لوکیشن سریال بازی تاج و تخت در شهر ژیرونا؛ اسپانیا

کسری مجیدی
کسری مجیدی پنجشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
لوکیشن سریال بازی تاج و تخت در شهر ژیرونا؛ اسپانیا

با شروع شدن فصل جدید سریال «بازی تاج و تخت»، تب این سریال مجددا بالا گرفت. با کجارو همراه باشید تا با معرفی یکی از لوکیشن‌های اصلی این سریال محبوب آشنا شوید.

همان‌طور که احتمالا علاقه‌مندان سریال محبوب بازی تاج و تخت می‌دانند، این سریال لوکیشن‌های مختلفی در کشورهای گوناگون جهان داشته است. یکی از این کشورها، اسپانیا است. کشوری که با توجه به برخورداری از شهرها و مناطق تاریخی و قدیمی خود، محل مناسبی برای فیلم‌برداری این قبیل فیلم‌ها محسوب می‌شود.

شهر ژیرونا

یکی از شهرهای اسپانیا که در فصل ششم این سریال نقش مهمی را ایفا کرد، شهری موسوم به «ژیرونا» (Girona) در منطقه‌ی کاتالونیای اسپانیا است. امروزه با فراهم شدن امکانات، علاقه‌مندان می‌توانند به تور گردشگری این شهر بروند تا از نزدیک حال و هوای «۷ اقلیم» را تجربه کنند. در ادامه به معرفی برخی از این محل‌های فیلم‌برداری در این شهر می‌پردازیم. لازم به اشاره است که اگر هنوز فصل ششم این سریال را ندیده‌اید (!) این مقاله، داستان آن را برملا می‌کند.

محله یهودی‌های ژیرونا

منطقه‌ی یهودی‌های این شهر در قسمتی باستانی قرار دارد که توسط رومی‌ها ساخته شده است. این منطقه پر است از کوچه و پس‌کوچه‌های تو در تو با سقف‌های منحنی. همین مشخصه‌ها کافی است تا به عنوان گوشه‌ای از شهر «براووس» انتخاب شود. در سریال براووس همان شهری است که «آریا استارک» تحت تعلیم «خدای بی‌نهایت چهره» قرار می‌گیرد و جلوتر در یک نبرد به کوچه‌های باریک سطح شهر فرار می‌کند.

لوکیشن بازی تاج و تخت

پله‌های سنت دومنک

در یکی دیگر از صحنه‌های تعقیب و گریز آریا، او پس از گذشتن از یک حمام عمومی به یک بازارچه‌ی محلی فرار می‌کند و از پله‌های آن سر می‌خورد. این صحنه نیز در یکی از مناطق شهر ژیرونا فیلم‌برداری شده است. این مکان پله‌های صومعه‌ی «سنت دومنک» (Sant Domenec) هستند که قدمتش به قرن ۱۳ برمی‌گردد.

لوکیشن بازی تاج و تخت

پله‌های کلیسای ژیرونا

کلسیای ژیرونا در حد فاصل قرن‌های ۱۱ تا ۱۸ میلادی ساخته و تکمیل شد. تعداد پله‌های این کلیسا ۹۱ عدد است و این پله‌ها چندین بار در طول سریال نشان داده شده‌اند. این کلیسای بزرگ به دلیل معماری و ساختارش از شهرت بسیاری نزد کاتالان‌ها برخوردار است. کلیسا نقش به‌سزایی را در چند قسمت از سریال بازی کرده و در صحنه‌های گوناگونی حضور داشت؛ از کفاره‌ی «ملکه مارجری» روی پله‌ها گرفته تا چندین صحنه برای نشان دادن مقر پادشاهی. در قسمت آخر فصل ششم نیز در یک نمای مختصر هنگام منفجر شدن نشان داده می‌شود.

لوکیشن بازی تاج و تخت

میدان شهر

در کنار کلیسای ژیرونا، میدان کوچکی قرار دارد که محل فیلم‌برداری یکی دیگر از صحنه‌های فیلم است. جایی که آریا برای دیدن تئاتری محلی درباره‌ی به سخره گرفتن خانواده‌ی خود، به این میدان می‌رود. این میدان همان‌طور که در فیلم داده شده، در روزهای مطبوع سال برای نمایش‌های فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوکیشن بازی تاج و تخت

حمام اعراب

حمام اعراب ژیرونا به شیوه‌ی مسلمانان در قرن ۱۲ ساخته شد. این حمام از ساختار و معماری جالبی برخوردار است. این حمام نیز میزبان صحنه‌های این سریال بود. برای مثال صحنه‌ای که آریا در آن نقش داشت و بینایی خود را بازیافت.

لوکیشن بازی تاج و تخت

صومعه سنت پر

«صومعه‌ی سنت پر» (Sant Pere) در قرن ۱۲ بنا شد و یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های کاتالون‌ها محسوب می‌شده است. این ساختمان که در محله‌ی قدیمی ژیرونا قرار دارد، به عنوان مقر اصلی استادان «سیتادل» در فیلم استفاده شده است. داخل این ساختمان را می‌توانید به وضوح در صحنه‌ای که «سم» و «گیلی» همراه با فرزند خود به آن می‌رسند، مشاهده کنید.

لوکیشن بازی تاج و تخت

مطالب مرتبط:

منبع Culture Trip

دیدگاه