نکاتی که باید پیش از سفر به برلین بدانیم

برلین پایتخت کشور آلمان، مقصدی مناسب برای سفرهای تابستانی است. همراه کجارو باشید تا با نکاتی که قبل از سفر به این شهر باید بدانید، آشنا شوید.

شهر برلین، پایتخت کشور ژرمان‌ها، از بهترین مقاصد اروپایی در فصل تابستان محسوب می‌شود. این شهر که در بسیاری از زمینه‌ها در صدر فهرست‌ها قرار دارد، از جاذبه‌های فراوانی برخوردار است. جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مردمی و طبیعی که برلین را علی رغم گذراندن فراز و نشیب‌ها و پستی و بلندی‌های متعدد در طی سالیان سال، به یکی از شهرهای مهم قاره‌ی سبز تبدیل کرده است.

به هر ترتیب در این مقاله به برخی از قوانین و نکات لازم برای سفر به این شهر پرداخته‌ایم.

شهر برلین

مقصدی نسبتا ارزان

سفر به شهرهای اروپایی در نگاه اول سفری گران به نظر می‌آید. این در حالی است که سفر به برلین در مقایسه با بسیاری از پایتخت‌های اروپایی مانند لندن و پاریس ارزان‌تر محسوب می‌شود. این اختلاف قیمت بعضا می‌تواند تا نصف مخارج کاهش پیدا کند. از هزینه‌های روزانه گرفته تا خورد و خوراک در این شهر از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند. همین موارد برلین را به مقصدی مقرون به صرفه‌تر در قیاس با دیگر شهرهای این قاره تبدیل کرده است.

زمان مناسب را انتخاب کنید

تابستان‌های خیلی گرم و زمستان‌های خیلی سرد؛ خلاصه‌ترین توصیف شرایط آب و هوایی برلین است! زمستان‌های سرد برلین با دمای ۱۵ درجه زیر صفر به معنای کلمه سرد و طاقت‌فرسا است تا حدی که بیرون رفتن بدون دستکش و کلاه نیز ناممکن است. همین امر شرایط را برای مسافران در روزهای سرد سال مشکل کرده است.

برف برلین

از طرفی با گرم‌تر شدن هوا از اواسط بهار شرایط جوی مطلوبی در این شهر برقرار می‌شود. همچنین چهره‌ی شهر به مراتب سبزتر و زیباتر می‌شود. لذا پیشنهاد می‌کنیم سفر خود به برلین را طی ماه‌های اردیبهشت تا مهر برنامه‌ریزی کنید.

پول نقد، مثل همیشه

مانند همه‌ی سفرها، توصیه‌ی می‌کنیم پول نقد بهترین و آسان‌ترین راه برای خرج و مخارج است. از طرفی شاید از لحاظ امنیتی مقداری باید ملاحظه کنید اما به دردسرهای دیگر آن می‌ارزد. پول نقد در برلین نیز حرف اول و آخر را می‌زند. شاید تعجب کنید اما بسیاری از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها فقط پول نقد را قبول می‌کنند. در نتیجه با تبدیل پول خود به واحد کشو آلمان، از مشکلات و ضررهای احتمالی پیش رو جلوگیری کنید.

ساعات کاری را در نظر بگیرید

برای استفاده‌ی هر چه بیشتر از مدت زمان اقامت در این شهر، می‌بایست از روزهای وسط هفته نهایت استفاده را کرد. در روزهای شنبه و یکشنبه که آخر هفته در اروپا محسوب می‌شود، مغازه‌ها و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ عمدتا تعطیل هستند. در نتیجه بهترین کار این است که در دیگر روزها همه‌ی خریدها و بازدیدها را انجام دهید تا برای تعطیلات آخر هفته استراحت و گردش باقی بماند، چراکه رستوران‌ها و کافه‌های این شهر تا پاسی از شب مشغول به کار هستند.

مغازه های برلین

خیالتان برای زبان راحت باشد!

زبان مردم برلین آلمانی است. این زبان کم و بیش طرفدارانی در جهان و حتی ایران دارد. علاوه‌بر آلمان، کشورهایی مانند سوئیس و اتریش با این زبان تکلم می‌کنند. به هر ترتیب اگر کمی هم با این زبان آشنا باشید دچار هیچ مشکلی نخواهید شد. از طرفی مردم برلین با زبان انگلیسی نیز، به ویژه در مکان‌های گردشگری این شهر، آشنا هستند. برای همین در سفر به برلین از نظر برقرای ارتباط احتمالا مشکلی نخواهید داشت.

مردم برلین

از گوشت تا گیاه را مزه کنید

کشور آلمان همواره برای غذاهای گوشتی خود مشهور بوده است، غذاهایی مانند خوراک‌های گوشت یا سوسیس‌های مختلف. برلین به عنوان پایتخت این کشور نیز از این قاعده مستثنا نیست. در سال‌های اخیر از دیگر ویژگی‌های رژیمی نسبتا جدید مردم این شهر می‌توان به گیاهخواری اشاره کرد. پیروی این مسئله در بسیاری از رستوران‌ها از این دست غذاها نیز پیدا می‌شود.

غذا در برلین

به هر ترتیب با توجه به طیف گسترده‌ی غذاهای محلی این منطقه احتمالا به مشکلی بر نخواهید خورد، چراکه تمامی سلایق پوشش داده می‌شود. در ضمن حتما توصیه می‌کنیم غذاهای محلی این منطقه را تجربه کنید.

حمل و نقل در اسرع وقت

کشور آلمان از سرویس حمل و نقل بسیار با کیفیت و مطلوبی برخوردار است. طبیعتا برلین نیز به عنوان پایتخت این کشور در صدر شهرهای آن، از این حیث، قرار می‌گیرد. با مزایایی مانند تعدد خطوط و سر زمان بودن، به راحتی می‌توانید در سطح شهر به گشت و گذار بروید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به جای استفاده از تاکسی‌ها و ماشین‌های شخصی از سرویس‌های حمل و نقلی این شهر استفاده کنید تا علاوه‌بر کاهش هزینه‌های خود، بدون هیچ دردسری به گشت و گذار در سطح شهر بپردازید.

حمل و نقل در برلین

مراقب دوچرخه‌ها باشید

برلین مانند بسیاری از کشورهای اروپایی جولانگاه دوچرخه‌ها است. روزانه ۵۰۰ هزار دوچرخه برای رفت و آمدهای روزمره در سطح این شهر روانه‌ی خیابان‌ها می‌شود. در نتیجه دوچرخه‌سواران از حقوق مخصوص به خود برخوردار هستند. قانون نانوشته‌ای نیز مبنی بر حرکت دوچرخه‌ها در سمت چپ و تردد پیاده‌ها در سمت راست پیاده‌رو برقرار است. به هر ترتیب زمان گشت و گذار در سطح شهر مراقب عبور و مرور دوچرخه‌ها باشید.

دوچرخه های برلین

انعام ندهید

برای آخرین مورد لازم است بدانید که انعام دادن در برلین مرسوم نیست و احتیاجی به این کار نیست. در هر صورت با پرهیز از این موضوع، رند کردن صورتحساب می‌تواند کافی باشد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه