۹ کاری که باید در دینگل پنینسیولا ایرلند انجام دهید (قسمت دوم)

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۹ کاری که باید در دینگل پنینسیولا ایرلند انجام دهید (قسمت دوم)

ایرلند به دلیل طبیعت خیره کننده‌اش یکی از زیباترین کشورهای جهان است و یکی از مناطق زیبای ایرلند دینگل پنینسیولا است. با کجارو همراه باشید تا  ۹ کاری که باید در دینگل پنینسیولا ایرلند انجام دهید را به شما معرفی کنیم.

ایرلند نپر از زیباهایست که باید دیده شوند. یکی از این زیبایی‌های دینگل پنینسیولا است که علاوه بر طبیعت زیبا فرهنگ ایرلندیش نیز برای گرشگران جذاب است. از کافه‌های سنتی گرفته تا خانه‌هایی به قدمت پیش از تاریخ، ما به شما مکان‌ها و کارهایی را معرفی می‌کنیم که باید در این مکان زیبا انجام دهید. پس با ما همراه باشید تا با این کارها بیشتر آشنا شوید.

۶. از کافه‌های سنتی ایرلندی دیدن کنید

کافه‌های سنتی دینگل

امکان ندارد کسی به ایرلند برود و از کافه‌های سنتی این کشور دیدن نکند. دینگل دارای ده‌ها کافه برای انتخاب است. حتی اگر شما نخواهید چیزی بنوشید، کافه‌های سنتی، محلی عالی برای غذا خوردن، با محلی‌ها صحبت کردن و حتی گوش دادن به موسیقی سنتی ایرلندی است.

بیشتر کافه‌های دینگل در اصل مغازهای معمولی نیستند مثلا مغازه فاکسی جانز (Foxy Johns) در طول روز یک مغازه مصالح فروشی و در شب یک کافه شلوغ است. دیگر کافه‌های محلی محبوب شامل کافه کوران (Curran) و کافه دیک مکس (Dick Macks) می‌شود. بعضی مواقع وقتی دنبال یک کافه می‌گردم تا عصر را در آن بگذرانم، در خیابان‌ها قدم میزنم و هرجا که صدای موسیقی بشنوم که از یک کافه بیاید آن را دنبال می‌کنم. به داخل می‌روم و یک صندلی پیدا می‌کنم و تمام شب را لذت می‌برم.

۷. دلفین‌ها یا وال‌ها را تماشا کنید

دلفین‌های دینگل

آب‌های اطراف دینگل محل خوبی برای تماشای بعضی از حیوانات محلی و حتی بیشتر از آن است. در حقیقت حیوان خوش یمن دینگل، یک دلفین پوزه بطری معمولی به نام فونگی (Fungi) است که گاهی در نزدیکی ساحل شنا می‌کند. تورهای مختفلی وجود دارد که شما را برای چند ساعت به گردش می‌برند یا اگر نمی‌خواهید با تور بروید، می‌توانید خودتان یک قایق اجاره کنید.

دلفین‌های دینگل

تورهای اکو مارین (Eco marine) از جزیره اکو هم برای صبح و هم ظهر تور دارد در حالی که تورهای چارتر اکو (charter eco) از دینگل بی در نیمروز حرکت می‌کنند. به یاد داشته باشید که این تورها فقط بین ماه‌های اوریل و سپتامبر برگذار می‌شود.

۸. کلبه‌های باستانی را ببینید

کلبه‌های تاریخی دینگل

تعداد این کلبه‌های مخروطی شکل که در این منطقه از ایرلند پاکنده‌‌ شده‌اند به بیش از صدها عدد می‌رسد. این کلبه‌ها زمانی محل زندگی خانواده‌‌ها و راهب‌ها بوده است و به این دلیل معروف هستند که در ساختشان فقط از سنگ‌های محلی استفاده شده و چه باور کنید یا نه، از هیچ ملاتی برای کنار هم نگه داشتن این سنگ‌ها استفاده نشده است. با وجود آب و هوای ناپایدار ایرلند هنوز هم داخل این کلبه‌ها خشک، گرم و راحت است.

کلبه‌های تاریخی دینگل

همین ساختار مشابه در اطراف گالاروس اوراتری (Gallarus Oratory) نیز دیده می‌شود. اخلافاتی بر سر اینکه چه زمانی این کلیسا ساخته شده است وجود دارد اما این سازه حداقل از قرن ۱۲ ام و حتی قبل‌تر سرپا بوده است.

۹. از فاکسی جانز یک دوچرخه کرایه کنید

دوچرخه سواری در دینگل

فاکسی جانز را که فراموش نکردید؟ باور کنید یا نه این مغازه در طول روز دوچرخه هم اجاره می‌دهد. به دلیل اینکه بیشتر زمین‌های اطراف دینگل مسطح است، دوچرخه سواری می‌تواند تجربه بسیار خوبی برای دیدن مناظر اطراف با سرعتی کمتر از سرعت ماشین باشد. اما به یاد داشته باشید که لباس بیشتری بپوشید و از یک روپوش ضدآب استفاده کنید چون آب و هوای ایرلند به خصوص در نزدیکی ساحل، قابل اطمینان نیست و هرلحظه ممکن است شما را غافل گیر کند.

دوچرخه سواری در دینگل

کسانی که در فاکسی جونز هستند به شما نقشه و توصیه‌های لازم اعم از اینکه به کجا بروید و یا اینکه آب و هوا چگونه است را به شما می‌دهند. پس نگران نباشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه