۱۲ سفر جاده ای در هند که طی یک سال باید بروید (قسمت اول)

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار چهار شنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
۱۲ سفر جاده ای در هند که طی یک سال باید بروید (قسمت اول)

لذت سفر در کنار دوستان و گشت و گذار در بهترین و زیباترین جاذبه‌های هند را در سفرهای جاده‌ای به هند تجربه کنید و از مناظر و طبیعت بی‌نظیر در سفر ۱۲ روزه جاده‌ای در هند بیشترین استفاده را ببرید. با کجارو همراه باشید.

هیچ چیزی هیجان‌انگیزتر از این نیست که از پنجره به سمت پایین جاده نگاه کنید، و در کنار دوستان به سفر ادامه دهید. کشوری مانند هند، مملو از جاذبه‌های زیبا و متنوع است، که زیبایی یک سفر جاده‌ای صرفا به عنوان یک بخش کوچک از سفر به شمار می‌رود. ما در اینجا ۱۲ تا از بهترین سفرهای جاده‌ای ممکن در هندوستان که شما باید در طی سال جاری از آنها دیدن کنید را معرفی می‌کنیم.

بمبئی به گوا

سفر جاده ای به هند

برای علاقه‌مندان سفر جاده‌ای با ماشین و دوچرخه دانستن جهت برای انتخاب بهترین جاذبه‌ها مهمترین مسئله به شمار می‌رود، سفر جاده‌ای بمبئی به گوا هیچ چیز برای مجذوب کردن شما کم ندارد. منظره‌هایی بسیار زیبا، از غرب تا انتهای جاده و انتخابی برتر برای اقامت در مومبیکارس، می‌توانید از مسیر پونه-کلهاپور-یا همان NH۴ با ۱۰ ساعت حرکت بدون وقفه بیش از ۵۹۰ کیلومتر (۳۶۶ مایل) پیشروی کنید.

با داشتن چهار لاین، این مسیر بهترین و امن‌ترین مسیر است، اما جایگاه‌های عوارض متعدد در طول مسیر شما را ناچار به پرداخت چند باره عوارض می‌کند.

این امکان وجود دارد تا با گذر از مسیر چیپلان-راتنگیری یا NH۶۶ پیاده‌روی‌های هیجان‌انگیزی را تجربه کنید که طی ۱۲ ساعت حرکت بدون وقفه در آن می‌توانید ۵۷۷ کیلومتر (۳۵۸ مایل) را از خلال جاده‌های پیچیده، منحنی‌های باریک و گردنه‌های کم عرض عبور کنید، این مسیر در گذشته زمین زراعی و مزرعه نخود و نارگیل بوده است. هر دو مسیر گزینه‌های مخفی جالبی برای اقامت در طول راه دارند.

بهترین زمان برای رفتن به این مکان ماه‌های سپتامبر- مارس است.

منالی به له

سفر جاده ای به هند

این سفر جاده‌ای غیرقابل وصف است و باید خودتان آن را تجربه کنید. این جاده با داشتن تعدادی پیچ و چرخش مرگبار، کوه‌های پوشیده از برف، دره‌هایی متمایز، مناظر دیدنی و صومعه‌های خیره‌کننده سفری بسیار خاطره‌انگیز به ارمغان می‌رود. فاصله بین منالی- له ۴۷۸ کیلومتر (۲۹۷ مایل) است و باید در دو روز طی شود، زیرا این جاده بیش از ۴۰۰۰ متر (۱۳۱۲۳ فوت) ارتفاع دارد. توقفگاه‌های بین راه‌ها در کیلونگ و بیشتر در سارچو امکان استراحت و خو گرفتن با آب و هوای ارتفاعات بالا را فراهم می‌کند.

بهترین زمان برای رفتن به این مکان ماه‌های ژوئن- سپتامبر است.

ویزاکاپاتنام به دره آراکو

سفر جاده ای به هند

سفر از ویزاکاپاتنام ۱۱۴ کیلومتر (۷۰ مایل) طول می‌کشد که می‌توان در سه یا چهار ساعت مسیر را پشت‌سر گذاشت، گذر باد از خلال جاده‌های پیچ در پیچ، دره‌های سرسبز و تپه‌های صاف، منظره‌ای از خلیج جادویی بنگال را به نمایش می‌گذارد، آبشارهای شگفت‌انگیز، تپه‌های جنگلی و مزارع قهوه - زیبایی وصف‌ناپذیری برای عکس گرفتن ایجاد می‌کند. هنگامی که در دره آراکا قرار دارید، بازدید از غارهای بورا و آب انبار تاتیپودی را فراموش نکنید.

بهترین زمان برای رفتن به این مکان ماه‌های اکتبر- مارس است.

گواختی به تاوانگ

شاید یکی از سفرهای ضروری در مسیر رفتن به شمال شرقی هند، گذر از مسیر گواختی به تاوان باشد که حدود ۱۴ ساعت طول کشیده و ۵۰۹ کیلومتر (۳۱۶ مایل) طول دارد. جاده‌های این مسیر ناهموارند اما با داشتن مناظری خیره‌کننده در هر فصل، و همچنین داشتن کوه‌های پوشیده از برف و چمنزارهای سرسبز و شاداب، ارزش مسافرت کردن را دارند.

سفر جاده ای به هند

در کنار این سفر جاده‌ای طولانی، توقف در دیرانگ در غرب کمنگا که نمایانگر فرهنگ بودایی در صومعه کالچاکرا و نگینگامپا است، و توقف در تزپور آسام و کشف جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی آن نیز شگفت‌انگیز است. فراموش نکنید که غذاهای مختلف را در یکی از چندین غرفه‌ی موجود در مسیر امتحان کنید.

بهترین زمان برای رفتن به این مکان ماه‌های مارس- اکتبر است.

چنای به پوندیچری

با گذراندن فقط ۱۵۵ کیلومتر (۹۶ مایل)، می‌توانید از چنای به پوندیچری سفر کنید (ملقب به پاریس شرق) که می‌توان این مسیر را در تنها در سه یا چهار ساعت از طریق جاده ساحلی شرقی طی کرد.

سفر جاده ای به هند

چشم‌انداز زیبای دریا از یک طرف و  بازتاب خورشید در آب، به علاوه وجود اماکنی همچون ماهابالی پورام ( ایجاد یک ایستگاه در این میراث جهانی ثبت شده توسط یونسکو برای لذت بردن از سواحل زیبا و وقت‌گذرانی )، ایداکاجیدو (بازدید از قلعه الامبرا )، ماراککنام (که با محیط‌های نمکی بزرگ مشخص است)، مودالیکوپام(استراحت در خانه‌های شناور و انجام ورزش‌های آبی) و کالکاپام (مرکز تاسیسات هسته‌ای) موجب لذت‌بخش‌تر شدن مسیر می‌شود. تقریبا در هر مایل فرصتی برای گرفتن عکس‌های زیبا دارید.

بهترین زمان برای رفتن به این مکان ماه‌های اکتبر- فوریه است.

بیشتر بخوانید:

شیملا به منالی از طریق مندی

سفر جاده ای به هند

کسانی که علاقمند به عکاسی هستند، فورا خود را برای این سفر جاده‌ای آماده کنند. منالی تنها ۲۴۷ کیلومتر (۱۵۳ مایل) از شیملا فاصله دارد که می‌توان این مسیر را از طریق جاده‌های NH۲۰۵ و NH۳ در هفت ساعت پشت سر گذاشت. با توجه به وجود کوه‌های زیبا در یک طرف و دره‌های عمیق و سرسبز در طرف دیگر، در این سفر جاده‌ای قطعا راننده‌گان برای مدت طولانی دست از رانندگی کشیده و محصور زیبایی‌ها می‌شوند.

سفر جاده ای به هند

بهترین زمان برای رفتن به این مکان، فصل‌های به جز فصل‌های موسمی (اواسط سپتامبر - اواسط جولای) است.

مطالعه قسمت دوم

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه