بن و ۱۰ دیدنی برتر در آن (قسمت اول)

مرتضی روحی
مرتضی روحی چهار شنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
بن و ۱۰ دیدنی برتر در آن (قسمت اول)

شهر بن در آلمان بعد از جنگ جهانی دوم به عنوان پایتخت آلمان غربی برگزیده شد. هرچند بن، شهر کوچکی است اما دیدنی‌هایی دارد که نباید از دست داد. برای آشنایی با ده مکان برتر این شهر با کجارو همراه باشید.

 «کیلی دینگمن» (Kylie Dingman) یک جهانگرد مشتاق و پرانرژی است که هم اکنون چهارمین سال گردشگری خود را به صورت بی وقفه دنبال می‌کند.

او درباره سفر به شهر بن در آلمان دلایل قانع کننده‌ای دارد، علی‌رغم بسیاری افراد که آن را شهری کوچک و قابل چشم‌پوشی می‌دانند او معتقد است این شهر را به هیچ وجه نباید از دست داد.

به ویژه به دلیل نزدیک بودن این شهر به دو شهر بزرگ دیگر آلمان، کلن و دوسلدورف، بهانه‌ای برای سخت بودن دسترسی به آن وجود ندارد. در ادامه از زبان «کیلی دینگمن» با ده دلیل سفر به پایتخت قدیم آلمان غربی آشنا می‌شویم.

سفر شما به آلمان بدون بازدید از شهر بن، پایتخت «آلمان غربی سابق» ناتمام باقی می‌ماند. فرهنگ غنی این شهر کوچک همچنان پیشرو، زنده و فعال است و وقتی به این شهر سفر می‌کنید آن را پر از موزه‌های ارزنده، معماری جذاب و شگفت‌انگیز و انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های جذاب می‌یابید.

بن

شهر بن روی رود راین قرار گرفته و به شهرهای بزرگ و پرجمعیت کلن و دوسلدورف نزدیک است. بنابراین وقتی به آلمان سفر می‌کنید واقعا بهانه‌ای برای عدم بازدید این شهر وجود ندارد. آن ده چیزی را که برای بازدید از بن باید در لیست سفر خود بگنجانید از این قرار است:

۱. قلعه دراخنبورگ (Drachenburg Castle)

من به طور کلی به تاریخ علاقه‌مند هستم در نتیجه وقتی سفر می‌کنم دوست دارم از کاخ‌ها و قلعه‌ها و مکان‌های تاریخی بازدید کنم. اگر شما هم علاقه‌ای نزدیک به علاقه من دارید بدون شک قلعه دراخنبورگ با نمای بسیار زیبا و معماری بی‌نظیرش یکی از مکان‌های بازدید لیست سفر شما به شهر بن خواهد بود.

این کاخ که متعلق به اواخر قرن نوزدهم است کمی‌ در منطقه بیرونی‌تر شهر واقع است روی تپه‌ای در کنار رود راین نظاره‌گر شهر بن است.

قلعه دراخنبورگ

در داخل آن نقاشی‌ها و اثاثیه لوکس کاخ قابل مشاهده است و در بیرون ایوان‌ها و باغ‌های بی‌نظیر را می‌بینید. ورودی قلعه یک بلیت به قیمت سخاوتمندانه هفت یورو (معادل حدودا ۲۸۰۰۰ تومان) برای افراد بزرگسال است و برای یک گردش روزانه در خارج از منزل انتخابی بسیار عالی است.

از بین منظره‌های تماشایی قلعه، نمای برج شمالی (North Tower are) هم خیره‌کننده است و حواستان باشد آن را از دست ندهید.

۲. خانه بتهوون (Beethoven Haus) و سالن بتهوون (Beethovenhalle)

یکی از بزرگ‌ترین آهنگ‌سازهای شهیر دنیا، بتهوون در بن به دنیا آمده است و امروزه خانه او به موزه‌ای درباره زندگی این آهنگساز معروف آلمانی تبدیل شده است.

خانه بتهوون

در اینجا می‌توانید اطلاعات زیادی درباره زندگی بتهوون در بن، شهر زادگاه او و همچنین درباره ماجراهای زندگی او در شهر «وین» یکی از پایتخت‌های موسیقی جهان، به دست بیاورید.

به علاوه چون این مکان مرکزی دائمی‌ و فعال برای دوستداران بتهوون است همیشه نمایشگاه‌هایی از سراسر جهان در این محل در حال برگزاری است.

سالن بتهوون

وقتی به اندازه کافی درباره خود بتهوون در موزه دانستید برای لذت بردن از یک اجرای بی‌مانند از کارهای این آهنگ‌ساز جهانی به «سالن بتهوون» بروید.

گروه ارکستر این سالن یکی از بهترین اجراهای ارکستر جهان را ارائه خواهد کرد و اشتباه بزرگی است اگر یک یا دو کنسرت از کارهای عالی این گروه را در برنامه خود قرار ندهید.

۳. خیابان شکوفه‌های گیلاس (Cherry Blossom Avenue)

وقتی به فستیوال شکوفه‌های گیلاس فکر می‌کنید به حتمال قریب به یقین ژاپن را به خاطر می‌آورید اما به شما توصیه می‌کنم دوباره به خودتان فرصت پاسخ بدهید. زیرا شهر بن هر بهار و معمولا در ماه آوریل فستیوال شکوفه‌های گیلاس ویژه خود را بسیار باشکوه برگزار می‌کند.

تضاد تکه‌های صورتی رنگ شکوفه‌های گیلاس با رنگ و رو رفتگی خیابان «هرشتغاسه» (Heerstraße) و ساختمان‌های سبک نئوکلاسیک آن چشم‌انداز فوق العاده‌ای را خلق می‌کند.

خیابان شکوفه های گیلاس

خیابان در برخی از قسمت‌ها باریک می‌شود و درخت‌ها که در دهه هشتاد میلادی کاشته شده‌اند، عملا یک تونل صورتی رنگ را روی خیابان تشکیل می‌دهند و تنها اگر از زاویه‌ای درست نگاه کنید می‌توانید بخش‌های کوچکی از آسمان را ببینید که از لا به لای شکوفه‌ها سرک می‌کشد.

خیابان شکوفه های گیلاس

شکوفه‌ها چند هفته‌ای خودنمایی می‌کنند، اما به یاد داشته باشید که سفرتان را به تاخیر نیندازید. مطمئن باشید نمی‌توانید در برابر این وسوسه مقاومت کنید که هر روز به اینجا سر بزنید و خودتان را غرق در اتمسفر زیبای آن کنید و یک قهوه در یک میز بیرون کافه‌های خیابانی آن سفارش بدهید.

باید یادآور شد که در زمان فستیوال، اجراهای زنده موسقی و اجرای هنرهای نمایشی و دیگر جذابیت‌های مربوط به فستیوال در همه جا به چشم می‌خورد.

۴. موزه مایل (The Museum Mile)

وقتی می‌گویم بن پر از فعالیت‌های فرهنگی است حرف مرا باور کنید و به یاد داشته باشید در هیچ کجای دیگر بیشتر از دور و اطراف موزه مایل شواهد این موضوع را نخواهید دید.

موزه کونیگ

اگر به جنگ جهانی دوم و تاریخ مدرن علاقه‌مندید «Haus der Geschichte» یا خانه تاریخ برای شما راه‌اندازی شده است. یا اگر به علوم طبیعی علاقه‌مندید موزه «الکساندر کونیگ» مناسب شما است، یکی از بهترین موزه‌های تاریخ طبیعی و جانورشناسی در کل آلمان، اگر نگوییم در جهان!

موزه

همچنین اگر به علوم و فنون علاقه‌مندید می‌توانید از موزه «دویچس» در شهر بن (Deutsches Museum Bonn) که دستاورد‌های تکنولوژی و فن‌آوری را به نمایش می‌گذارد بازدید کنید، یا شاید موزه هنر (Kunstmuseum Bonn) را ترجیح بدهید یا موزه ریاضیات (Arithmeum) نظر شما را جلب کند.

موزه هنر

موزه «Landesmuseum Bonn» نیز یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های تاریخ در آلمان است که باید آن را به لیست بازدید خود اضافه کنید.

بدون شک موزه‌های زیادی که تقریبا هر نوع سلیقه ای را پوشش می‌دهند از تبدیل روزهای بارانی در بن به روزهای بیکاری و بی حوصلگی جلوگیری می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه