راهنمای خرید در لیسبون، پرتغال

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
راهنمای خرید در لیسبون، پرتغال

اگر برای سفر به لیسبون برنامه‌ریزی می‌کنید، با راهنمای خرید در لیسبون، همراه کجارو باشید.

لیسبون یکی از ارزان‌ترین پایتخت‌های اروپای غربی است. خرید در این شهر، یک تجربه‌ی فرهنگی فوق‌العاده است به خصوص وقتی از فروشگاه‌های تاریخی و قدیمی مثل Luvaria Ulisses یا Casa das Velas دیدن کنید. این شهر، بازارهای سنتی بزرگ ندارد اما چند بازار محلی در آن برپا می‌شود که اهالی شهر به آنها Feira da Ladra می‌گویند. این بازارچه‌ها روزهای شنبه و سه شنبه، صبح‌ها برپا می‌شوند.

چند منطقه در لیسبون به خرید اختصاص یافته‌اند. در این مناطق، گردشگران و اهالی شهر می‌توانند انواع کالاها از جمله پوشاک، زیورآلات، کفش و سایر سوغاتی‌های کوچک و بزرگ را خریداری کنند. در ادامه با تعدادی از این مناطق مختص خرید، آشنا می‌شویم.

منطقه‌ی Chiado

راهنمای خرید در لیسبون

این منطقه، یکی از مشهورترین مناطق خرید در لیسبون است. این منطقه از زمان‌های گذشته میزبان بهترین و گران‌ترین فروشگاه‌های شهر بوده است و امروزه هم بهترین برندهای بین‌المللی در آن شعبه دارند. البته علاوه بر نمایندگی‌های برندهای مشهور، بوتیک‌ها و مراکز خرید متعددی هم در این منطقه واقع شده‌اند. در این منطقه در خیابان‌های Garret، Nova do Almada و Carmo قدم بزندید تا زیباترین بوتیک‌های زیورآلات و قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی‌های دنیا را ببینید.

در مرکز این منطقه، دپارتمان استور Chiado واقع شده است. این مرکز خرید، با وجود اینکه وسعت چندانی ندارد، بسیار محبوب است. در این مجموعه‌ی تجاری، ۵۴ فروشگاه و ۱۲ رستوران وجود دارد. بخشی از ساختمان این مجموعه هم به هتل Chiado اختصاص یافته است. محصولات فرهنگی، الکترونیکی، بهترین پوشاک برند، جدیدترین محصولات مد، عطر و لوازم آرایش از چیزهایی است که در این فروشگاه می‌توانید پیدا کنید.

خرید برندهای لوکس در خیابان آزادی (Avenida da Liberdade)

اگر می‌خواهید خریدی لوکس را تجربه کنید، باید به خیابان آزدی سر بزنید. در این خیابان بزرگ و مشهور، لوکس‌ترین برندهای دنیا را خواهید دید. مثلا از میان آنها می‌توان لویی ویتون، گوچی، پرادا، آرمانی و... را نام برد. تعدادی از بهترین فروشگاه‌های کفش و زیورآلات شهر در همین خیابان قرار دارند.

مراکز خرید و دپارتمان استورها

اگر می‌خواهید تنوع محصولات را در یک مکان تجربه کنید باید به دپارتمان‌استورها و مراکز خرید سر بزنید. تعدادی از بزرگترین مراکز خرید اروپا در لیسبون قرار دارند. این مراکز هم در مرکز شهر و هم در نواحی اطراف آن واقع شده‌اند و به راحتی از مرکز شهر قابل دسترسی هستند. از میان این مراکز می‌توان به Lisbon Colombo و Vasco da Gama در اسکله اشاره کرد که میزبان بهترین برندهای دنیا هستند.

مرکز خرید Colombo

راهنمای خرید در لیسبون

این مجموعه‌ی تجاری یکی از بزرگترین مراکز خرید در شبه جزیره‌ی ایبری است. بیش از ۳۷۰ فروشگاه در این مجموعه طیف وسیع و متنوعی از کالاها و محصولات داخلی و خارجی را عرضه می‌کنند. جدیدترین لوازم الکترونیکی، محصولات فرهنگی، اسباب‌بازی و پوشاک کودکان، در کنار سایر محصولات و کالاها به فروش می‌رسند. یک هایپرمارکت بزرگ بخشی از این مجموعه است و در بیش از ۷۰ رستوران مختلف می‌توانید انواع غذاها از انواع برگر گرفته تا غذاهای سنتی پرتغال را امتحان کنید.

امکانات تفریحی مختلف از جمله یک مجموعه‌ی سینمایی، بخش دیگری از این مرکز تجاری است. پارکینگ این مجموعه هم با ظرفیت بالا در اختیار خریداران است.

مرکز خرید Vasco da Gama

راهنمای خرید در لیسبون

این مرکز خرید، یکی از مدرن‌ترین و چشم‌گیر ترین مراکز خرید لیسبون است و با تم دریایی ساخته شده است. این مجموعه در پارک Nacoes در قسمت شرقی مرکز شهر قرار دارد و دارای ۱۶۴ فروشگاه و بوتیک و ۳۶ رستوران است. یک مجموعه‌ی سینمایی با ۱۰ پرده و یک باشگاه ورزشی و سلامتی از دیگر بخش‌های این مجموعه‌ی تفریحی و تجاری است.

در این مجموعه‌ی بزرگ، برترین برندهای داخلی و خارجی در کنار هم به عرضه‌ی محصولات خود می‌پردازند. این مجموعه همان چزی است که از یک پایتخت بزرگ انتظار دارید. یک هایپرمارکت بزرگ در طبقه‌ی هم‌کف در خدمت خریداران است. بنای این مجموعه هم در نوع خود چشم‌گیر است به خصوص شب‌ها که نورپردازی‌های دیدنی، نمای ساختمان و فضای سه طبقه‌ی آن را به زیبایی روشن می‌کنند.

حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، بد نیست به این مجموعه سر بزنید و از میزهای کافه‌های تراس این مجموعه، چشم‌انداز زیبایی از لیسبون را تماشا کنید.

دپارتمان استور El Corte Inglés

راهنمای خرید در لیسبون

این دپارتمان استور اسپانیایی به خاطر کنار هم قرار دادن بهترین برندهای دنیا مشهور است. هوگو باس، باربری، رالف لورن و... از مشهورترین طراحان مد و برندهای برتر دنیا در این مجموعه گرد هم آمده‌اند تا رضایت مشتریان را جلب کنند. علاوه بر برندهای مشهور، برندهای ارزان‌تر هم در این مجموعه عرضه می‌شود تا همه‌ی افراد بتوانند در این مجموعه خرید کنند.

علاوه بر پوشاک، انواع لوازم جانبی، ساعت، زیورآلات و کیف همگی از برندهای مشهور دنیا در این مجموعه عرضه می‌شود. وسایل تزیینی منزل، بخش دیگری از محصولات عرضه شده در این فروشگاه است. لوازم آرایشی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مجموعه است که محصولات برندهایی چون دیور، شنل، لانکوم، مک و... را می‌توانید در میان آنها بیابید.

بازارچه‌ها

در لیسبون هم مثل بسیاری از شهرهای دنیا بازارچه‌های روزانه برپا می‌شود که معمولا محصولاتی مثل مواد غذایی تازه، سوغات ارزان و صنایع دستی دارند. در ادامه با چند بازارچه‌ی روزانه در لیسبون آشنا می‌شویم. با سر زدن به این بازارچه‌ها، علاوه بر اینکه می‌توانید خرید کنید، با فرهنگ اهالی شهر و سبک زندگی آنها از نزدیک آشنا می‌شوید.

بازارچه‌ی  Feira da Ladra

این بازارچه‌ی سنتی ۸۰۰ ساله در خیابان Campo de Santa Clara در روزهای شنبه و سه شنبه برپا می‌شود. در این بازارچه، اشیای قدیمی و آنتیک، پتو، صنایع دستی، لباس و سایر خرت و پرت‌های ریز و درشت پیدا می‌شود.

بازارچه‌ی Mercado da Ribeira

این بازارچه در خیابان Ribeira Nova قرار دارد و بزرگترین بازارچه‌‌ی لیسبون است. تازه‌ترین ماهی‌ها و غذاهای دریایی را می‌توانید از این بازارچه تهیه کنید. یک بخش سرپوشیده اخیرا به این بازارچه اضافه شده است که در آن سرآشپزان محلی، غرفه‌های غذا برپا می‌کنند. ساعت کار این بازارچه در روزهای مختلف هفته متفاوت است اما اگر از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر به آن سر بزنید، حتما موفق می‌شوید که خرید کنید.

بازارچه‌ی LX Factory

در این مرکز هنری مدرن می‌توانید جدیدترین محصولات و طراحی‌های طراحان لباس و هنرمندان لیسبون را ببینید.

بازارچه‌ی Mercado do Jardim

این بازارچه، بهشتی برای علاقه‌مندان به صنایع دستی است و در آن می‌توانید بهترین سوغاتی‌های محلی را پیدا کنید. نوازندگان محلی، در این بازارچه آهنگ‌های سنتی می‌نوازند و فروشندگان آثار هنری خود را به دوستداران هنر عرضه می‌کنند. این بازارچه، اولین آخر هفته‌ی هر ماه از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر برپا می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع withlocals 10best

دیدگاه