۹ کاری که باید در دینگل پنینسیولای ایرلند انجام دهید (قسمت اول)

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
۹ کاری که باید در دینگل پنینسیولای ایرلند انجام دهید (قسمت اول)

دینگل پنینسیولا (Dingle Peninsula) در ایرلند یکی از زیباترین مناطق این کشور سرسبز است. اگر می‌خواهید تجربه دلنشینی در ایرلند داشته باشید با کجارو همراه باشید تا ۹ کاری که باید در این منطقه انجام دهید را به شما معرفی کنیم.

دینگل پنینسیولا (Dingle Peninsula) یکی از زیباترین مکان‌های ایرلند و یا حتی در دنیا است. وقتی دارید به ایرلند فکر می‌کنید ممکن است به این که چه کشور زیباییست یا به تپه‌های سبزش یا به شهر‌های کوچک جذابش و یا به خط ساحلی رویایی‌اش فکر کنید. همه این زیبایی‌ها و حتی بیشتر را می‌توانید همراه با مهمان‌نوازی بخصوص ایرلندی، در دینگل پنینسیولا مشاهده کنید. آیا هنوز مطمعن نیستید که در برنامه طبیعت‌گردی خود به این مکان رویایی بروید؟ پس با ما همراه باشید تا ۱۰ کار شگفت‌انگیز که می‌توایند در دینگل انجام دهید را به شما معرفی کنیم.

۱. در اطراف دینگل پنینسیولا رانندگی کنید و از طبیعت خیره‌کننده لذت ببرید

دینگل پنینسیولا

اگر می‌خواهید بهترین پیشنهادی که پنینسیولا به شما می‌دهد را تجربه کنید باید یک ماشین بگیرید و رانندگی کنید. شما چند مسیر مختلف برای انتخاب دارید. به شخصه عاشق رانندگی در اسلی هد (Slea head) هستم که در نزدیکی ساحل کشیده شده و احتملا یکی از غربی‌ترین نقاط اروپا است. اما شما با رانندگی در کانر پس (Conor pass) هم، که از کنار گله‌های گوسفند و آبشاری زیبا می‌گذرد و منظره فوق‌العاده‌ای را به شما می‌دهد، هرگز پشیمان نمی‌شوید.

آبشاری در اطراف دینگل پنینسیولا

برای رسیدن به این مکان در امتداد R559 مستقیم به سمت غرب حرکت کنید، و تابلو‌ها را برای رسیدن به اسلی هد پیروی کنید یا برای رسیدن به کانر پس به سمت N89 تا کمپ (Camp) بروید سپس به چپ بپیچید تا وارد R560 شوید.

دینگل پنینسیولا

موقعیت جاده سلی هد روی نقشه

بیشتر بخوانید:

۲. به ساحل اینچ (Inch) بروید

ساحل اینچ

کشور ایرلند به دلیل وجود ساحل صخره‌ای وسیع و خاص، قاعدتا یک کشور استوایی نیست. اما ساحل اینچ ارزش یک بار دیدن را دارد، حتی اگر در زمستان بیایید. این ساحل شنی طلایی رنگ، ریگ‌های به ظاهر سخت و خشنی دارد و در طول ماه‌های گرم سال می‌تواند یکی از بهترین مکان‌ها برای شنا کردن، موج‌سواری و آفتاب گرفتن زیر خورشید درخشان ایرلند باشد.

ساحل اینچ

برای رفتن به این مکان از شرق N86 را دنبال کنید، سپس به به سمت راست بپیچید تا وارد R561 شوید. خط ساحلی را ادامه بدهید تا به ساحل برسید. کل مسیر ممکن است کلا نیم ساعت رانندگی باشد. همچنین شما می‌توانید از اتوبوس هم برای رسیدن به این مکان رویایی استفاده کنید.اتوبوس‌ها سه بار در روز حرکت می‌کنند. ساعات حرکت ۹ صبح، ۱ بعد از ظهر، ۵ عصر و ساعات برگشت ۱۲ ظهر، ۳:۴۵ بعد از ظهر و ۸ شب است. از این طریق حدودا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا به ساحل برسید.

موقعیت ساحل اینچ روی نقشه

بیشتر بخوانید:

۳. به کوه براندون (Brandon) بروید

کوه براندون

پیاده‌روی در ایرلند یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن مناظر فوق‌العاده زیبای ایرلند است. هرچند کوه براندون یکی از مرتفع‌ترین کوه‌های منطقه است اما شما نیازی به یک بدن کاملا ورزیده برای صعود کردن و لذت بردن از منظره‌ اطراف، ندارید. در واقع کل مسیر پیاده‌روی زمان زیادی طول نمی‌کشد و منظره قابل مشاهده از نوک قله در یک روز خوب، چشم اندازی فوق‌العاده از اقیانوس اطلس، دیگر قله‌ها و یک منظره وسیع از سرزمین‌های ییلاقات ایرلندی را به شما می‌دهد. خب تا همین‌جا هم فوق‌العاده بود.

آبشاری در اطراف دینگل پنینسیولا

برای رفتن به این مکان از سمت غرب از شهر خارج شوید به سمت R559 بروید. اما وقتی به میدان قبل از دینگل دستیلری (Dingle Distillery) رسیدید از خروجی شمالی به سمت فهناگ (Feohanagh) بروید و خط شمالی را تا رسیدن به کوه براندون ادامه دهید.

موقعیت کوه براندون روی نقشه

۴. از جزیره گریت بلسکت (Great Blasket) دیدن کنید

جزیره گریت بلسکت

جزایر بلسکت غربی‌ترین نقطه اروپا محسوب می‌شوند و دارای تاریخ مجذوب کننده هستند. جزیره گریت بلسکت یک جزیره‌ی سنگی کم عرض و طویل است که برای هزاران سال مردم را شگفت‌زده کرده و  در واقع از پیش از تاریخ تا دهه ۱۹۵۰ مسکونی بوده است، یعنی زمانی که ساکنان آن بخاطر کمبود زیرساخت‌های ابتدایی مجبور به ترک جزیره شدند. در آن زمان فقط ۳۰ نفر از اهالی جزیره باقی مانده بودند و هیچ دکتر، معلم یا مغازه‌داری در جزیره نبود. این جزیره زمانی منزلگاه تعدادی از مشهورترین نویسنده‌های ایرلندی بوده است.

جزیره گریت بلسکت

برای رفتن به این جزیره کافیست که از دینگل مارینا یک کشتی بگیرید. کشتی‌ها هرروزه (بسته به آب وهوای روز) در ساعت ۱۱ صبح حرکت می‌کنند. شما حتی می‌توانید به صورت آنلاین رزرو کنید.

موقعیت جزیره گریت بلسکت روی نقشه

۵. غذاهای لذیذ دریایی بخورید

رستوران‌های ایرلند

همان طور که از یک منطقه با وجود منابع عظیم دریایی انتظار می‌رود، غذاهای دریایی دینگل فوق‌العاده است. از آبگوشت دریایی تا خرچنگ و لابستر، شما می‌توانید در هر رستوران یک منوی کامل از غذاهای دریایی پیدا کنید.

رستوران‌های ایرلند

از یک رستوران دنج و جمع و جور گرفته تا رستوران‌های گران قیمت، شما قرار است که یک تجربه لذیذ داشته باشید. با این حال رستوران‌های Out of the Blue و Boat Yard بهترین رستوران‌های منظقه هستند و هیچکس نمی‌تواند بگویید که واقعا کدام یک بهتر هستند. این رستوران‌ها علاوه بر منوی فوق‌العاده خود منظره زیبایی از طبیعت خیره‌کننده مارینا و خط ساحلی به مشتریان خود می‌دهند.

رستوران out of the blue

مطالب مرتبط:

دیدگاه