مجسمه سلفی در شوگرلند، تگزاس؛ نشانی از رفتارهای رایج جوامع

بهاره غنچه
بهاره غنچه دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
مجسمه سلفی در شوگرلند، تگزاس؛ نشانی از رفتارهای رایج جوامع

اپیدمی سلفی انداختن آنقدری گسترده شده است که در شهر شوگرلند تصمیم به ساخت یادبود و مجسمه‌ای از آن گرفتند. با کجارو همراه باشید تا نگاهی به این مجسمه داشته باشیم.

با گسترش گوشی‌های هوشمند، عکس‌های سلفی بازار داغی پیدا کردند و جایگاه ویژه‌ای را در زندگی رومزه و عادی مردم باز کردند و به بخشی از فرهنگ جوامع تبدیل شدند. تمایل بیش از حد مردم به انداختن عکس‌های سلفی، اپیدمی جهانی را تشکیل داده است که روز به روز گسترده‌تر می‌شود و حالا برای ثبت یادبودی از این رفتار جهانی، در شهر شوگرلند مجسمه‌ای از آن ساخته شده است.

مجسمه سلفی

شهر شوگرلند در ایالت تگزاس، کشور آمریکا چندی پیش به دلیل نصب یک مجسمه عجیب و متفاوت بر سر زبان‌ها افتاد. این مجسمه، نمادی از رفتار گسترده جوامع این شهر هست. در میدان عمومی شهر، دو مجسمه یکی دختران سلفی و دیگری مجسمه‌ای از یک نوازنده گیتار نصب شده است. هر دو این مجسمه‌ها دو فعالیت عمومی و رایج مردم شهر در میدان را نشان می‌دهند.

مجسمه سلفی

این مجسمه‌‌ی برنزی، از دو دختر خندان ساخته شده است که یکی از آن‌ها با گوشی هوشمند خود در حال گرفتن عکس سلفی است. این مجسمه در بیرون تالار شهر نصب شده است که از مرکز‌های اصلی شهر است. نصب این مجسمه در رسانه‌ها انعکاس گسترده‌ای داشته است. این مجسمه جاذبه‌ای  برای گردشگران و مردم است تا در کنار این دخترهای برنزی از خود سلفی بیندازند. این مجسمه جزو مجموعه ۱۰ قطعه‌ای است که توسط بنیاد میراث شوگرلند در شهر نصب شدند. هزینه نصب این دو مجسمه حدودا ۱۰۰ میلیون تومان شده است.

مجسمه سلفی

مطالب مرتبط:

منبع Amusing Planet

دیدگاه