تصاویر خیره‌کننده از ایسلند؛ سرزمین شگفتی

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی جمعه، ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
تصاویر خیره‌کننده از ایسلند؛ سرزمین شگفتی

ایسلند یکی از زیباترین کشورهای اروپا است که قدم گذاشتن در آن، شما را به دنیایی از عجایب طبیعی و زیبایی‌های شگفت انگیز آشنا می‌کند. با کجارو همراه باشید تا با دیدن تصاویری فوق‌العاده که هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند به اوج زیبایی این سرزمین پی ببرید.

ایسلند جزیره‌ای در اقیانوس اطلس و شمالی‌ترین کشور اروپا است و پایتخت آن شهر زیبای «ریکیاویک» (Reykjavík) است. سواحل دیدنی، آبشارهای باشکوه، دشت‌های پر گل و سرسبز همه در کنار یکدیگر باعث شده‌اند تا این کشور به سرزمینی زیبا و رویایی تبدیل شود و بسیاری از سرزمین‌های دور و نزدیک برای دیدن این همه عجایب طبیعی و خیره‌کننده به آنجا سفر کنند. ایسلند که میراث باقی‌مانده از دوران وایکینگ‌ ها است که ما آن‌ها را بیشتر در داستان‌ها میشناسیم امروزه به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خود و آب و هوای دلپذیری که دارد از مقاصد مهم گردشگری است. در این مقاله قصد داریم تا با دیدن تصاویر خیره‌کننده، سفری به دیدنی‌های این کشور داشته باشیم؛ همراه ما باشید.

ایسلند سرزمین شگفتی

ایسلند سرزمین شگفتی

ایسلند سرزمین شگفتی

دریاچه یخچالی Jökulsárlón

ایسلند سرزمین شگفتی

این دریاچه یخچالی در شمال شرقی ایسلند است و با تورهای قایقی که برای گردش در آن وجود دارد می‌توان به اوج ماجراجویی رسید.

بیشتر بخوانید:

ایسلند سرزمین شگفتی

غارهای کریستالی اسکافتافل

ایسلند سرزمین شگفتی

یکی از جاذبه‌های گردشگری در پارک ملی «اسکافتافل» (Skaftafell) غارهای کریستالی است که از برخورد یخچال‌های طبیعی با خط ساحلی به وجود آمده است. قرار گرفتن در این غارها با بلورهای یخی و شنیدن صداهایی که از حرکت یخ‌ها شنیده می‌شود وصف‌نشدنی است.

ایسلند سرزمین شگفتی

چشمه‌های آب گرم ایسلند

چشمه‌های اب گرم- ایسلند

چشمه‌های آب گرم مکان‌های مناسبی برای سیقل دادن روح و تازه شدن جسم هستند. یکی از چشمه‌های آب گرم معروف در ایسلند چشمه «بلو لاگن» (Blue Lagoon) است که از جاذبه‌های گردشگری فرح‌بخش در این سرزمین است. با رفتن به این چشمه‌ها همچنین می‌توانید از ماسک‌های طبیعی که با جلبک‌های روییده شده در آن منطقه درست شده است حس طراوت و شادابی را به پوست‌های خود بازگردانید.

چشمه‌های اب گرم- ایسلند

آبشار Seljalandsfoss

ابشار- ایسلند سرزمین شگفتی

این آبشار یکی از دیدنی‌ترین و معروف‌ترین آبشارهای ایسلند است و همچنین به‌دلیل زیبایی فوق‌العاده‌ای که دارد یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای گردشگران و عکاسان است. به‌راحتی می‌توانید به پشت جریان آب بروید و به اوج هیجان و لذت از این آبشار برسید. برای بازدید از این آبشار لباس مناسب و بارانی فراموش نشود.

آبشار Kirkjufellsfoss

ابشار- ایسلند سرزمین شگفتی

این آبشار کوچک در شمال شبه‌جزیره Snæfellsnes قرار دارد. غروب آفتاب و درخشش نور خورشید در کنار این آبشار بسیار چشم‌نواز است.

دیدن حیات وحش

اسب‌های ایسلندی

اسب ایسلندی- ایسلند سرزمین شگفتی

اسب‌های ایسلندی، اسب‌های کوچکی هستند که برای ورود و خروج آن‌ها از کشور قوانین خاصی وجود دارد.

روباه قطبی

روباه قطبی- ایسلند سرزمین شگفتی

روباه قطبی به‌خوبی برای زندگی در هوای سرد سازگار است و خز آن ضخیم‌ترین خز است.

تماشای شنای نهنگ‌های گوژپشت

نهنگ گوژپشت- ایسلند سرزمین شگفتی

نهنگ گوژپشت یا نهنگ کوهان‌دار که بیشترین سازگاری را برای حرکت در آب دارد یکی از گونه‌های حیات وحش در ایسلند است که دیدن آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز است. تورهای بسیاری برای دیدن این نهنگ‌ها وجود دارد که لحظه لحظه آن پر از خاطره و فراموش‌نشدنی است.

موج‌سواری

موج سواری- ایسلند سرزمین شگفتی

الگوهای آب و هوایی متنوعی در ایسلند جریان دارد. سوزش و حرکت طوفان ممکن است به سرعت ایجاد شود یا گاهی یک روز می‌تواند با بارش برف و باران همراه باشد. بسیاری از ماجراجویان و علاقه‌مندان به ماجراجویی برای موج‌سواری به این منطقه می‌آیند و تجربه بی‌نظیری را تجربه می‌کنند.

موج سواری- ایسلند سرزمین شگفتی

نظاره شفق قطبی

شفق قطبی- ایسلند سرزمین شگفتی

یکی از پدیده‌های رویایی و سحرانگیز کره زمین شفق قطبی است که با نورهای رنگین در آسمان شب دیده می‌شوند. این زیبایی در آسمان ایسلند بسیار بیشتر رویت می‌شود و دیدن رقص‌ نورهای رنگارنگ بی‌نظیر است.

شفق قطبی- ایسلند سرزمین شگفتی

مطالب مرتبط:

منبع Matador Network

دیدگاه