صعود به برج ایفل بدون طناب

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم سه شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
صعود به برج ایفل بدون طناب

در سال‌های اخیر برخی از افراد ماجراجو با بالارفتن از ساختمان‌ها و بناهای بلند، علاوه بر ارضای حس نیاز خود به هیجان، جهان را به تحیر واداشته‌اند. با کجارو همراه باشید تا جدید‌ترین مورد از این ماجراجویی‌ها را بخوانیم.

جیمز کینگستون (James Kingston)، ماجراجوی معروف با ویدئویی جدید، از آخرین ماجراجویی خود پرده برداشت. او این‌بار با جا گذاشتن تیم امنیت، از برج ایفل بالا رفت. اما نه با آسانسور یا پله، بلکه به روش خاص خودش.

در این ماجراجویی، جیمز کینگستون، فری رانر بریتانیایی بدون استفاده از طناب ایمنی یا ساز‌وبرگ لازم، از برج ایفل بالا رفت. این جوان بی‌باک ۲۵ ساله، ۲ سال پیش با اشتراک ویدئویی مشهور شد که در آن از جرثقیلی در ساوتهمپتون انگلیس بالا می‌رفت. پس از آن اون با موفقیت از یک دودکش صنعتی در آلمان، جرثقیل‌هایی در هند و لس‌آنجلس و ستون کمان‌مانند ورزشگاه ومبلی لندن بالا رفته‌ است.

صعود از برج ایفل

کینگستون و همدستش می‌گویند که در ابتدا قصد خرید بلیط و شروع صعود از پله‌ها را داشته‌اند اما متوجه می‌شوند که در تمامی مدت کار برج، پله‌ها پر از گردشگر است و امکان صعود بدون جلب توجه و مشکوک شدن دیگران وجود ندارد. در نتیجه این دونفر تصمیم می‌گیرند که برج را از پایه و سمت بیرونی صعود کنند. با این حال، صعود از برج ایفل که به‌قول خودش «مدتی است که آرزویش را در سر می‌پرورانده»، چالش‌های جدیدی به‌همراه داشته است.

دانلود ویدئو

گینگستون شرح می‌دهد:

صعود خود را در ساعت ۱ بامداد شروع کردیم. ابتدا آرام از کنار نیروهای نگهبان که بیشتر شبیه به ارتش بودند گذشتیم. این نگهبانان لباس کامل کماندویی و تفنگ‌های خیلی بزرگ داشتند. سپس از بین تونلی بی‌انتها از دوربین‌های امنیتی به داخل خزیدیم.

اما وقتی ۲۰ متر از کناره‌ی برج را بالا رفتیم، متوجه شدیم که پر ریسک‌ترین بخش ورودی که تابه‌حال در صعود‌ها با آن مواجه شدیم را پشت سر گذاشته‌ایم.

صعود از برج ایفل

با این‌حال سخت‌ترین بخش صعود هنوز باقی مانده‌ است. زمانی که به قطعه‌ی اصلی و بالایی برج رسیدند، یعنی در حال تاب خوردن در ارتفاع ۲۷۶ متری زمین، کینگستون به دری تکیه می‌دهد و ناگهان صدای بی‌سیمی را می‌شنود که کسی با عصبانیت به فرانسوی صحبت می‌کند.

کینگستون ترس از ارتفاع را انگیزه‌ای برای صعود‌هایش می‌داند

دلیل این صحبت‌ها، دیده شدن آنان از پایین بوده است؛ پس این دو مجبور می‌شوند تا رد شدن گارد امنیتی در جایی پنهان شوند.

پس از مدت کوتاهی که به پرش از بخشی به بخش دیگر سپری می‌شود، خورشید بالا آمده و کینگستون و همکارش به زمین باز می‌گردند. بازداشت آنی آنان غیر قابل پیش‌بینی نبود.

کیگستون تعریف می‌کند:

به ما دستبند زده شد و به ایستگاه پلیس محلی برده شدیم. پیش از آن‌که ما را بدون هیچ اتهامی آزاد کنند، ۶ ساعت مورد بازجویی قرار گرفتیم. همچنین متعهد شدیم که تا ۳ سال آینده به برج ایفل نرویم ولی حالا این برج در فهرست من تیک خورده است.

دانلود ویدئو

گینگستون قبلا گفته بود که بیشتر ماجراجویی‌هایش بدون برنامه‌ریزی هستند:

هرکاری که من انجام می‌دهم حاصل تصمیمی لحظه‌ای است. تغییر مداوم مسیر باعث می‌شود به راهم ادامه دهم. آویزان شدن از یک ساختمان برای ۹۹ درصد از مردم خطرناک است اما من مهارت زیادی کسب کرده‌ام. ایمنی برای من بسیار مهم است؛ یا کاری را درست انجام می‌دهم یا اصلا انجامش نمی‌دهم.

گینگستون ترس از ارتفاع را انگیزه‌ای برای صعود‌هایش می‌داند:

قبلا از ارتفاع وحشت داشتم اما وقتی کاری را زیاد انجام دهید کم کم برایتان آسان می‌شود. این طبیعت انسان است.

صعود از برج ایفل

آیا شما کجارویی‌های عزیز به این نوع ماجراجویی علاقه دارید؟ مثل همیشه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

منبع Telegraph

دیدگاه