زیباترین محله های لندن با پارکهای آرام و معماری خیره کننده

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی سه شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
 زیباترین محله های لندن با پارکهای آرام و معماری خیره کننده

لندن، محله‌های بسیار زیبایی دارد که اگرچه زندگی در آن‌ها نصیب هرکسی نمی‌شود، اما بازدید از این محله‌ها هم خالی از لطف نیست.

لندن شهر تضادها و یکی از متنوع‌ترین و جذابترین شهرهای دنیاست. این شهر محله‌های بسیار زیبایی نیز دارد. در ادامه پنج‌تا از بهترین محله‌های لندن را که دارای پارک‌های آرام، معماری خیره‌کننده و پاتوق‌های محلی هستند، معرفی می‌کنیم.

هلند پارک (Holland Park)

هلند پارک لندن

هلند پارک که در «ناحیه‌ی سلطنتی کنزینگتون» (Royal Borough of Kensington) واقع شده، انگار مستقیماً از یک فیلم رمانتیک لندنی بیرون آمده است. می‌توانید ساختمان‌هایی با نمای گچی، عمارت‌های بزرگ و یک پارک ۲۲ هکتاری که در تابستان‌ها محل بالون‌سواریست را تصور کنید. هلند پارک که بین دو منطقه‌ی ثروتمندنشین ناتینگ هیل و شپردز بوش قرار دارد، پر از کافه‌های شیک، بوتیک‌های لوکس و خیابان‌های پر از دستفروش‌هایی است که غذاهای خوشمزه عرضه می‌کنند.

پریمرز هیل (Primrose Hill)

پریمرز هیل لندن

این محله‌ی زیبا در شمال ریجنت پارک در منطقه‌ی کمدن واقع شده است. همانطور که از اسمش مشخص است، پریمرز هیل یک تپه‌ی دارای چشم‌اندازهای وسیع شگفت‌انگیز است که از مرکز لندن دیده می‌شود. این حومه‌ی شهری موفق مرفه تاریخچه‌ای دارد که مستقیماً به هنری هشتم مربوط است. پرمیرز هیل یک آهنربای قوی برای افراد بسیار ثروتمند است که علاقه‌ای به تجمل و شکوه غرب لندن ندارند. با وجود کانال ریجنت و مجموعه‌ای از کافه‌ها، رستوران‌ها و بوتیک‌های بسیار جالب، اینجا جاییست برای دیدن و دیده شدن.

همپستد هیث (Hampstead Heath)

همپستد هیث لندن

همپستد هیث به دلیل تأثیری که بر ماجراهای نارنیای سی. اس. لوئیس داشته، از شهرت بسیار برخوردار است.  این منطقه که ۳۲۰ هکتار بوته‌زار و جنگل دارد، یکی از فضاهای بیرونی بسیار محبوب در شهر است. این محله به این دلیل که برای قدم زدن در یک روز تابستانی، پیک‌نیک، دویدن یا دوچرخه‌سواری بسیار عالیست و مناظر، حیات وحش و امکانات فوق‌العاده‌ای دارد، جایی عالی برای زندگیست. البته به علت قیمت بالای املاک این منطقه، بهتر است دعا کنیم تا پول کلانی از ناکجاآباد به دستمان برسد!

گرینویچ (Greenwich)

گرینویچ لندن

این منطقه‌ی بسیار آرام انگار اصلاً بخشی از لندن نیست. ساختمان‌های قدیمی باشکوهش اغلب به عنوان لوکیشن فیلم‌های هالیوودی نظیر بینوایان استفاده می‌شوند. پارک بزرگ و رصدخانه‌ی گرینویچ نزد توریست‌ها و محلی‌هایی که می‌خواهند از شلوغی زندگی لندنی فرار کنند، بسیار محبوبند. «کاتی سارک» (Cutty Sark) و کالج موسیقی از دیگر اماکن الهام‌بخش این مکان هستند. درست است که اینجا مبدائی است که ساعت‌هایمان را با آن تنظیم می‌کنیم، اما اگر در این منطقه‌ی آرام پرسه بزنید، احساس می‌کنید زمان در اینجا متوقف شده است.

هایگیت (Highgate)

هایگیت لندن

خیابان‌های پردرخت و خانه‌های شهری جرجیایی، سبک لندن قدیم را به هایگیت داده‌اند، انگار که در کتاب‌های مری پاپینز زندگی می‌کنیم. هایگیت در کنار همپستد هیث قرار دارد که قبلتر درباره‌اش صحبت کردیم و به دلیل مناظر و دیدنی‌های زیبایش، جالب توجه است. هایگیت که قطب هنرهای خلاق است، میزبان جمعیت هنری و هنرمندان است، به خصوص به دلیل پارک ۸ هکتاری واترلو که پر از پیاده‌راه، برکه، زمین تنیس و کافه است. احتمالاً شما نیز با شنیدن نام هایگیت به یاد بزرگترین و جذابترین گورستان انگلستان می‌افتید که کارل مارکس یکی از ساکنین مرحوم آن است.

مطالب مرتبط:

منبع Culture Trip

دیدگاه