راهنمای خرید در موناکو

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
راهنمای خرید در موناکو

موناکو، دومین کشور کوچک دنیا، بهشت گردشگران و ثروتمندان است. با راهنمای خرید در موناکو، همراه کجارو باشید.

اگر در موناکو به‌دنبال خرید ارزان هستید باید از همین ابتدا بدانید که به احتمال زیاد ناامید می‌شود. فروشگاه‌های اصلی و مراکز خرید موناکو، همگی لوکس و مجلل هستند و محصولات برتر از بهترین برندهای دنیا را عرضه می‌کنند. به‌خصوص فروشگاه‌های منطقه‌ی Cercle d’Or. اما با وجود این، گشت‌وگذار در فروشگاه‌های لوکس و سر زدن به نمایندگی‌های گوچی و دیور و پرادا، حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، لذت‌بخش است.

موناکو، بهترین جا برای خرید لوکس و گران‌قیمت است. قیمت‌های برخی از محصولات، نجومی است و مراکز خرید بیشتر شبیه کاخ هستند. البته بازارچه‌های پرشور و هیجان هم در موناکو پیدا می‌شود و موقعیت‌های زیادی برای خرید در آن وجود دارد. اما درمجموع نباید انتظار خرید ارزان در موناکو داشته باشید.

مناطق خرید

راهنمای خرید در موناکو

بیشتر فروشگاه‌های شیک پوشاک در مونت کارلو یا دایره‌ی طلایی قرار دارند. نمایندگی‌های برندهایی مانند گوچی، پرادا و کریستین دیور را در این منطقه خواهید دید. همچنین برترین طراحان زیورآلات، ساعت و لوازم جانبی، یعنی بولگاری، کارتیه و شوپارد در همین حوالی، نمایندگی دارند.

منطقه‌ی La Condamine، یکی دیگر از مناطق خرید است که در آن حدود ۲۰۰ اوت لت وجود دارد. این منطقه در نزدیکی بندر قرار دارد و میزبان برندهای عالی و فروشگاه‌های مستقل است. این فروشگاه‌ها اطراف یک میدان در محل تقاطع خیابان‌های Grimaldi و Princesse Caroline قرار دارند.

خرید کالاهای لوکس و برندهای مشهور

اگر دنبال چنین خریدی هستید، خیابان‌های اطراف Place du Casino بهترین جا برای خرید است. در این منطقه، برترین طراحان مد و زیورآلات، نمایندگی دارند. دوستداران هنر و کالاهای آنتیک هم می‌توانند از بوتیک‌های متعدد، کالای مورد نظرشان را پیدا کنند.

بازارها

راهنمای خرید در موناکو

شاید تعجب کنید که در موناکو با وجود همه فروشگاه‌های خاص و مراکز خرید لوکس، هنوز هم بازارهای سبک قدیمی فعالیت می‌کنند. بازارهای مدیترانه‌ای سنتی روزانه در منطقه‌ی La Condamine و خیابان Saint-Charles برپا می‌شوند. غرفه‌های این بازارچه‌ها هر روز، انواع محصولات محلی و صنایع دستی را عرضه می‌کنند.

این بازارهای روباز روزانه محصولات متنوعی دارند. انواع میوه و سبزی و گل و گیاه را می‌توانید از این بازارچه‌ها خرید کنید. در این بازارچه‌ها معمولا غرفه‌های سرپوشیده هم وجود دارد که در آن‌ها محصولاتی مانند غذا، نوشیدنی، نان و محصولات پروتئینی به فروش می‌رسد.

مثلا بازارچه‌ی مونت کارلو یکی از این بازارچه‌ها است. این بازارچه‌ی سرپوشیده هر روز باز است. این بازار در خیابان Saint-Charles از سال ۲۰۰۳ برپا می‌شود. میوه، سبزی، گوشت، محصولات لبنی و نان‌های محلی در آن به فروش می‌رسد. اگر می‌خواهید مواد غذایی بخرید و دنیایی از عطر و رنگ را تجربه کنید، یا زندگی اهالی شهر را دور از زرق‌و‌برق جاذبه‌های گردشگری ببینید، به این بازار سر بزنید.

مراکز خرید

راهنمای خرید در موناکو

مرکز خرید لو متروپل (Le Metropole)، یکی از گران‌ترین و خاص‌ترین مراکز خرید موناکو است. در این مرکز فروشگاه‌های متعدد وجود دارند که همگی کالای لوکس و گران‌قیمت عرضه می‌کنند. پله‌های مرمرین، چلچراغ‌های مجلل و جزییات زیبا در فضای داخلی این مجموعه‌ی تجاری بسیاری ددیدنی است

علاوه بر فروشگاه‌های متعدد که بهترین پوشاک برند و زیورآلات مد روز را عرضه می‌کنند، تعداد زیادی کافه و رستوران هم در این مرکز خرید وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید و غذای لذیذی نوش جان کنید. این مرکز از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز است. از سوم ژوئیه تا ۲۱ اوت، این مجموعه روزهای یکشنبه هم فعالیت می‌کند.پارکینگ این مجموعه ظرفیت ۱۳۰ تایی دارد و ۲۴ ساعته است.

مرکز خرید Fontvielle، یک مجموعه‌ی تجاری مقرون‌به‌صرفه‌تر است. این مرکز در نزدیکی اسکله قرار دارد. بیش از ۳۰ فروشگاه در این مجموعه به فروش کالاهایی چون لباس، وسایل الکترونیکی، محصولات فرهنگی و وسایل منزل اختصاص دارند.

علاوه بر فروشگاه، رستوران و کافه، یک شعبه از مک دونالد و سوپرمارکت هم در این مجموعه وجود دارد که تمام نیازهای شما در یک گردش عصرانه را تامین می‌کند.

این مرکز از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز است.

پاویلیون‌های مونت کارلو

راهنمای خرید در موناکو

این ساختمان‌های تجاری موقتی در سال ۲۰۱۴ ساخته شده‌اند و قرار است که بعد از تمام شدن ساخت‌وساز و پروژه‌های خیابان هنرهای زیبا (Avenue des Beaux-Arts) تخریب شوند. این ساختمان‌ها شبیه به قلوه‌سنگ‌های ساحلی طراحی شده‌اند و بین آن‌ها مسیرهای پیاده‌روی ساخته شده است که شبیه به جریان آب به نظر می‌رسد. مساحت آن‌ها از ۲۲۰ تا ۶۰۰ مترمربع متغیر است و درمجموع به ۲۵۰۰ مترمربع می‌رسد. ارتفاع آن‌ها ده متر است و به‌اندازه‌ای بزرگ هستند که از ۲۰ فروشگاه میزبانی کنند. برندهای مشهوری مانند شنل (Chanel)، ایو سن لوران (Yves Saint Laurent)، میو میو (Miu Miu)، شوپارد (Chopard) و کارتیه (Cartier) در این مجموعه، نمایندگی دارند.

ساعت کار

راهنمای خرید در موناکو

ساعت کار فروشگاه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ است. غیر از بوتیک‌های برند مونت کارلو، بیشتر فروشگاه‌های خرده‌فروشی روزهای یکشنبه هم باز است. بازارچه‌های روزانه از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ برپا می‌شوند. البته اگر می‌خواهید محصولات تازه‌تر و بهتری خریداری کنید، هرچه زودتر بروید بهتر است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه